  • 11. Data: 2009-11-21 14:11:09
    Temat: Re: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009, adam wrote:

    > Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" napisał

    > Może jeszcze aktu urodzenia i podania ze znaczkiem skarbowym ?
    > Paranoja ; )

    Z czyjej strony?
    Bo jak serwisu, to wcale nie.
    Jeśliby się okazało, że w objętym gwarancją przedmiocie trzeba coś
    wymienić (lub wymienić cały przedmiot), wyszłoby że z braku dowodu
    oclenia serwis musiałby zapłacić cło (i VAT) od sprowadzanej
    "na wymianę" części (lub całego przedmiotu).
    Jak myślisz, klient byłby chętny na propozycję "wymienimy Panu
    "nieodpłatnie" sprzęt, ale musi Pan jeszcze dopłacić cło i cały VAT,
    w tym od transportu, sam transport jest za darmo"?

    Pomijając cło, tak działa VAT - płacić go ma konsument, jak
    konsumentowi należy się wymiana, można "zamienić" VAT który
    konsument już zapłacił, ale na to trzeba dokumentów.

    A jak chodzi o ustawodawcę, to ustawodawca chce również
    mieć pewność, że ten VAT ktoś zapłacił :>, niemożliwość
    odliczenia VAT już zapłaconego przy braku dokumentów
    wynika zaś z konieczności blokowania przemytu (w tym przypadku).
    Starają się *jakoś* utrudnić przemyt i tyle :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-21 14:34:13
    Od: smila <w...@g...pl>

    elm wrote:

    > Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000yqm.googlegroups.com...

    http://www.nikon.com.sg/warranty.php

  • 13. Data: 2009-11-22 01:27:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > wynika zaś z konieczności blokowania przemytu (w tym przypadku).
    > Starają się *jakoś* utrudnić przemyt i tyle :D

    Strasznie to wszystko skomplikowane.
    W swej niezmierzonej naiwności myslałem iż rolą serwisu jest naprawianie
    sprzętu swego patrona, a nie uczestnictwo w ściganiu szarorynkowych sztuk.
    ; )

    adam

  • 14. Data: 2009-11-22 11:05:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 02:27, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    > sprzętu swego patrona, a nie uczestnictwo w ściganiu szarorynkowych sztuk.

    nie ma co soie lamac glowy.
    z gwarancja to moze byc rtoznie , ale mnie sie jeszcze zaden aparat na
    gwarancji nie popsul.

  • 15. Data: 2009-11-23 00:32:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
    nie ma co soie lamac glowy.
    z gwarancja to moze byc rtoznie , ale mnie sie jeszcze zaden aparat na
    gwarancji nie popsul.
    ----------------------------

    Też tak mam.
    Tyle, że u mnie to przypadek wręcz metafizyczny - cokolwiek z elektroniki
    nie kupię, nie ma szans się zepsuć. Taki fart.
    Rekordem był jeden z pierwszych CD Technicsa SLP111 (czy jakoś tak, cienki
    taki) - kupiłem równolegle z trzema znajomymi - wszystkie zdechły, mój
    pracował bez zarzutu. Ponoć straszna padlina była ; )

    adam

  • 16. Data: 2009-11-23 06:59:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 01:32, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    > taki) - kupiłem równolegle z trzema znajomymi - wszystkie zdechły, mój
    > pracował bez zarzutu. Ponoć straszna padlina była ; )

    problem powstaje wowczas , kiedy rzecz padnie wkrotce po uplywie
    gwarancji.
    Zdarzylo mie sie , ale nie nie byl to aparat.

  • 17. Data: 2009-11-23 08:43:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Nov 2009, adam wrote:

> [...]
    > sprzętu swego patrona, a nie uczestnictwo w ściganiu szarorynkowych sztuk.

    :)
    Idzie właśnie o to, aby było legalnie.
    I da sie legalnie - ale trzeba mieć dokumenty oclenia i oVATowania
    przy wwozie.
    Przy "oficjalnej" dystrybucji ma je w ręku "oficjalny" dystrybutor
    i nie ma sprawy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-11-23 13:13:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > przy wwozie.
    > Przy "oficjalnej" dystrybucji ma je w ręku "oficjalny" dystrybutor

    Chyba, że tak.
    No to w sumie ciekawa sprawa - zastanawiam się czy komuś zdarzyło się z tego
    powodu mieć kłopoty. Np. zgłoszenie do UC przez serwis, że mają sztukę z
    nieoficjalnego kanału dystrybucji ?
    ; )

    adam

  • 19. Data: 2009-11-23 13:13:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
> [...]

    gwarancji.
    Zdarzylo mie sie , ale nie nie byl to aparat.

    No, to też metafizyka : )
    Chociaż biorąc pod uwagę to jak działają serwisy co za różnica - przed czy
    po gwarancji - i tak przesrane ; )

    adam

  • 20. Data: 2009-11-23 14:14:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, adam wrote:

> [...]
    > powodu mieć kłopoty. Np. zgłoszenie do UC przez serwis, że mają sztukę

    I czym takie zgłoszenie ma skutkować?
    To *nie* oznacza przecież, że ta sztuka nie była oVATowana i oclona.
    Oznacza tylko tyle, że jest problem z niezapłaceniem VATu od sztuki
    ściąganej "na wymianę".
    Serwisowi nic nie da "zgłoszenie do UC", UCowi też.
    Ani serwis z tej okazji nie dostanie pozwolenia na ściągnięcie
    sztuki bez oVATowania, ani UC nie ma podstaw do dołożenia VAT,
    VAT będzie należał się od sztuki "na wymianę"! (co wyraźnie
    zaznaczyłem).
    Jakby UC chciał cokolwiek "wywieść", to musiałby udowodnić, że
    sprowadzono aparat bez oclenia i oVATowania.
    Zauważ: obowiązek udowadniania leży na tym, kto chce "wyciągać
    skutki prawne".

    pzdr, Gotfryd