  • 11. Data: 2017-03-29 23:12:04
    Temat: Re: jak zdiagnozować, naprawić skaner?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 23:05, ToMasz pisze:
    > NAPRAWIŁEM!

    No to gratulacje :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-03-29 23:32:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Mar 2017 23:05:48 +0200, ToMasz napisał(a):

    > mimo że nikt nie podał rozwiązania, wskazówki okazały się wystarczająco
    > dobre

    To częste tu zjawisko że piszesz o poradę a dostajesz natchnienie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2017-03-29 23:43:11
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2017 o 23:32 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > To częste tu zjawisko że piszesz o poradę a dostajesz natchnienie :)

    Ależ to naturalne!
    "Masz problem? Wytłumacz go pięcioletniemu dziecku!"

    Powyższe wymusza racjonalne i uporządkowane przyjrzenie się problemowi.
    Warto stosować wręcz dosłownie, nawet jeśli dziecka nie ma w pobliżu.

    --
    Trefniś

  • 14. Data: 2017-03-30 10:00:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 29 Mar 2017 23:43:11 +0200, Trefniś wrote:

> [...]
    >
    > Powyższe wymusza racjonalne i uporządkowane przyjrzenie się problemowi.
    > Warto stosować wręcz dosłownie, nawet jeśli dziecka nie ma w pobliżu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_gumowej_kaczusz
    ki

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2017-03-30 12:42:43
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-29 23:05, ToMasz wrote:
    > NAPRAWIŁEM!
    (ciap)
    > kombinowałem i wykombinowałem. na obudowie, na szybie, która oczywiście
    > była zdjęta i stała w kącie, jest w "pozycji spoczynkowej lampy" biały
    > pasek, potem czarny. skaner inicjiuje się pod tym białym paskiem.(ciap)

    A o czym ja pisałem?!

    ;-P

    Włodek

  • 16. Data: 2017-03-30 13:33:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Roman,

    Thursday, March 30, 2017, 10:00:33 AM, you wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_gumowej_kaczusz
    ki

    23 sierpnia 1989 roku, pierwszy raz policzone płace dla 4500 ludzi i
    wyszły bzdury. Wydrukowałem jakieś 5 metrów listingu procedury
    odpowiedzialnej za liczenie, rozłożyłem na podłodze i tłumaczyłem
    (śledząc listing) mojej szefowej, jak to działa. Znalazłem błąd tylko
    i wyłącznie dzięki tej metodzie. Godzinę później poprawne listy płac
    były wygenerowane.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2017-03-30 13:47:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > (śledząc listing) mojej szefowej, jak to działa. Znalazłem błąd tylko
    > i wyłącznie dzięki tej metodzie. Godzinę później poprawne listy płac

    Metoda warta rozszerzenia. Wszyscy pracownicy powinni tłumaczyć gumowej
    kaczuszce, że ta lista płac, to jakieś bzdury, bo oni zasługują na całkiem
    inne pieniądze. Może to być bardziej skuteczne, niż tłumaczenie tego
    wszystkiego szefowi.

    Jarek

    --
    Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam prezes naszego klubu. Niech żyje nam!

  • 18. Data: 2017-03-30 14:32:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2017 o 13:33 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

> [...]
    > (śledząc listing) mojej szefowej, jak to działa. Znalazłem błąd tylko
    > i wyłącznie dzięki tej metodzie. Godzinę później poprawne listy płac

    Tłumaczenia problemu pięcioletniemu dziecku (kaczuszka to pewnie wersja
    nowoczesna, dla programistów "klikających" programy) nauczono mnie właśnie
    w kontekście programowania.
    I powiem szczerze - mimo wieloletniego doświadczenia, to jest dla mnie
    nadal bardzo skuteczne :)

    Stosowaliśmy również mniej mądre "wychodzę na papierosa, zanim skończę już
    znam rozwiązanie".
    Wbrew pozorom też skuteczne :)

    Podobnie jak rozwiązania wyśnione i to dosłownie :)
    Rano wstajesz, idziesz do pracy i coś, nad czym długo siedziałeś jest
    proste i banalne.

    --
    Trefniś

  • 19. Data: 2017-03-31 15:01:30
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]

    > była zdjęta i stała w kącie, jest w "pozycji spoczynkowej lampy" biały
    > pasek, potem czarny. skaner inicjiuje się pod tym białym paskiem.

    Nie pomyślałem że testujesz skaner bez obudowy :) Ten biały pasek jest
    właśnie na starcie badany by określić tzw "white level". Mądrzejsze
    urządzenia w takim przypadku wywalają konkretny błąd ale to HP więc
    jest: scanner error - replace scanner unit :)