  • 101. Data: 2014-08-03 22:18:47
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > To jest znowu *NAGLE*. Przeglądy nie robi się nagle dla wszystkich
    > samochodów.

    No chyba że akurat się zdarzy, np. onegdaj zdarzyło się wprowadzenie
    obowiązku przeglądów dla motorowerów od dnia x.
    Znając inwencję naszych prawodawców nie wykluczałbym, że wymyślą podobny
    casus dla większej ilości pojazdów.

  • 102. Data: 2014-08-04 08:29:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-03 22:18, Cavallino wrote:
    > No chyba że akurat się zdarzy, np. onegdaj zdarzyło się wprowadzenie
    > obowiązku przeglądów dla motorowerów od dnia x.

    I *NAGLE* w dniu x wszystkie motorowery przyjechały na przegląd?

    Rozróżnijmy:
    1) Wszyscy *OD* dnia
    2) Wszyscy na raz *W* dniu

    Punkt 2) nigdy w CEPIK nie nastapi, nawet jesli wygra wybory opcja która
    myśli że wygra.

  • 103. Data: 2014-08-04 09:09:49
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Systemy gdzie czynnik ludzki wystepuje mają szansę na przeciążenie.
    >
    > W CEPIKu nie ma czynnika ludzkiego. Każdy przegląd będzie mniej więcej po
    > roku. jedyne co może zaobserwujesz to fakt że na poczatku roku wyraźnie
    > więcej samochodów pojedzie na prezegląd bo na początku roku są np.
    > wyprzedaże. Ale to są jakieś ledwo widoczne procenty.
    >
    > Wyobrażasz sobie że *NAGLE* wszystkie samochody będa miały stłuczkę i
    > *NAGLE* w ten samej godzinie pojadą na przegląd powypadkowy? Ja sobie nie
    > wyobrażam i nie dal tego że mam kłopoty z wyobraźnią.

    Obecnie ten system ma jakąś "wyrabialność" pytanie czy jest ona na tyle duża
    żeby robić to samo online.

  • 104. Data: 2014-08-04 09:12:42
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > I *NAGLE* w dniu x wszystkie motorowery przyjechały na przegląd?
    >
    > Rozróżnijmy:
    > 1) Wszyscy *OD* dnia
    > 2) Wszyscy na raz *W* dniu

    Roczny PiT możesz oddać/wysłac w trybie 1 czy 2?

    > Punkt 2) nigdy w CEPIK nie nastapi, nawet jesli wygra wybory opcja która
    > myśli że wygra.

    Hmm, jakoś co roku wariant 2 występuje w 99,9% skarbówek. Why?

  • 105. Data: 2014-08-04 09:17:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-04 09:12, BaX wrote:
    > Roczny PiT mo?esz oddaae/wys?ac w trybie 1 czy 2?

    Czy roczny PIT ma jakikolwiek związek z CEPIK?

    > Hmm, jako? co roku wariant 2 wystepuje w 99,9% skarbówek. Why?

    Bo to inny system o którym tutaj nie rozmawiamy?

  • 106. Data: 2014-08-04 09:23:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-04 09:09, BaX wrote:
    > Obecnie ten system ma jak?? "wyrabialno?ae" pytanie czy jest ona na tyle du?a
    > ?eby robiae to samo online.

    20mln wpisow 4-bajtowych rocznie. To daje kolosalny strumień danych w
    zakresie 8 bajtów na sekundę. O Panie, nawet jesli uwzględnić 12h na
    dobę to daje jakieś 16 bajtów w porywach na sekundę. Tablet z Biedronki
    w sam raz.

    A moment... Trzeba szyfrować, autoryzować, wystawiać stronę,
    certyfikować, wysyłać 1kB HTMLa, odbierać kilkaset bajtów HTTP itp. No
    tak, to wtedy dopiero pecet z Tesco da radę.

  • 107. Data: 2014-08-04 10:29:07
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 16:02, Trybun pisze:

    > Co to niby jest to dostosowanie do "warunków polskich", potrzeba jakichś
    > ekstra zagranicznych komputerów do wprowadzenia centralnej bazy danych?
    > Albo czegokolwiek, oświeć mnie, oświeć p. Perssona który był mocno
    > zbulwersowany naszą (naszych decydentów) odmową..

    Zapewne program nie przewidywal masę bzdurnych polskich przepisów. A
    dostosowany był do specyficznych bzdur biurokratycznych innego kraju. ;)

    --
    @foe_pl

  • 108. Data: 2014-08-04 10:34:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, August 4, 2014, 9:23:20 AM, you wrote:

> [...]
    > certyfikować, wysyłać 1kB HTMLa, odbierać kilkaset bajtów HTTP itp. No
    > tak, to wtedy dopiero pecet z Tesco da radę.

    Błędnie zakładasz równomierny rozkład operacji w ciągu doby, tygodnia,
    roku. W rzeczywistości dni roboczych mamy mniej niż 250 a większość
    usług wymagających dostępu do bazy będzie realizowana przez zaledwie
    kilka godzin dziennie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2014-08-04 11:33:33
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    >>> 1) Wszyscy *OD* dnia
    >
    > Czy roczny PIT ma jakikolwiek związek z CEPIK?

    > Bo to inny system o którym tutaj nie rozmawiamy?

    Ale zasada identyczna, ludzie mogą oddać/przesłać przez kilka miesięcy ale
    robią to w ostatnim dniu, dokładnie jak parę dni temu z ZUS/OFE.

  • 110. Data: 2014-08-04 12:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Hmm, jakoś co roku wariant 2 występuje w 99,9% skarbówek. Why?

    Moim zdaniem wygrałes konkurs na najbardziej nieadekwatne porównanie roku!
    Gratulacje! A konkurencja była zacna!