  • 11. Data: 2020-01-23 05:47:24
    Temat: Re: Run na bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e27ff82$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Trzeba miec kredyt elastyczny/odnawialny/limit kredytowy ..

    Ty możesz mieć takie coś, ale nie samoŻądny...

    Dziewczyny porządne i pożądne. ;)

    -=-

    Kilka ms to ile IOPSów? Sto? ;)

    -=-

    Nie umiem policzyć, czy Mille dał mi %% za swe pieniądze,
    które dał mi w ww. limicie... Niby prosta sprawa, ale jest
    tyle niewiadomych... (od kiedy do kiedy trwa miesiąc, kiedy
    był dzień sądny...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2020-01-23 10:09:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się
    perełka):
    "Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
    Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

  • 13. Data: 2020-01-23 17:08:03
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 03:09:39 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się
    perełka):
    > "Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
    > Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

    Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

    Od dawien dawna mowione bylo, pisposldpslawspcuwzchn to wszystko jeden i ten sam
    badziew. Jeden pitoli o liberalizmie i polowa narodu sie nabiera a drugi o
    nacjonalizmie i druga polowa sie nabiera.

    To jest dopiero smieszne...

  • 14. Data: 2020-01-23 17:16:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 17:08:05 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

    Ale porównanie...
    Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?
    Czy wpłacały tam samorządy?

    Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w
    innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

  • 15. Data: 2020-01-23 20:31:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2020 o 14:33, J.F. pisze:

    > "Jak informowaliśmy wczoraj, środki jednostek samorządu
    > terytorialnego nie są objęte gwarancją. Oznacza to, że udało się
    > uratować tylko 57 proc. pieniędzy samorządów. Pozostałe 43 proc. ma
    > zostać przeznaczonych na uregulowanie długów banku, które wynoszą 182
    > miliony złotych."
    >
    > Czyli podatnik zaplaci ...

    To był lokalny bank i sądzę, że środki tam były z lokalnych samorządów.

    > P.S.3 ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ? W zasadzie
    > bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale czytac :-)

    Upadek banku nie jest normalnym zjawiskiem, za nieprzewidzenie którego -
    moim zdaniem - można ścigać skarbnika jakiejś gminy. Po za tym upadły
    bank ma pewnie jakieś aktywa, których syndyk mo że dochodzić i odzyska w
    ten sposób część środków.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-01-24 01:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2020 20:31:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To był lokalny bank i sądzę, że środki tam były z lokalnych samorządów.

    A to nie ma lokalnych podatkow ?

    > Upadek banku nie jest normalnym zjawiskiem, za nieprzewidzenie którego -
    > moim zdaniem - można ścigać skarbnika jakiejś gminy.

    W tym przypadku w zasadzie przewidzialny.

    > Po za tym upadły
    > bank ma pewnie jakieś aktywa, których syndyk mo że dochodzić i odzyska w
    > ten sposób część środków.

    No wlasnie chyba juz nie ma.

    J.

  • 17. Data: 2020-01-24 17:51:12
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 10:16:24 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Ale porównanie...

    Porownanie adekwatne. Szczegoly nizej.

    > Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?

    Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

    > Czy wpłacały tam samorządy?

    W czym krzywda grupowa samorzadowa gorsza od krzywdy grupowej indywidualnej?

    > Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych
    w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

    Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz pada.

  • 18. Data: 2020-01-24 19:11:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczyciel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Rutkowski napisał:

    >Porownanie adekwatne. Szczegoly nizej.

    >Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

    Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze
    trzy razy wiekszy :-)

    >Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz
    >pada.

    Tu akurat wydaja sie, ze organy zareagowaly wzglednie na czas i
    zlapaly bank, gdy straty byly jeszcze malutkie.

    aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro
    tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

    J.

  • 19. Data: 2020-01-24 19:52:45
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 12:15:02 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczyciel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze
    > trzy razy wiekszy :-)

    Inflacja, Panie, inflacja ;)

> [...]
    >
    > aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro
    > tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

    Tego czego mi tu brakuje to prostej logiki. Znaczy sie w systemie bankowym ta logika
    powinna obowiazywac.

    Srodki na ROR powinny byc nietykalne. Znaczy sie przez bank. To nie sa srodki na
    pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy lokalu.
    I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

    Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w przypadku braku
    plynnosci banku"

    Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu operuja.

    Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to wewnetrznie ta
    sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to co gwarantowane zewnetrznie.

    Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

  • 20. Data: 2020-01-25 12:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2020 10:52:45 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > sa srodki na pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy
    > lokalu. I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

    Cos w tym jest

    > Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w
    > przypadku braku plynnosci banku"
    > Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu
    > operuja.

    Hm, suweren raczej chce bezpiecznych oszczednosci.
    Dla ryzykantow jest gielda, fundusze, obligacje.

    Dodaj rzad, co namawia do oszczedzania na emeryture, bo mu sie nie
    chce placic :-)

    > Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to
    > wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to
    > co gwarantowane zewnetrznie.

    Tak jest. Ale
    -banki beda przeciw, za duzo zarabiaja na pieniadzach z ROR.
    -oplaty musialyby wzrosnac
    -ciekawe, czy dzis by sie udalo. Wiekszosc z tych "pieniedzy w banku",
    to srodki z bankowej kreacji. Wiec takich prawdziwych wszystkim na
    RORy zabraknie :-)

    -kryzys na rynku kredytowym zapanuje, inwestycje stana, gospodarka
    zdoluje ... chyba ze zaczniemy pozyczac w zagranicznych
    bankach ... w walucie :-)

    Tak czy inaczej ... przydalby sie taki rachunek "powierniczy".
    Nawet opcjonalnie, na specjalne okazje.
    Nie ma ... czyzby w trosce o gospodarke ? :-)

    A moze niepotrzebny - w sensie ze BFG plus nadzor plus kary dla
    prezesow wystarcza ...

    > Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

    Co ciekawe - jednostki panstwowe trzymaja w NBP.
    A samorzady nie moga ?

    J.