  • 11. Data: 2009-06-02 07:11:45
    Temat: Re: internet za granica
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "doktorek" <q...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:h00l5r$nag$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > co mam mu powiedziec lub poradzic, jak jezdzac po europie miec staly
    > dostep do internetu i to jeszcze w miare szybki w laptopie?

    Żadnych pomysłów z GSM. Tylko WIFI.
    Nie ma żadnego problemu. Płatne HotSpoty nie są tragicznie drogie.
    Przeważnie kilka Euro. A zapłacić można od ręki karta kredytową.
    W wielu hotelach dla gości są darmowe.

    --
    Paweł

  • 12. Data: 2009-06-02 09:06:55
    Temat: [OT]Re: internet za granica
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba BETON napisała na pl.comp.pecet:

    > a głowna strona onetu ma chyba ze 700 kilo

    Apropos, kiedyś w czasach komutowanego dostępu do netu wszędzie pisali,
    że strona główna nie powinna mieć więcej niż 50kb, bo długie ładowanie
    może zniechęcić odwiedzającego.

    Dla nieobeznanych, modemy telefoniczne miały wtedy download 56kbps
    (7kb/s), więc załadowanie takiej strony zajęłoby ponad 7 sekund. Impuls
    wynosił 3 minuty lub 6 w zależności od pory i kosztował ok. 29gr (teraz
    chyba 35gr?). Na neostradzie 1Mb załadowanie takiej strony powinno
    zająć teoretycznie pół sekundy :]

    Są może w tej chwili jakieś tego typu zalecenia?

    Marcin Kocur

  • 13. Data: 2009-06-02 10:52:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Oraz oficjalnych hotspotów. Dworce, hotele, centra miast itd.

    W zeszłym roku zrobiłem trasę
    Praga-Linz-Salzburg-Monachium-Innsbruck-Dijon-Paryż-
    Lille-Bruksela-Antwepia-Rotterdam-Amsterdam-Kolonia-
    Drezno.
    I wiele innych miast po drodze. Z przykrością stwierdzam, że oficjalnych
    darmowych hotspotów prawie nigdzie nie ma (a szukałem). Jest pełno
    oficjalnych, ale płatnych (ceny mniej więcej takie jak w kafejkach).
    Pozostają knajpy i wardriving :)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 14. Data: 2009-06-02 11:01:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 02 June 2009 09:11, Paweł wrote:
    > Żadnych pomysłów z GSM. Tylko WIFI.
    > Nie ma żadnego problemu. Płatne HotSpoty nie są tragicznie drogie.

    Zdarza mi się od czasu do czasu jeździć po świecie, i w trasie zawsze mam ze
    sobą kartę 3G (abonament Orange "Business Everywhere" - nie wiem czy w
    Polsce istnieje...). Sprawa zdaje egzamin zawsze i wszędzie - Francja,
    Niemcy, Izrael, Polska, Bułgaria... - nigdy nie zdarzyło mi się, by nie
    mieć zasięgu (a bywałem nie tylko w dużych miastach), przy czym szybkość
    bardzo zadowalająca (mogę np. bez problemu użytkować sobie sesję ze zdalnym
    pulpitem NX łącząc się do domu VPN'em). :-)

    Ile toto kosztuje, to nie wiem - opłaca mi to pracodawca...

    Wifi oczywiście wbudowane mam, ale rzadko mi się przydaje (jeżeli już, to w
    hotelu, i to jeszcze nie zawsze).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 15. Data: 2009-06-02 11:20:15
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:01:08 +0200, Mateusz Viste na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > Ile toto kosztuje, to nie wiem - opłaca mi to pracodawca...

    Roaming przesyłu danych jest drogi. Bardzo drogi. Bardzo, bardzo drogi.

    Przykładowo : w przypadku usługi iPlus poczta i www z transferem ca. 20 MB
    kosztuje 1000 PLN :) - jak to piszą w opisie promocji "każde rozpoczęte 50
    kB pobranych lub ściągniętych danych kosztuje *tylko* 1 zł z VAT."

    "Wydaje się, że nie udała się naturze próba ukształtowania na ziemi
    stworzenia myślącego. Max Born."

  • 16. Data: 2009-06-02 13:20:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 02 June 2009 13:20, Marcin Stankiewicz wrote:
> [...]
    > kosztuje 1000 PLN :) - jak to piszą w opisie promocji "każde rozpoczęte 50
    > kB pobranych lub ściągniętych danych kosztuje *tylko* 1 zł z VAT."

    Ufff, więc mój boss musi wydawać fortunę - często zdarza mi się sciągać
    nawet do 1 GiB miesięcznie :-)

    Z tym, że to nie Polska (pracuję i mieszkam we Francji), więc ceny może
    inne...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 17. Data: 2009-06-02 18:35:13
    Od: "stab" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

    > Ufff, więc mój boss musi wydawać fortunę - często zdarza mi się sciągać
    > nawet do 1 GiB miesięcznie :-)
    >
    > Z tym, że to nie Polska (pracuję i mieszkam we Francji), więc ceny może
    > inne...

    w Austrii, Orange Go 15 GB / 25 euro, a co do glownego watku
    najlepszym rozwiazaniem jest kawiarenka internetowa z wifi, cena
    to jakies 1,5 do 3 euro za godzine i na prawde mozna to znalezc
    wszedzie

    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Viste

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-06-02 18:38:33
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 20:35:13 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

    > w Austrii, Orange Go 15 GB / 25 euro,

    W roamingu :) ?

    "To, co możesz uczynić jest tylko maleńką kroplą w ogromie oceanu, ale jest
    właśnie tym, co nadaje znaczenie twojemu życiu."

  • 19. Data: 2009-06-02 19:32:39
    Od: "stab" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > W roamingu :) ?

    oczywiscie ze nie, mowie o internecie przez komorke hsdpa :)

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-06-02 20:45:10
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:32:39 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

    > oczywiscie ze nie, mowie o internecie przez komorke hsdpa :)

    No widzisz - a my omawiamy przypadek korzystania z roamingu danych :)

    "Na ślepym torze historii często panuje największy ruch. Arnold Joseph
    Toynbee"