  • 91. Data: 2017-08-18 12:08:00
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    > dwie świece.

    Ja widziałem cewki z jednym uzwojeniem w.n. Masa-świeca-cewka-świeca-masa.

    > Obecnie silniki mają cewkę zintegrowaną z fajką, z tego co widuję :-)

    Hayabusa tak ma. GSXF ma jak wyżej (dwie cewki, 4 cylindry).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 92. Data: 2017-08-18 12:09:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
    > Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.

    Ma chęć skakać - są dwie iskry, przez obie świece. Tak naprawdę to poprzez
    masę zamyka się tam obwód WN, równie dobrze zamiast masy mogłoby być po
    prostu połączenie świec.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 93. Data: 2017-08-18 12:12:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
    > laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
    > Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba alternatywnie
    > moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.

    Znów doświadczenia z Hayabusy - czujnik położenia wałka rozrządu (w Sienie
    nazywany czujnikiem fazy) jest tam potrzebny tylko do odpalenia, potem można
    go odpiąć i dopóki jest podłączony czujnik położenia wału, to silnik
    będzie pracował.

    Zastąpić się nie da, bo ma dużo mniejszą "rozdzielczość" niż czujnik
    położenia wału (jest jedna wypustka na wałku rozrządu i wiele wypustek
    na kole magnesowym połączonym z wałem). Czujnik wałka rozrządu służy tylko
    do ustalenia kiedy jest "pozycja zero" (TDC na którymś cylindrze, nie wiem
    czy nie na pierwszym).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 94. Data: 2017-08-18 12:31:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 21:52, Pszemol pisze:

    > Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
    > Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.

    Iskra to takie bydle, że zawsze sobie znajdzie drogę do skoczenia.
    Kiedyś (jak robiłem zapłon tyrystorowy do samochodu taty) to chciałem
    zobaczyć jak długą iskrę uda się osiągnąć. Zapłon wysterowałem jakieś
    10Hz. W jednej ręce trzymałem przewód WN z cewki a w drugiej przewód od
    masy cewki i oddalałem. Chyba gdzieś koło 4cm zamiast przestać skakać to
    iskra znalazła sobie drogę przez moje ręce :(
    P.G.

  • 95. Data: 2017-08-18 13:18:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
    > albo na dole.

    No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

    --
    Marek

  • 96. Data: 2017-08-18 13:30:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:

    > No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

    A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)

    Robert

  • 97. Data: 2017-08-18 13:45:30
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 13:18:35 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

    https://www.google.com/search?q=wa%C5%82+korbowy+126
    p&num=20&rlz=1C1GGRV_enPL752PL752&source=lnms&tbm=is
    ch&sa=X&ved=0ahUKEwjy5f3B2uDVAhXLXBQKHZOsARUQ_AUICig
    B&biw=1366&bih=626

    :)

  • 98. Data: 2017-08-18 14:07:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:

    > No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

    Uważasz, że lepiej by było:
    - suw pracy w jednym
    - suw pracy w drugim
    - dwa suwy jałowe

    Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)
    P.G.

  • 99. Data: 2017-08-18 14:10:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

    No, wyobraź sobie, że żadnych jaj nie robi. Zobacz na konstrukcję wału od
    malucha:
    https://www.google.pl/search?q=maluch+wa%C5%82+korbo
    wy&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest&
    gws_rd=ssl
    W takiej postaci podrzucam, bo najwięcej wyników podaje.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 100. Data: 2017-08-18 14:11:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)

    Wyjaśnij, proszę, co masz na myśli, bo ja nie widzę.
    P.G.