eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Date: Wed, 23 Jul 2014 17:36:52 +0200

    Użytkownik "decore-meble.pl" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3
    > pokoje + lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a
    > moze dorzucic > jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    Wszystkie trzy rozwiązania jednocześnie dadzą dobry efekt - tyle że nie
    będzie tanio :-)

    Kwestia tego co lubisz. Ja lubię świeże powietrze więc klima bez wentylacji
    jest dla mnie nieakceptowalna, już po chwili czuję zaduch i co z tego że
    jest w pomieszczeniu zimniej skoro nie ma czym oddychać.

    Z drugiej strony zrobienie dobrej wentylacji z rekuperatorem pozwoli Ci
    oszczędzić "zimno" - sprawi że dom będzie się wolniej nagrzewał, ale na
    kilka gorących dni z rzędu niewiele pomoże.

    Wrzucenie dodatkowej warstwy na pewno jest wskazane niezależnie od tego czy
    później zainwestujesz w wentylację czy klimatyzację czy oba rozwiązania.

    Skoro różnica wynosi aż 10 stopni to myślę że jednak należałoby zacząć od
    izolacji, bo taka różnica oznacza że coś jest mocno "skopane" więc pewnie
    zimą niepotrzebnie przepłacasz za ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie