  • 11. Data: 2020-01-03 17:18:18
    Temat: Re: intel i5 4440 3.1 Ghz???
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 16:38, ToMasz pisze:

    > a ja bym zapytał jaki i3 na jakiego i5 i7 ILE to kosztuje. Czy autor

    Napisał przecież jaki i3.
    Czy kupuje, czy ma, nie wiem, pytał czy wystarczy.
    Jak pyta o coś z 3 generacją to znaczy że chyba nie ma kasy na nowego,
    bo inaczej po co gitarę zawracać jak w reklamach chomiki drą ryja że
    teraz już jest wszystko tanio i tylko u nich.
    Jeśli nie ma, rozważył bym z mocniejszym procesorem.
    Jeżeli ma, rozważył bym wymianę na i5 lub i7, (i5-3340M 90zł na
    "popularnym portalu aukcyjnym").

    > bardzo zamaszyście i mało konkretnie piszesz. O ile dobrze odgadłem
    > intencje, to zgadzam się ze wymiana hdd na ssd jest najtańszym sposobem
    > "przyśpieszenia" albo poprawy responsywności windowsa. ale kaman, dysk
    > ssd można kupić za 7 dych. nie sądzisz że pytający mógł już to zrobić? a

    Cofając się do Twoich słów "Czy autor wątku coś wspominał o chęci
    wymiany procka lub zakupie nowego laptopa? " nie wiem.. może ma, może
    chce kupić... ale o SSD wspomina.

    > teraz z drugiej strony. wyobraź sobie ze  są dwa laptopy. szybszy ma
    > ssd, wolniejszy ma hdd. zamieniamy dyski. czy "szybkość" laptopa
    > przeszła razem z ssd czy pozostała tam gdzie jest szybszy procek? Czy
    > sama różnica w prędkości procków nic nie zmienia?

    Zastosowanie zgodne z tym co podane w pierwszym poście? Otwieranie stron
    WWW gdzie jest ładowane do cache pełno malutkich obrazków, ikonek,
    skrypcików itp? podaj warunki brzegowe różnic w szybkości.

    > moje zdanie jest takie: Jeśli w powyższym przykładzie obydwa procesory
    > były wystarczająco szybkie - czyli powyżej 4, tys punktów w passmarku -
    > pozornie szybszy bedzie ten który ma ssd. jeśli jednak weźmiesz naprawdę
    > sterego procka i wsadzisz mu ssd będzie czekał, komp będzie chodził
    > wolno, z prockiem na 100% i z wyjącym wentylatorem na 100%. mam lapka z
    > athlonem 64.

    OK, ale tu się poruszamy w pytaniu wokół 3-4 generacji Intel Core a nie
    starego Athlona (też mam, i Turiona 64 X2 też, nie wspominając o AMD APU
    E1 któremu to już nic nie pomaga, zero różnicy).
    A czy pytający chce kupić czy zrobić upgrade i za ile, niech się
    wypowie. Teraz jego ruch.

    zdrówko i bez nerwów

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-01-03 17:23:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 13:52, z pisze:

    > Jak już się chwalisz to zapodaj cenę tego zestawu ;-)

    kurde.. ile to już alkoholu upłynęło.. nie pamiętam oprócz procesora za
    1k ;)

    > No dobra to pożartowaliśmy sobie. Przecież takie porównania psu na budę ;-)

    mam procesor bardzo blisko tego z tematu, to się wypowiedziałem jak ja
    to widzę pracując codziennie na nim. Jedyna rzecz do wymiany to monitor
    na 27 cali bo już mało wygodnie się rysuje schematy na 22 calach.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2020-01-03 18:11:36
    Od: work <g...@w...pl>

    Na wstępie wszystkim wielkie dzięki za udział w dyskusji na temat mojego
    sprzętu. Co do pytania czy w grę wchodzi wymiana na nowy czy upgrade
    części to odpowiadam że wymiana na nowy. Myślę, że współczesny hardware
    trochę odskoczył od tego co mam i podejrzewam że za rok najpóźniej 2
    lata trzeba będzie postarać się o nowy laptop oraz większość części z
    blaszaka (CPU, MOBO pewnie i RAM). Jeszcze raz wielkie dzięki.

    Pozdrawiam wszystkich

  • 14. Data: 2020-01-03 23:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > da się również na wspomnianym core2 duo, jak człowiek jest
    > cierpliwy. przy ewentualnym zakupie starego laptopa warto pamiętać,
    > ze komp z core2duo kosztuje tyle co obiad, a monitory trafiają się w
    > dziale oddam gratis.

    Na czym polega ta oczekiwana cierpliwośc? Bo nie widze roznicy miedzy
    c2d, ax2 250 a i3 przy przegladaniu internetu.
    Powiedziałbym wrecz ze c2d czy athlon z dyskiem ssd działaja szybciej niz
    lapek z i3 i hdd...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 15. Data: 2020-01-04 15:02:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fetyszyzujecie SSD.
    Mam takiego jednego, całkiem już starego zresztą, WD Black 7200 rpm, na którym praca
    jest taka samo szybka jak na SSD, poza samym
    ładowaniem systemu, co akurat na SSD odbywa się momentalnie, a na HDD trwa.
    Natomiast HDD ewidentnie przegrywa decybelami, szczególnie w nocy, i delikatną
    wibracją, szczególnie wyczuwalną na laptopie.

    -----

  • 16. Data: 2020-01-04 21:03:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-01-04 15:02, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Natomiast HDD ewidentnie przegrywa decybelami, szczególnie w nocy, i
    > delikatną wibracją, szczególnie wyczuwalną na laptopie.

    Programy obficie korzystające z dysku podczas pracy także chodzą na SSD
    szybciej. Np. u mnie Photoshop potrafił na dość wolnym laptopie (i
    wolnym dysku 5400 RPM) zatkać się, trzeba było przez dziesiątki sekund
    czekać na wykonanie operacji, na SSD zadyszki w ogóle nie czuć.

  • 17. Data: 2020-01-05 08:36:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Różnica między powolnym dyskiem 5400 rpm, a szybkim dyskiem 72000 rpm jest kolosalna.
    BTW korzystam z innego podobnego do Photoshopa programu do obróbki zdjęć (Digital
    Camera Utility) i ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu
    po wymianie HDD na SSD (i7, Win 10 64, RAM zależnie od kompa 8-32 GB) program nadal
    muli jak stary osioł, już samo wczytywanie
    20-megabajtowych RAW-ów trwa wieki.

    -----

  • 18. Data: 2020-01-09 07:20:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-01-02 10:28, work wrote:
    > Jak myślicie czy na dzisiejsze czasy hardwerowo-softwowe procek z tytułu
    > jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe -
    > word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

    Pociągnie i to jeszcze długo jak sądzę.
    W moim służbowym lapku siedzi i5-3380M i 8 GB RAM - zero problemów z
    wydajnością przy jednoczesnym korzystaniu z najnowszego Office 365,
    firefoxa z kilkoma tabami, thunderbirda i kupy innego drobiazgu.
    dekodowanie video też bezproblemowe wliczając w to x265

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om