  • Data: 2020-01-19 13:00:09
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kadar napisał:

    > Bo z tymi konkretami to najtrudniej. Po prostu ich na razie nie ma
    > ale nie chciałbym się znaleźć w sytuacji, że mam konkrety a możliwości
    > są niewielki. Dlatego muszę wpierw policzyć siły, żeby ewentualnie
    > zmniejszyć zamiary.

    Ale inaczej się nie da. To znaczy da się, ale będzie wtedy duże
    prawdopodobieństwo, że para pójdzie w gwizdek, a pieniądze w błoto.
    Ja bym zaczął od listy odbiorników "klasy 2kW" niezbędnych komuś
    do życia. Pralka -- raczej się przydaje w gospodarstwie domowym.
    Suszarka do włosów -- ktoś może być łysy, albo wyciera w ręcznik.
    Żelazko -- mam, ale nie pamiętam, kiedy ostatnio użyłem. Jeśli te
    rzeczy używane są według znanego harmonogramu, agregat odpalany
    na żądanie może być najlepszym rozwiązaniem. Dla całej reszty
    powinny wystarczyć panele o mocy 1-2 kW. Bez inwertera, tylko
    z regulatorem i akumulatorem 12/24V. Akumulator tylko takiej
    pojemności, by pokrył nocne zużycie. Nie potrzeba więcej.

    Współczesne oświetlenie i cała elektronika domowa lepiej radzi
    sobie z zasilaniem stałym prądem, niż zmiennym 230V. A do jakiegoś
    miksera w kuchni można użyć lokalnej przetwornicy 12/230V.

    > 20k to sporo. Może jednak sprawdzę podłączenie do słupa.

    Zdecydowanie od tego trzeba zacząć. Jeśli słup jest. Kilka dni
    temu pisałem o hiszpańskich instalacjach off-grid. Ale to co
    innego było, chodziło o okolice bezsłupowe.

    --
    Jarek