eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 148

  • 81. Data: 2017-08-17 20:33:35
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:on4lft$65a$2@node2.news.atman.pl...
    >> Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    >> dwie świece.
    > Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec ma do
    > jednej świecy a drugi do drugiej :)

    Nie inaczej!
    Stary pomysł z Malucha się sprawdził jak znalazł.
    W zasadzie wszędzie, gdzie ilość cylindrów jest parzysta (w dwusuwach
    podwójnie parzysta), można puścić jedną cewkę na dwa gary.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 82. Data: 2017-08-17 21:52:07
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-17 o 15:51, Pszemol pisze:
    >> HF5BS <h...@...pl> wrote:
    >>>
    >>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >>> news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
    >>>>> Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
    >>>>> 4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
    >>>>>
    >>>> Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
    >>>> cewki.
    >>>
    >>> Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
    >>> zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
    >>> jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
    >>> jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
    >>> sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
    >>> O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...
    >>>
    >>
    >> No myślałem właśnie o takim rozwiązaniu: smok z dwiema głowami zionącymi
    >> ogniem :-)
    >>
    >> Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia obsługująca
    >> dwie świece.
    > Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec ma do
    > jednej świecy a drugi do drugiej :)
    >
    >
    >

    Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
    Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.


  • 83. Data: 2017-08-17 22:02:12
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:on4s57$gl6$...@d...me...
    Janusz <j...@o...pl> wrote:
    >>> Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia
    >>> obsługująca
    >>> dwie świece.
    >> Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec
    >> ma do
    >> jednej świecy a drugi do drugiej :)
    >
    >Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy
    >podłączone.
    >Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.

    Chyba jest odczep na srodku tego podwojnego wtornego ...
    ale jessli chodzi o iskre, to imo niepotrzebny - i tak nie mialaby
    gdzie skoczyc,
    najblizej jest umasiona elektroda.

    J.




  • 84. Data: 2017-08-17 22:13:48
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.08.2017 22:02, J.F. wrote:

    > Chyba jest odczep na srodku tego podwojnego wtornego ...
    > ale jessli chodzi o iskre, to imo niepotrzebny - i tak nie mialaby gdzie
    > skoczyc,
    > najblizej jest umasiona elektroda.
    >
    IMO nawet szkodliwy: W przypadku zwarcia na jednej świecy na drugiej
    iskry by też nie było... albo słabsza, a tak to masz nawet mocniejszą.

    --
    Mirek.


  • 85. Data: 2017-08-17 22:21:10
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 22:02, J.F. pisze:
    >
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:on4s57$gl6$...@d...me...
    > Janusz <j...@o...pl> wrote:
    >>>> Jedna cewka zapłonowa z dwoma uzwojeniami wysokiego napięcia
    >>>> obsługująca
    >>>> dwie świece.
    >>> Nie, jest ciekawiej, to jest jedno uzwojenie WN które jeden koniec ma do
    >>> jednej świecy a drugi do drugiej :)
    >>
    >> Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
    >> Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.
    >
    > Chyba jest odczep na srodku tego podwojnego wtornego ...
    > ale jessli chodzi o iskre, to imo niepotrzebny - i tak nie mialaby gdzie
    > skoczyc,
    > najblizej jest umasiona elektroda.
    >
    > J.
    >
    >
    >
    Tak było w maluchu.
    http://obrazki.elektroda.net/55_1264633302.jpg
    Musi skoczyć przez dwie świece.

    Robert


  • 86. Data: 2017-08-17 23:30:14
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Aug 2017 22:21:10 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Musi skoczyć przez dwie świece.

    I z tego co pamiętam iskra była zawsze jak tłok u góry bez względu
    czy był to cykl pracy, czy wydechu.

    --
    Marek


  • 87. Data: 2017-08-18 00:38:39
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze albo na dole.
    Wlasciwa iskra zawsze byla tylko na cylindrze z mieszanka. Dlaczego? Grupa z
    elektronikami to wszyscy po obejrzeniu schematu powinni wiedziec.


  • 88. Data: 2017-08-18 12:02:55
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu
    > na 3 garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz,
    > jak przestało padać przeszło mu...

    Woda weszła pod fajkę i prąd zamiast uformować ładną iskrę w cylindrze,
    spływał sobie po wodzie do masy silnika :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]


  • 89. Data: 2017-08-18 12:05:15
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Ja tam nie widzę aby wykryć zapłon analizując prąd pobierany przez cewkę
    > w chwili wyładowania (rośnie, jak w każdym transformatorze przy zwarciu
    > wyjścia).

    A nie jest tak, że zapłon następuje dopiero przy rozłączeniu cewki?
    (pomijając układy CDI)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]


  • 90. Data: 2017-08-18 12:06:43
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
    > a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))

    Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
    paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
    sprężoną mieszankę.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: