  • 11. Data: 2005-01-20 11:39:54
    Temat: Re: home.pl ściemnia jak komórkowcy
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 11:26:58 +0100, Neas napisał(a):

    > Możesz wskazać jakieś konkretne przepisy?

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=142
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=49
    oraz
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=48,
    w szczególności art. 3 ustęp 1 punkt 1

    > Jeśli faktycznie istnieje taki nakaz, to problem leży raczej w manii
    > tworzenia idiotycznych przepisów i regulowania wszystkiego.

    Akurat TE przepisy są wyjątkowo sensowne i potrzebne. Nie mam najmniejszej
    ochoty chodzić po markecie i porównywać ceny netto 234 gramów jednego serka
    z ceną brutto 193,4 gramami innego serka.
    Jestem konsumentem i mam pełne prawo wybrać towar/produkt/usługę, znając
    jej cenę i mając prostą możliwość porównania z innymi cenami, oraz szybko
    przeliczyć ile zapłacę w kasie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 12. Data: 2005-01-20 11:41:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 11:25:15 +0100, Neas napisał(a):

    > Używasz kalkulatora do szacowania czegoś takiego? Gratuluję. :)

    Przeliczasz w głowie ile zapłacisz, mając w koszyku 3 serki po 3.45 netto,
    25 deko szynki po 23 zł netto oraz 2.43 kilograma pomarańczy po 6,60
    netto???
    Współczuję.. ale sądząc po innych wypowiedziach, to i tak nie jest
    największy Twój problem...

  • 13. Data: 2005-01-20 12:06:46
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:
    > ochoty chodzić po markecie i porównywać ceny netto 234 gramów jednego serka
    > z ceną brutto 193,4 gramami innego serka.

    W którym markecie teraz kupuje się domeny na wagę?

    Kwestia, czy sklep czy strona WW jest "miejscem sprzedaży detalicznej albo
    świadczenia usług". Detalicznej albo usług - tak, ale _miejscem_?

    > Jestem konsumentem i mam pełne prawo wybrać towar/produkt/usługę, znając
    > jej cenę i mając prostą możliwość porównania z innymi cenami, oraz szybko
    > przeliczyć ile zapłacę w kasie.

    Ale Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad
    uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów
    przeznaczonych do sprzedaży z dnia 10 czerwca 2002 r. (Dz. U. 99, poz. 894)
    raczej nie dotyczy sprzedaży w Internecie.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 14. Data: 2005-01-20 12:08:38
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Przeliczasz w głowie ile zapłacisz, mając w koszyku 3 serki po 3.45 netto,
    > 25 deko szynki po 23 zł netto oraz 2.43 kilograma pomarańczy po 6,60
    > netto???

    Raczej powinieneś spytać czy w głowie przelicza VAT, jaki zapłaci w kasie, bo
    o tym była dyskusja. Do tego nawet kalkulator nie wystarczy ani żadna wywieszka
    w sklepie nie pomoże.-)

    > Współczuję.. ale sądząc po innych wypowiedziach, to i tak nie jest
    > największy Twój problem...

    Tzw. silny argument merytoryczny?

  • 15. Data: 2005-01-20 12:41:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 12:06:46 GMT, Andrzej Bursztynski napisał(a):

    > W którym markecie teraz kupuje się domeny na wagę?

    Rozumiem, że jesteś z tych co rozróżniają jedną sprzedaż detaliczną od
    drugiej? To ja w takim razie poproszę ścisłe rozróżnienie jednej sprzedaży
    od drugiej - definicję dającą się jasno zapisać w ustawie/rozporządzeniu,
    no i jeszcze stosowne rozporządzenie.

    Oczywiście mniemam, iż zawrzesz w definicji stosowne przypadki:
    - klient przychodzi do siedziby firmy internetowej (w home.pl jak
    najbardziej możliwe)
    - zrobię sobie sklep internetowy w postaci setki kamer w prawdziwym
    sklepie, i robota który będzie ściągał towary fizycznie z półki i kładł je
    do fizycznego koszyka. Sprzedaż będzie jak najbardziej nieelektroniczna, a
    jedynie obecność klienta w sklepie - jakie ceny mam podać wg. Twoich
    teorii>

> [...]
    > przeznaczonych do sprzedaży z dnia 10 czerwca 2002 r. (Dz. U. 99, poz. 894)
    > raczej nie dotyczy sprzedaży w Internecie.

    Proszę, tu masz stosowną ustawę:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1204.htm
    Proszę, wskaż wyłączenie ogólnych ustaw w zakresie podawania informacji o
    towarach. Jak widać, ustawa wyraźnie dokonuje modyfikacji niektórych
    przepisów, w celu dostosowania ich do specyfiki handlu drogą elektroniczną.
    Zapewne twoje poglądy są słuszne i ustawa wtedy wyłącza handel w internecie
    spod przepisów które podałem wcześniej, i tylko ja, głupia cipa, nie umiem
    ich znaleźć, ale to nie jest problem bo przecież zaraz wskażesz to miejsce
    którego szukamy, na co niecierpliwie czekam.

  • 16. Data: 2005-01-20 12:51:58
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > od drugiej - definicję dającą się jasno zapisać w ustawie/rozporządzeniu,

    Nie, Ty nic nie rozumiesz skoro porównujesz kwestię VAT z kwestią przeliczania
    ceny jednego grama. Tylko tyle.

    [..]
> [...]
    > do fizycznego koszyka. Sprzedaż będzie jak najbardziej nieelektroniczna, a
    > jedynie obecność klienta w sklepie - jakie ceny mam podać wg. Twoich

    Słuchaj - jak już ten sklep zrobisz to daj nam znać, dobrze? -)

> [...]
    > ich znaleźć, ale to nie jest problem bo przecież zaraz wskażesz to miejsce
    > którego szukamy, na co niecierpliwie czekam.

    Mówimy o konkretnym rozporządzeniu wykonawczym do ustawy, o czym w swej
    łaskawości zapomniałeś wspomnieć. Jak wskażesz mi rozporządzenie do ustawy,
    które dotyczy handlu internetowego - to będzie inna rozmowa.

  • 17. Data: 2005-01-20 13:01:27
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:
> [...]

    > Jak widać, ustawa wyraźnie dokonuje modyfikacji niektórych
    > przepisów, w celu dostosowania ich do specyfiki handlu drogą elektroniczną.

    I co z tego?

> [...]
    > ich znaleźć, ale to nie jest problem bo przecież zaraz wskażesz to miejsce
    > którego szukamy, na co niecierpliwie czekam.

    Widzisz, problem jest w tym że nawet nie przeczytałeś tego, co przytaczasz.
    W/wym ustawa ani nie wyłącza ani nie narzuca w żaden sposób obowiązku podawania
    cen brutto, jedyny zapis to artykuł 9 o informacji handlowej. A rozporządzenie,
    do którego sam się odwołałeś dotyczy _miejsca_. Jeśli ktoś pójdzie do siedziby
    firmy, w której prowadzona jest określona rozporządzeniem działalnośc usługowa
    - to zaiste ma prawo spodziewać się podania cen brutto.

    Byłeś w home.pl i nie chcieli Ci powiedzieć ile masz brutto zapłacić? To
    znaczy, że złamali parę innych ustaw nieprawidłowo wystawiając fakturę.

  • 18. Data: 2005-01-20 13:08:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 12:51:58 GMT, Andrzej Bursztynski napisał(a):

    > Nie, Ty nic nie rozumiesz skoro porównujesz kwestię VAT z kwestią przeliczania
    > ceny jednego grama. Tylko tyle.

    Ależ wręcz przeciwnie - wykazuje niekorzystność podawania cen netto dla
    klientów poprzez reductio ab absurdum.

    > Słuchaj - jak już ten sklep zrobisz to daj nam znać, dobrze? -)

    Nie chce mi się - patrz wyżej. Skoro rozgraniczasz dwie rodzaje sprzedaży,
    zrób to solidnie, w przeciwnym przypadku tworzyłbyś prawo o jakości prawa
    obecnego sejmu, poprzednich również.

    > Mówimy o konkretnym rozporządzeniu wykonawczym do ustawy, o czym w swej
    > łaskawości zapomniałeś wspomnieć. Jak wskażesz mi rozporządzenie do ustawy,
    > które dotyczy handlu internetowego - to będzie inna rozmowa.

    A dlaczego ma być oddzielne? Masz jakieś wsparcie?

    Rozumiem, że znasz oddzielne uregulowania zakazujące rozpowszechniania w
    internecie pornografii dziecięcej, narkotyków oraz utworów audiowizualnych
    z naruszeniem praw autorskich?
    Jak wywieszę na stronie www twoje nazwisko w otoczeniu sporej kolekcji słów
    uważanych powszechnie za obraźliwie, to będziesz szukał
    ustawy/rozporządzenia zabraniającego robić tego W INTERNECIE???

  • 19. Data: 2005-01-20 13:16:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 13:01:27 GMT, Andrzej Bursztynski napisał(a):

> [...]
    > firmy, w której prowadzona jest określona rozporządzeniem działalnośc usługowa
    > - to zaiste ma prawo spodziewać się podania cen brutto.

    Skoro strona internetowa nie jest MIEJSCEM sprzedaży, to pozostaje zaledwie
    reklamą. W reklamach również należy podawać ceny brutto i są na to
    odpowiednie paragrafy, których już mi się nie chce przytaczać, bo to nie ma
    sensu w tym miejscu. Zauważ tylko łaskawie, że już w topicu masz poważną
    podpowiedź - firmy telekomunikacyjne, mimo tabunu radców prawnych i
    adwokatów dostały po łapkach i wszędzie (również w internecie) publikują
    ceny BRUTTO, dołączając czasem również cenę netto.
    Przyjdzie kolej również na inne firmy.

  • 20. Data: 2005-01-20 13:29:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek Godel napisał(a):

    [...]

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
> [...]

    Wszystko fajnie. Jednak home.pl nie sprzedaje towarow tylko uslugi
    telekomunikacyjne, do korzystania z ktorych *trzeba* zawrzec z home.pl
    umowe o swiadczenie uslug wiec nie za bardzo maja tu zastosowanie
    przepisy dotyczacej sprzedazy detalicznej dla konsumentow... Proponuje
    zagladnac tu: http://tinyurl.com/5rdyb

    j.