  • 1. Data: 2019-12-31 14:54:51
    Temat: Radio FM
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest taka możliwość, aby słuchać przez komputer (jego głośniki) radia FM?
    Zmieniać programy, regulować głośność.

    Robert

  • 2. Data: 2019-12-31 15:13:59
    Temat: Re: Radio FM
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 31/12/2019 13:54, Robert Wańkowski wrote:
    > Jest taka możliwość, aby słuchać przez komputer (jego głośniki) radia FM?
    > Zmieniać programy, regulować głośność.

    O takie coś chodzi? <https://www.newegg.com/p/3C6-00CH-023U2> Nie wiem
    nic o tym urządzeniu, czy dobrze i stabilnie działa i jaką cechuje się
    jakością dźwięku.
    Dla koneserów z grubymi portfelami przeznaczona jest oferta
    <https://www.winradio.com/>. Np. taki pełnozakresowy odbiornik
    <https://www.winradio.com/home/g305e.htm> kosztuje przeszło 600 EUR.

    --
    MF

  • 3. Data: 2019-12-31 15:23:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jest taka możliwość, aby słuchać przez komputer (jego głośniki) radia FM?
    > Zmieniać programy, regulować głośność.

    A czemu tylko FM ? Jak masz dostęp do netu możesz słuchać całego świata,
    także tych stacji nadających na FM.

    http://www.radiosure.com/

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2019-12-31 15:43:26
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    > Jest taka możliwość, aby słuchać przez komputer (jego głośniki) radia FM?
    > Zmieniać programy, regulować głośność.
    >

    > Robert
    Tak. I nie tylko radio. Polecam poczytać np. o RTL SDR.
    W ten sposób można też odebrać radio nadające w DAB+.
    Możliwe, że oprócz aplikacji dedykowanych radioamatorom nasłuchowcom są
    też aplikacje służące tylko do odbioru radia UKF FM.

    Poza tym stara, analogowa karta telewizyjna też potrafiła odebrać radio
    w zakresie UKF FM 87,5-108 MHz.

  • 5. Data: 2019-12-31 15:44:43
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 31.12.2019 o 15:43, mrvtktjv pisze:
    > Poza tym stara, analogowa karta telewizyjna też potrafiła odebrać radio
    > w zakresie UKF FM 87,5-108 MHz.
    Umknęło mi - była to karta Leadtek WinFast TV2000.

  • 6. Data: 2019-12-31 16:23:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 15:23, PeJot pisze:

    > A czemu tylko FM ? Jak masz dostęp do netu możesz słuchać całego świata,
    > także tych stacji nadających na FM.
    >
    > http://www.radiosure.com/

    Spodziewałem się takiego pytania, to rozwinę problem.
    Osoba dla której to mam uruchomić ma 70+. Cały dzień pracuje przy
    komputerze, ale tylko w swojej wąskiej dziedzinie.
    Słucha tylko muzyki, ma wybrane swoje dwie stacje na krzyż.

    W sumie miałem poszukać dla niego radia z kolumnami, które stały by obok
    monitora. Problem jest z pilotem IR bo nie będzie widoczności ze
    sprzętem. Na elektrodzie już pytałem o sprzęt z pilotami radiowymi, ale
    konkretów brak.
    Dla chętnych wątek
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3644089.html

    Dlatego pomyślałem, że radio w kompie, ale obsługa musi być prosta. Typu
    wysuwane okienko w tray-u z listą stacji i głośnością radia.

    Robert

  • 7. Data: 2019-12-31 16:38:01
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Dlatego pomyślałem, że radio w kompie, ale obsługa musi być prosta. Typu
    > wysuwane okienko w tray-u z listą stacji i głośnością radia.

    I to oferuje radiosure. Instalujesz, robisz listę ulubionych stacji i
    już. W ustawieniach widzę "Uruchom z Windows". Regulacja głośności razem
    z Windows lub osobno z panelu. Koszt 0.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2019-12-31 17:13:01
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    w artykule <news:5e0b532a$0$547$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Jest taka możliwość, aby słuchać przez komputer (jego głośniki) radia FM?
    > Zmieniać programy, regulować głośność.

    Na stronie http://radiofm-online.com jest lista polskich stacji radiowych
    FM nadających w internecie.
    Są tam adresy strumieni około stu stacji, które można odtwarzać w różnych
    odtwarzaczach multimedialnych, np.
    - w Media Player Classic wybierasz opcję "Otwórz plik" i wklejasz adres;
    - w VLC wybierasz opcję ,,Otwórz strumień" i wklejasz adres.

    Odtwarzacze te obsługują też wiersz poleceń, więc można porobić skróty
    bezpośrednio do konkretnych stacji, np. Trójka w VLC może mieć wywołanie:
    "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" mms://stream.polskieradio.pl/program3
    lub
    "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" http://mp3.polskieradio.pl:8904/;.mp3

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 9. Data: 2019-12-31 17:43:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 16:38, PeJot pisze:
    > I to oferuje radiosure.
    Wygląda ciekawie. Nawet bardzo. :-)
    Ale... nie ma polskiej np. trójki. Szkoda, że samemu nie można dodać źródła.

    Robert

  • 10. Data: 2019-12-31 17:51:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Wygląda ciekawie. Nawet bardzo. :-)
    > Ale... nie ma polskiej np. trójki. Szkoda, że samemu nie można dodać
    > źródła.

    Trójka jak najbardziej jest, poczekaj aż program samodzielnie ściągnie
    listę stacji.

    W ogóle jeżeli chodzi o popularne stacje FM, to najczęściej można je
    słuchać przez ich stronę www. Właśnie tak odpaliłem PR3 tu:

    https://www.polskieradio.pl/9,Trojka

    oraz w radiosure i z *jakichś przyczyn* jest przesunięcie czasowe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem