  • 111. Data: 2014-08-04 12:17:48
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Moim zdaniem wygrałes konkurs na najbardziej nieadekwatne porównanie roku!
    > Gratulacje! A konkurencja była zacna!

    Ale czego nie zrozumiałeś? Jak dasz możliwość wykonania jakiejść czynności
    typu - przykład nie mój - "np. onegdaj zdarzyło się wprowadzenie obowiązku
    przeglądów dla motorowerów od dnia x" to jak myślisz kiedy właściciele tych
    pojawili się w SKP? Zrozumiałem, że zgodnie z wiedzą tego który przytoczył
    przykład przesilenie nastąpiło w ostatnim dniu.

    Analogicznie, pit możesz złożyć przez kilka miesięcy, wybrać ZUS/OFE też
    mogłeś ale kiedy ludzie to robią i dlaczego w ostatni dzień?

  • 112. Data: 2014-08-04 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Ale czego nie zrozumiałeś?

    A skąd pomysł ze nie zrozumiałem?

> [...]
    > myślisz kiedy właściciele tych pojawili się w SKP? Zrozumiałem, że
    > zgodnie z wiedzą tego który przytoczył przykład przesilenie nastąpiło

    Ale dochodzą jeszcze możliwości fizyczne SKP.

    > Analogicznie, pit możesz złożyć przez kilka miesięcy, wybrać ZUS/OFE
    > też mogłeś ale kiedy ludzie to robią i dlaczego w ostatni dzień?

    Ale PIT to moze i nawet milion osób wysłac w ostatniej godzinie kazdy
    siada u siebie w doum i wysyła.
    Przegladu tak sie nie da, bo SKP sa w ograniczonej ilosci i nie sa w stanie
    obsłuzyc wiecej niz jeden samochód na raz.

  • 113. Data: 2014-08-04 13:07:04
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    wiadomości news:XnsA37F83CB4801Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > stanie
    > obsłuzyc wiecej niz jeden samochód na raz.

    Ale jak znacząco większa ilość SKP będzie to robić w tym samym czasie? Chyba
    nie zakladasz, ze system ma dopuszczalno

  • 114. Data: 2014-08-04 13:08:58
    Od: "BaX" <m...@m...com>

> [...]
    > obsłuzyc wiecej niz jeden samochód na raz.

    Ale jak znacząco większa ilość SKP będzie to robić w tym samym czasie? Chyba
    nie zakladasz, ze system ma dopuszczalnoą obciążalność na poziomie 80-90%
    wszystkich SKP

  • 115. Data: 2014-08-04 15:11:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Aug 2014 10:34:42 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Sebastian,
    >
    > Błędnie zakładasz równomierny rozkład operacji w ciągu doby, tygodnia,
    > roku. W rzeczywistości dni roboczych mamy mniej niż 250 a większość

    Stacje pracuja tez w sobote

    > usług wymagających dostępu do bazy będzie realizowana przez zaledwie
    > kilka godzin dziennie.

    Jakby bylo on-line to i rozlozenie w miare stale.
    Jak na koniec dnia, to sie nagle robi waskie gardlo ... choc
    "ksiegowac" mozna do rana, wystarczy przyjac pliki w sesji.

    Tak czy inaczej - 4 bajty wiecej w informacji o przegladzie to zadne
    obciazenie, ale rekord informacji to juz nie sa 4 bajty.

    Tak czy inaczej - 120 transakcji na minute to jest zadne obciazenie na
    wspolczesny serwer ale
    a) serwer, a niekoniecznie tablet z biedronki,
    b) wspolczesny, Cepik powstawal ~10 lat temu.

    J.

  • 116. Data: 2014-08-04 17:37:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-04 11:33, BaX wrote:
    > Ale zasada identyczna, ludzie mog? oddaae/przes?aae przez kilka miesiecy ale
    > robi? to w ostatnim dniu, dok?adnie jak pare dni temu z ZUS/OFE.

    NIE. System rejestracji przebiegu online ma działać ONLINE!

  • 117. Data: 2014-08-04 17:49:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Ale jak znacząco większa ilość SKP będzie to robić w tym samym czasie?
    > Chyba nie zakladasz, ze system ma dopuszczalnoą obciążalność na
    > poziomie 80-90% wszystkich SKP

    To wszystko to niepotrzebne roztaczanie wizji porażki.
    Nawet jeżeli serwer by sie nie wyrabiał, to paczuszka z danymi poczekałaby
    sobie np. godzinke, dwie czy nawet cały dzien az w koncu by serwer dał jej
    zielone swiatło.

    A i to zdarzyło by sie raz na 10 lat...

    A we wszystkie pozostałe dni mielibysmy dane online...

    Ale:
    3500 stacji / 20 minut badanie = 170 wpisów na minute
    Czyli srednio 3 wpisy na sekunde...

    Juz mnie taki jeden przekonywał kiedys, ze system ZUS dobrze robi kazac
    deklaracje zus podpisywac przez epuap.
    PIt mozna, VAT mozna bez a deklaracji ZUS nie mozna.
    Teraz czuje sie podobnie...
    Niestety wtedy urwał dyskusje w połowie i od tego czaus nie widziałem go na
    newsach :(
    Ach Anatolu, wróć :)

  • 118. Data: 2014-08-04 20:14:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > I *NAGLE* w dniu x wszystkie motorowery przyjechały na przegląd?

    Nie pamiętam dokładnie, w jaki sposób ustalano datę od której motorower ma
    mieć przegląd a nie ma.
    Ale nie zdziwiłbym się gdyby tak było jak piszesz, dla pojazdów starszych
    niż 3 lata.

  • 119. Data: 2014-08-05 13:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2014-08-04 11:33, BaX wrote:
    >NIE. System rejestracji przebiegu online ma działać ONLINE!

    Mozna, ale
    a) wymagasz od stacji posiadania lacza. Troche sie to kloci ze swoboda
    dzialalnosci, ale ok, wymogow na stacje jest sporo, internet nieduzo
    kosztuje, zalozmy ze neostrade TP wszedzie zalozy, i ze internet
    wystarczy, a nie jakies X.25 w Polpaku, dialup czy komorke mozna
    uzywac.

    b) kiedys lacznosc stanie i co wtedy ? Zakaz przegladow do czasu
    zreperowania kasy fiskalnej ?

    J.

  • 120. Data: 2014-08-07 14:54:21
    Od: r...@k...net

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 18:20:55 UTC+2 użytkownik LEPEK napisał:

    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=VXjiP17nQpE#t=145

    > ;>
    >
    > Tacy informatycy wdra�ali, jak ci blacharze.

    Czyli artyści ... :)