  • 91. Data: 2014-08-01 15:53:12
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Jak nigdy nie nastapi to mamy taka sama sytuacje jak teraz.
    > A jak teraz komputer padnie to jak sa wysyłane dane?

    > Chcesz powiedziec, ze obecnie to działa tak, ze raz na tydzien ktos w SKO
    > siada i to co na codzien wklepuja do komputera jeszcze raz wklepuje po to
    > zeby wysłac? To chyba jakis absurd by był...

    Teraz to wygląda tak, że gosciu eksportuje nowe wprowadzone dane do pliku i
    wysyła przez strone jako załącznik.

    BTW: MMedica, podobno zajefajny system klasy światowej, system który w moim
    mniemaniu absurdem ilości poprawek dogania powoli twór Prokomu też paczkuje
    dane i wysył robi się recznie.

  • 92. Data: 2014-08-01 15:54:05
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Ale takie rzeczy powinny byc od razu zaplanowane.
    >
    > Nie chcesz chyba powiedziec ze ktos w SKP po kazdym badaniu klika "wyslij
    > raport z badania",
    > czy ze na koniec dnia klika kazde badanie z osobna ?

    Tak dokładnie, tylko nie po każdym badaniu, a jak się zbierze kilka/komuś
    przypomni.

  • 93. Data: 2014-08-01 15:56:49
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Boszz, czego jak się tutaj jeszcze dowiem?

    A nie? Ciekawe dlaczego online zus zaliczył padake 30-31.07? Pewnie celowo
    połozyli serwery.

    I tam było "..lepszego sprzętu po stronie odbiorcy"

  • 94. Data: 2014-08-01 17:30:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 15:56:49 +0200 osobnik zwany BaX napisał:

    > A nie? Ciekawe dlaczego online zus zaliczy? padake 30-31.07? Pewnie
    > celowo po?ozyli serwery.

    nie opłaca się budować infrastruktury na jednorazowe duże obciążenie,
    które już nigdy się nie powtórzy

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 95. Data: 2014-08-01 21:29:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-01 12:26, WS wrote:
    > Zalezy to mocno od "obciazenia".
    > Czasem konczy sie tak: http://pulsbiznesu.pb.pl/3798643,67740,epuap-zabloko
    wala-fundusze-emerytalne

    Myslisz że *NAGLE* 20 moilionów pojazdów pojedzie na badanie techniczne?
    Łomatko, o tym nie pomyslałem. Faktycznie.

  • 96. Data: 2014-08-01 21:31:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-01 15:56, BaX wrote:
    > A nie? Ciekawe dlaczego online zus zaliczy? padake 30-31.07? Pewnie celowo
    > po?ozyli serwery.

    Bo nagle coś się w systemie stało. W przebiegach samochodowych nagle się
    nic nie stanie.

  • 97. Data: 2014-08-02 09:18:23
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Bo nagle coś się w systemie stało. W przebiegach samochodowych nagle się
    > nic nie stanie.

    Czyli to czy system działa online czy nie i czy przyjmuje dane online czy
    nie to jego wydajność może być jednakowa?

  • 98. Data: 2014-08-02 10:29:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2014 21:29:47 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Myslisz że *NAGLE* 20 moilionów pojazdów pojedzie na badanie techniczne?
    > Łomatko, o tym nie pomyslałem. Faktycznie.

    Tu nie poszlo 20mln, tylko jakis milion.
    Przynajmniej szacunki mowily ze przez tych pare miesiecy milion sie
    zdecydowalo, to na ostatni moment mysle ze gora 100 tys.

    a przegladow beda ~2 mln co miesiac.

    nie wiem czy pamietasz jak sie serwery PKW zablokowaly po wyborach, bo
    ludzie wyniki zaczeli przeglsadac/programisci byli niedoszkoleni.

    J.

  • 99. Data: 2014-08-03 15:48:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-02 10:29, J.F. wrote:
    > Tu nie poszlo 20mln, tylko jakis milion.
    > Przynajmniej szacunki mowily ze przez tych pare miesiecy milion sie
    > zdecydowalo, to na ostatni moment mysle ze gora 100 tys.

    Czyli mówimy nie o CEPIKu. W CEPIKu nie ma szans na nagłe obciążenie.
    Wszystko jest łatwo szacowalne.

    > a przegladow beda ~2 mln co miesiac.

    Jako stała liczba.

    > nie wiem czy pamietasz jak sie serwery PKW zablokowaly po wyborach, bo
    > ludzie wyniki zaczeli przeglsadac/programisci byli niedoszkoleni.

    To jest znowu *NAGLE*. Przeglądy nie robi się nagle dla wszystkich
    samochodów.

  • 100. Data: 2014-08-03 15:56:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-02 09:18, BaX wrote:
    > Czyli to czy system dzia?a online czy nie i czy przyjmuje dane online czy
    > nie to jego wydajno?ae mo?e byae jednakowa?

    Systemy gdzie czynnik ludzki wystepuje mają szansę na przeciążenie.

    W CEPIKu nie ma czynnika ludzkiego. Każdy przegląd będzie mniej więcej
    po roku. jedyne co może zaobserwujesz to fakt że na poczatku roku
    wyraźnie więcej samochodów pojedzie na prezegląd bo na początku roku są
    np. wyprzedaże. Ale to są jakieś ledwo widoczne procenty.

    Wyobrażasz sobie że *NAGLE* wszystkie samochody będa miały stłuczkę i
    *NAGLE* w ten samej godzinie pojadą na przegląd powypadkowy? Ja sobie
    nie wyobrażam i nie dal tego że mam kłopoty z wyobraźnią.

    Po prostu śmiesznym jest twierdzenie że CEPIK bedzie cierpiał na
    problemy z wydajnością bo się pojawiły glitche na przeglądach. To są
    śmieszne, stale obciążenia, wyrabia się tablet z biedronki w trybie
    serwera *ONLINE*.

    Co nie zmienia że nasze państwo zainwestuje w budynek, serwerownie,
    prywatną elektrownię 10MW, 100 rackow z najnowszymi iCośtam, UPSy o
    wielości stodoły, 17 brodatych adminów wpierniczających pizzę + wlasna
    pizzernia, 100tyś godzin szkolenia z klikania, pierdyliard certyfikatów
    głównie z zakresu tumanizmu bądź prawa - w większości bezsenownych,
    ochornę w postaci grupy interwencyjnej w Skodzie na gaz, 10 lat cięzkiej
    pracy polityków, prawników, lobbystów i innej swołoczy żeby osiągnąc
    poziom projektu studenta na zaliczenie. I nie będzie działać.