  • 1. Data: 2005-07-22 12:14:35
    Temat: przelew - prawo bankowe
    Od: "Alosza" <w...@i...pl>

    Dokonałem przelewu wynagordzenia pracownikowi na konto, za pomocą multicasu
    (przelewy drogą elektorniczną)
    Konto należało jednak do jego syna, a pracownik nie miał do niego żadnych
    praw.

    Na przelew jako odbiorca był oczywiście podany pracownik z imienia i
    nazwiska.
    Bank zrealizował przelew i zaksięgował na podanym koncie kwotę
    wynagrodzenia, mimo że właścicielem konta była inna osoba niż odbiorca
    wypisany na przelewie w multicashu.

    Bank nie chce wycofać przelewu i nie zwróci pieniędzy, uzasadniając to tym,
    że liczy się tylko numer konta na przelewie, a odbiorca jest nie istotny.

    Moim zdaniem powinien zwrócić przelew.
    Czy ktoś wie jak jest faktycznie i zna przpusy normujące to?

    pozdr
    Alosza

  • 2. Data: 2005-07-22 12:18:47
    Temat: Re: przelew - prawo bankowe
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Alosza napisał(a):

    > Moim zdaniem powinien zwrócić przelew.
    > Czy ktoś wie jak jest faktycznie i zna przpusy normujące to?

    Pieniądze dostała osoba, której pieniądze wysłałeś.

    No przecież nikt nie podmieniłnr rachunku ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-07-22 12:19:22
    Od: "Alosza" <w...@i...pl>

    "Stasio Podróżnik"

    > Pieniądze dostała osoba, której pieniądze wysłałeś.
    >
    > No przecież nikt nie podmieniłnr rachunku ...

    pracownik podał rachunek syna jako swój i tym samym pieniądze otrzymał syn,
    a nie on
    Na przelewie jako odbiorca i właściciel rachunku widniał pracownik, co jest
    niezgodne z rzeczywistością - moim zdaniem przelew taki nie powinien zostać
    zrealizowany.

    Alosza

  • 4. Data: 2005-07-22 12:26:59
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Na przelewie jako odbiorca i wła?ciciel rachunku widniał pracownik, co jest
    > niezgodne z rzeczywisto?ci? - moim zdaniem przelew taki nie powinien zostać
    > zrealizowany.

    Nie. Liczy sie tylko numer rachunku. Jako odbiorce mozesz podac sw.
    Mikolaja i tez przelew dojdzie.

    Jesli masz pisemne oswiadczenie pracownika, ktory wskazuje to konto jako
    konto do przelewania wynagrodzenia to daj sobie z tym spokoj i nie
    przejmuj sie. Teraz to problem miedzy pracownikiem a wlascicielem konta.

    Jesli juz bedzie z tego "siwy dym" to najwyzej mozesz pozwac wlasciciela
    konta z tytułu "bezpodstawnego wzbogacenia sie".

  • 5. Data: 2005-07-22 12:39:27
    Od: BOULI <wmeger@_costamtrzebawyciac_wp.pl>

    Wielce Szanowny(a) Alosza raczył(a) napisać :
> [...]
    >
    > Moim zdaniem powinien zwrócić przelew.
    > Czy ktoś wie jak jest faktycznie i zna przpusy normujące to?

    w/g przepisów banokowych (za pracownikiem BZWBK)

    aby przelew był dokonany muszą się zgadzać WSZYSTKIE DANE,
    wiec jesli podasz sam numer rachunku to pojdzie,
    ale jesli podasz numer rachunnku z Danymi osobowymi to tez one msuza sie
    zgadzac. jesli sa inne to przelew powinen zostać wycofany.

    pisz odwolanie.

  • 6. Data: 2005-07-22 13:17:10
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > w/g przepisów banokowych (za pracownikiem BZWBK)
    > aby przelew był dokonany muszą się zgadzać WSZYSTKIE DANE,

    Juz ja to widze .... Czy ten pracownik pracowal kiedys w Blue Line ? ;)

  • 7. Data: 2005-07-22 13:48:01
    Od: "Alosza" <w...@i...pl>

    > Juz ja to widze .... Czy ten pracownik pracowal kiedys w Blue Line ? ;)

    znalazłem:

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

  • 8. Data: 2005-07-23 05:24:09
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Alosza wrote:

    > znalazłem:
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

    Jest to naciaganie prawa - prawo bankowe ustala ze czlowiek powinien sie
    tylko wzorowac na nr konta.
    W nowych regulaminach jest napisane:

    "Posiadacz rachunku przyjmuje do wiadomości i wyraża zgode, aby w
    rozliczeniach realizowanych w systemie ELIXIR wyłączną podstawą
    identyfikacji beneficjenta w ramach składanych dyspozycji stanowił numer
    rachunku w standardzie NRB"

    Poczytaj regulamin.
    Kiedys bylem przedstawicielem bankowym i byl klient ktory domagal sie
    zwrotu dokumentow, bo nie przyznano mu kredytu. Z tydzien czasu
    walczylem z nim, w koncu pokazalem mu punkt w ktorym bylo jasno napisane
    ze nie otrzyma ich (cale szczescie ze dalem mu wczesniej regulamin).
    Ludzie nie czytaja regulaminow a pozniej sie rzucaja z lapami.

    Poza tym ta osoba powinna wplacic pieniadze z rachunku dla osob
    prowadzacych dzialnosc gospodarcza, za to tez mozna dostac kare.

    Tomasz

  • 9. Data: 2005-07-23 13:20:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tomasz <i...@a...pl> niebacznie popelnil

    > Kiedys bylem przedstawicielem bankowym ...
    > Poza tym ta osoba powinna wplacic pieniadze z rachunku dla osob
    > prowadzacych dzialnosc gospodarcza, za to tez mozna dostac kare.

    A jajakobyły portier szpitalny stwierdzam, że inicjator wątku
    NIC a NIC nie napisał z jakiego konta poszły pieniądze
    na konto syna pracownika.
    Ludzie po prostu zazwyczaj nie czytają postów na które odpowiadają.

    --
    pozdro
    poreba