  • 1. Data: 2005-01-19 21:49:00
    Temat: home.pl ściemnia jak komórkowcy
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Obiło mi się o uszy, że ceny należy podawać z podatkiem i jest to
    prawnie nakazane.
    I tak, wchodzimy na stronę home.pl i na środku jak wół stoi informacja:
    "Domeny - rejestracja / transfer" i przykładowo:
    com.pl - 75 zł
    Napis "wszystkie ceny netto" dziwnym trafem prawie zlewa się z tłem,
    tzw. "drobny druk"

    Pamiętam jak operatorzy telefonii komórkowej podawali w reklamach dużymi
    literami ceny bez podatku i pod spodem dopisywali maczkiem pełną kwotę,
    czy jakoś tak, aż ich naprostowano.
    Na home.pl trzeba się dobre parę chwil nagrzebać aż się trafi na cennik
    gdzie i tak tylko będzie "*cena netto". Brutto nie ma wcale podanego.

    Ja już wiem, że skorzystam z usług innego rejestratora, który nie
    ściemnia i podaje "kawę na ławę". Może biję pianę ale się zniesmaczyłem.
    --
    Aleksander Popiuk

  • 2. Data: 2005-01-19 21:50:01
    Temat: Re: home.pl ściemnia jak komórkowcy
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Olek wrote:
> [...]
    > Pamiętam jak operatorzy telefonii komórkowej podawali w reklamach dużymi
    > literami ceny bez podatku i pod spodem dopisywali maczkiem pełną kwotę,

    Kto i kiedy ic naprostował? Bo jakoś nieskutecznie skoro nie dalej
    jak wczoraj widziałem właśnie taką reklamę.

    > Ja już wiem, że skorzystam z usług innego rejestratora, który nie
    > ściemnia i podaje "kawę na ławę". Może biję pianę ale się zniesmaczyłem.

    Idź na pl.pregierz

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 3. Data: 2005-01-19 23:19:38
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Olek wrote:
> [...]
    > com.pl - 75 zł
    > Napis "wszystkie ceny netto" dziwnym trafem prawie zlewa się z tłem,

    Mi sie to specjalnie z tlem nie zlewa, ale...

> [...]
    > Na home.pl trzeba się dobre parę chwil nagrzebać aż się trafi na cennik
    > gdzie i tak tylko będzie "*cena netto". Brutto nie ma wcale podanego.

    ...w cenniku jak wół maja napisane ze ceny sa netto:

    http://www.home.pl/domain

    nawet grubsza czcionka, a wszedlem tam bez szukania....

    > Ja już wiem, że skorzystam z usług innego rejestratora, który nie
    > ściemnia i podaje "kawę na ławę". Może biję pianę ale się zniesmaczyłem.

    ...wiec jak dla mnie to nieslusznie sie czepiasz.

    Michal

  • 4. Data: 2005-01-20 01:41:32
    Od: "masti" <g...@t...hell>

    Dnia pieknego 2005-01-20 o 00:19:38 osobnik zwany Michal Gawrylczyk
    wystukal:

    > ...w cenniku jak wół maja napisane ze ceny sa netto:
    >
    > http://www.home.pl/domain
    >
    > nawet grubsza czcionka, a wszedlem tam bez szukania....

    > ...wiec jak dla mnie to nieslusznie sie czepiasz.

    slusznie :)
    ceny powinny byc brutto z ewentualna informacja o cenie netto, choc nie
    widze po co mieliby podawac netto.
    Cena jest do zpalacenia i ZU nie interesuje netto, a firma i tak sobie
    policzy.

    Nawet jesli prawo nie nakazuje, a powinno, bede tepil podajacych netto.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    - Mam lęk gruntu - Chyba wysokości - Wiem co mówię. To grunt zabija!.

  • 5. Data: 2005-01-20 01:46:38
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    masti pisze:

> [...]
    > policzy.
    >
    > Nawet jesli prawo nie nakazuje, a powinno, bede tepil podajacych netto.

    Łatwiej obliczyć brutto, znając netto, niz netto znając brutto.

    Z resztą w czym widzisz kłopot? Zapewne w mailu który dostaniesz czy na
    fakturze proforma którą wysyłają jest podana cena brutto, więc wiesz
    ile musisz zapłacić, jeśli nie potrafisz oszacowac ile to jest
    np. 50*1.22, to już Twój (wydumany) problem. ;->

    --
    Neas

  • 6. Data: 2005-01-20 03:46:11
    Od: Jakub Jankowski <s...@s...atn.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 02:46:38 +0100, Neas wrote:

    > Łatwiej obliczyć brutto, znając netto, niz netto znając brutto.

    Twojemu kalkulatorowi dzielenie sprawia większą trudność niż mnożenie?

    --
    Jakub Jankowski
    shasta AT spam DOT atn DOT pl

  • 7. Data: 2005-01-20 03:47:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olek napisał(a):

    > Obiło mi się o uszy, że ceny należy podawać z podatkiem i jest to
    > prawnie nakazane.

    No to badz tak mily i dokladnie sprawdz ta informacje a dopiero
    potem rob z tego problem polskiego internetu.

    j.

  • 8. Data: 2005-01-20 09:55:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 04:47:22 +0100, januszek napisał(a):

    > No to badz tak mily i dokladnie sprawdz ta informacje a dopiero
    > potem rob z tego problem polskiego internetu.

    Owszem, JEST taki obowiązek. Wszędzie tam gdzie jest prowadzona sprzedaż
    detaliczna (tu JEST) jest obowiązek podawania cen detalicznych (= brutto).

    Teraz mu już łaskawie pozwolisz zrobić z tego problem internetu?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 9. Data: 2005-01-20 10:25:15
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Jakub Jankowski pisze:

    > Twojemu kalkulatorowi dzielenie sprawia większą trudność niż
    > mnożenie?

    Używasz kalkulatora do szacowania czegoś takiego? Gratuluję. :)

    --
    Neas

  • 10. Data: 2005-01-20 10:26:58
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Waldek Godel pisze:

    > Owszem, JEST taki obowiązek. Wszędzie tam gdzie jest prowadzona
    > sprzedaż detaliczna (tu JEST) jest obowiązek podawania cen detalicznych
    > (= brutto).

    Możesz wskazać jakieś konkretne przepisy?

    > Teraz mu już łaskawie pozwolisz zrobić z tego problem internetu?

    Jeśli faktycznie istnieje taki nakaz, to problem leży raczej w manii
    tworzenia idiotycznych przepisów i regulowania wszystkiego.

    --
    Neas