  • 11. Data: 2009-11-24 10:16:47
    Temat: Re: jak wykryć przewód N
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    A nie da sie obejrzec drugiej strony kabla?

  • 12. Data: 2009-11-24 10:26:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    wchpikus pisze:
    > Witam!
    > A nie da sie obejrzec drugiej strony kabla?

    No ale być może w drugiej stronie (czyli na końcu) te przewody mogły być
    zostawione luzem - jeszcze. A na początku są w coś wpięte. W każdym
    razie albo mają numerki albo się patrzy na kolejność w kablu względem
    jednego który ma inny kolor. Ten jedyny inny to z reguły zółto-zielony
    dla ułatwienia decyzji do czego go użyć ;)

    MD

  • 13. Data: 2009-11-24 10:32:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > A nie da sie obejrzec drugiej strony kabla?

    Te same kolory ;-)

  • 14. Data: 2009-11-24 10:48:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "wchpikus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Te same kolory ;-)

    Mają numery albo swoją pozycje w wiązce przewodów.

    MD

  • 15. Data: 2009-11-25 06:41:48
    Od: Gregy <g...@w...pl>

    On 24 Lis, 10:11, mariusz <e...@w...pl> wrote:
    > w kablu wielożyłowym, jednokolorowym ;) Mamy jedną szansę i nie możemy
    > wywalić różnicówki ani pomyłkowo zasilić innych kabelków.
    >
    > Pewnie jest jakiś genialny superprosty sposób? :)

    1. Neonówka. Ktokolwiek o neonówce słyszał?
    2. Przedzwonić przewody. Jeżeli początek nie podłączony to zaden
    problem.
    3. Jeżeli początek podłączony, nie zasilony - patrz punkt 2.
    4. Jeżeli początek podłączony, zasilony - patrz punkt 1.

    Róznicówka jest? A PE jest też? Też tym samym kolorem? To każ to
    zmienić instalatorowi ...

  • 16. Data: 2009-11-25 22:10:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Gregy pisze:

> [...]
    > 3. Jeżeli początek podłączony, nie zasilony - patrz punkt 2.
    > 4. Jeżeli początek podłączony, zasilony - patrz punkt 1.

    Taaa. I jak przy pomocy neonówki odróżnisz w wiązce przewód
    niepodłączony od przewodu N i od przewodu PE? Bo we wszystkich tych
    przypadkach standardowy wkrętak z neonówką świecić nie będzie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-11-26 07:43:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Taaa. I jak przy pomocy neonówki odróżnisz w wiązce przewód niepodłączony
    > od przewodu N i od przewodu PE? Bo we wszystkich tych przypadkach
    > standardowy wkrętak z neonówką świecić nie będzie.

    Niepodlaczny zaswieci - o ile kabel odpowiednio dlugi (nie az tak bardzo) i
    jest jakis z faza w komplecie.

  • 18. Data: 2009-11-27 11:32:57
    Od: Gregy <g...@w...pl>

    Ale ja nie napisałem że masz neonówką badać niepodłączone przewody.

    Kolega nie opisał dokładnie sytuacji z jaką ma do czynienia, więc
    sobie dywagujemy, wymyślajac sytuacje - jaka komu przyjdzie do głowy.
    A mam wrażenie, że kolega się śmieje z nas, bo nie wykazuje
    zainteresowania tematem i zabronił archiwizowania jego zapytania ...

  • 19. Data: 2009-11-27 11:57:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Gregy" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >A mam wrażenie, że kolega się śmieje z nas, bo nie wykazuje
    >zainteresowania tematem i zabronił archiwizowania jego zapytania ...

    Ojej, to straszne - ale nas wytrollowal.

  • 20. Data: 2009-11-30 20:49:53
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Ghost pisze tak:

    > Ojej, to straszne - ale nas wytrollowal

    oj nie ma obawy. Kolega ciężko pracował :)

    > i zabronił archiwizowania jego zapytania

    Pomysł miałem taki. Biorę omomierz i przedzwaniam przewody (te bez
    fazy). Te dwa które zadzwonią to będą N i PE bo inne wiem że bedą
    miały duże oporności. Teraz mam dwie możliwości albo
    wyrzuci różnicówkę albo trafię na N.

    jak napisał Ghost w news:hegae9$fml$1@news.onet.pl

    Trzeba więc poprosić o zamknięcie kompów i latarka w dłoń ;)

    --
    mariusz