  • 1. Data: 2002-06-26 07:54:29
    Temat: Skąd Name Server
    Od: ajp <a...@y...com>

    Witam!

    W ramach SDI jestem "szczęśliwym" posiadaczem adresu IP. Teraz za
    niecałe $10 rocznie (sic!) mogę sobie zarejestrować własną domenę w USA
    (np. cos-tam.com - znalazlem jeszcze wolne haslo, ktore mi pasuje). Aby
    z niej skorzystać (postawiłem sobie własny serwer pocztowy) muszę jednak
    skorzystać z usług kogoś kto może "być" dla mnie primary i secondary
    name serwer. Czy ktoś mi może doradzić gdzie szukać takiej usługi? Czy
    skoro IP jest z grupy adresów zarządzanych przez Tepse to muszę u nich
    zamówić usługi name serwera?

    Znalezłem, że jeden z rejestratorów amerykańskich oferuje coś takiego
    jak mail-forwarding za kolejne prawie 10 dolców rocznie. Czy to jedyna
    droga o umiarkowanych kosztach?

    Proszę o rady - tego obszaru praktycznej wiedzy internetowej nie mogę
    jakoś doszukać się w materiałach publikowanych na WWW.

    Andrzej J. Piotrowski

  • 2. Data: 2002-06-26 08:37:09
    Temat: Re: Skąd Name Server
    Od: t...@t...net (Tomasz Nidecki)

    ajp <a...@y...com> wrote in news:3D18E185.6010301@yahoo.com:

    > name serwer. Czy ktoś mi mo?e doradzi? gdzie szuka? takiej us?ugi? Czy
    > skoro IP jest z grupy adresów zarządzanych przez Tepse to musz? u nich
    > zamówi? us?ugi name serwera?

    Skoro postawiles wlasny serwer pocztowy to nie mozesz postawic DNS-a? I juz
    primary masz z glowy. Wtedy zostanie Ci tylko znalezienie jakiegos innego
    znajomego z podobnym problemem, Ty na swoim dasz mu secondary dla niego, on
    dla Ciebie na swoim i sprawa zalatwiona. Uslugi name servera mozesz sobie
    zrobic w dowolnym miejscu, ale revdns niestety bedzie nadal pokazywal Twoj
    adres *.sdi.tpnet.pl

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 3. Data: 2002-06-26 10:02:57
    Od: "X[UseR]X" <xuserx@-NO_SPAM-balta.net.pl>

    Użytkownik "ajp" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Proszę o rady - tego obszaru praktycznej wiedzy internetowej nie mogę
    > jakoś doszukać się w materiałach publikowanych na WWW.

    www.granitecanyon.com - rejestruja Ci ns za darmo ;>
    sam u nich mam secondary.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Stangret - X[UseR]X

  • 4. Data: 2002-06-26 16:07:02
    Od: radi <r...@N...interror.org>

    Tomasz Nidecki wrote:

> [...]
    > zrobic w dowolnym miejscu, ale revdns niestety bedzie nadal pokazywal Twoj

    Stawianie DNS na SDI (bo ten rzeczony serwer pocztowy pewnie chodzi
    wlasnie na nim) nie jest specjalnie dobrym pomyslem. Chociazby ze
    wzgledu na potencjalna awaryjnosc i dostepnosc do tegoz na poziomie
    niespecjalnie najwybitniejszych osiagow. Zreszta, czy jest sens
    stawiac sobie primary DNS dla jednej domeny? Czy musze kupic sobie krowe
    jak chce sie napic mleka? ;). Nie wspomne ze obsluga owej metaforycznej
    krowy nie jest trywialna, a raczej niewdzieczna i na poczatku rozlewa
    ona
    - zlosliwie chyba? - cale zgromadzone mleko ;).

    Ajp`ie - czy ten Twoj registrar nie oferuje za darmo w ramach uslugi
    wlasnych DNS`ow i panelu do administracji domena przez WWW? upewnij sie.
    W przeciwnym przypadku popytaj znajomych adminow, albo moze z wlasnymi
    NS`ami zaofiaruje Ci ktorys z grupowiczow? W kazdym razie lepiej
    powierzyc obsluge domeny komus komu ufasz - chociazby po to aby miec
    pewnosc ze domena bedzie obslugiwana w sprawny i poprawny sposob.

    Graf Oman.

    --

    elmer radi radisson. irc: #radiostacja ; #polishscene ; icq: 3190852
    * RP7442-RIPE * e-mail: radi<at>klosz.art.pl ; radi<at>radiostacja.pl

  • 5. Data: 2002-06-26 18:49:25
    Od: t...@t...net (Tomasz Nidecki)

    radi <r...@N...interror.org> wrote in

> [...]
    > wzgledu na potencjalna awaryjnosc i dostepnosc do tegoz na poziomie
    > niespecjalnie najwybitniejszych osiagow. Zreszta, czy jest sens

    Elo radi 8]. Moze i nie jest to najlepszy pomysl, ale ja tak wlasnie mam i
    nie narzekam. Secondary chodzi na znacznie solidniejszym laczu (z reszta to
    niezbyt dobry pomysl bylby miec secondary na drugim SDI bo jakby padl caly
    routing do SDI to domena niewidoczna...). Chodzi od prawie 2 lat i nie
    narzekam.

    > stawiac sobie primary DNS dla jednej domeny? Czy musze kupic sobie

    To wszystko sie zaczyna od jednej domeny, u mnie chyba juz teraz z 8 jest
    8]]]]

    > krowe jak chce sie napic mleka? ;). Nie wspomne ze obsluga owej
    > metaforycznej krowy nie jest trywialna, a raczej niewdzieczna i na
    > poczatku rozlewa ona
    > - zlosliwie chyba? - cale zgromadzone mleko ;).

    Ja mleka nawet na poczatku zlizywac z podlogi nie musialem - krowa
    zachowywala sie grzecznie od samego poczatku 8]. DNS nie jest taki straszny
    IMHO jak go maluja 8].

    > Ajp`ie - czy ten Twoj registrar nie oferuje za darmo w ramach uslugi
    > wlasnych DNS`ow i panelu do administracji domena przez WWW? upewnij

    Ci, co sprzedaja domeny za 10 dolcow raczej tego nie oferuja...

  • 6. Data: 2002-06-26 20:24:46
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że radi napisał(a):

> [...]
    > wzgledu na potencjalna awaryjnosc i dostepnosc do tegoz na poziomie
    > niespecjalnie najwybitniejszych osiagow.

    No dobrze, ale jeśli to ma być DNS dla tej jednej domeny, to w sytuacji w
    której on (NS) nie będzie działał, to i raczej dany serwis też będzie
    niedostępny, prawda? A osiągi, well. Serwis stawiany na SDI nie będzie miał
    tysiąca hitów na godzinę raczej ;)

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 7. Data: 2002-06-26 20:24:52
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <X...@1...0.0.1>, Tomasz Nidecki wrote:

    > Ci, co sprzedaja domeny za 10 dolcow raczej tego nie oferuja...

    za 10 to nie, ale za:
    www.gandi.net - 12 euro już tak.

    mozna miec u nich secondary, albo oba zarządzane przez www.

    --c

  • 8. Data: 2002-06-26 21:56:27
    Od: t...@t...net (Tomasz Nidecki)

    Jarek Hirny <j...@p...onet.pl> wrote in

    > No dobrze, ale jeśli to ma byc DNS dla tej jednej domeny, to w sytuacji
    > w której on (NS) nie bedzie dzialal, to i raczej dany serwis tez bedzie
    > niedostepny, prawda? A osiągi, well. Serwis stawiany na SDI nie bedzie
    > mial tysiąca hitów na godzine raczej ;)

    No tak, ale po to musi byc w miare dobrze postawiony secondary, zeby nie
    bylo np. odbitych maili jak jest na tym SDI serwer pocztowy. Bo jak Ci siada
    oba to nie bedzie sie mailer-daemon pare dni bawil, tylko od razu zwroci
    poczte do nadawcy...

  • 9. Data: 2002-06-27 09:47:30
    Od: radi <r...@N...interror.org>

    Jarek Hirny wrote:

> [...]
    > której on (NS) nie będzie działał, to i raczej dany serwis też będzie
    > niedostępny, prawda? A osiągi, well. Serwis stawiany na SDI nie będzie miał

    Sprawne dzialanie liczy sie szczegolnie jesli plik strefy zawiera
    informacje nie tylko o tym serwisie ktory chodzi na tej samej maszynie,
    a na przyklad inne wpisy tudziez wazne informacje o backupowym MX (ktory
    warto tez "zorganizowac" sobie, to swoja droga troche odpowiedz na to co
    Tonid napisal tuz obok w <X...@1...0.0.1> ;).
    Tak wiec odpytan do takiego NS`a moze byc wbrew pozorom sporo.

    a tak czy inaczej, 'don`t understimate power od secondary DNS' :).
    szczegolnie tego poprawnie funkcjonujacego.

    pozdrawiam.
    Graf Oman.

  • 10. Data: 2002-06-27 09:47:42
    Od: radi <r...@N...interror.org>

    Tomasz Nidecki wrote:

    > Ja mleka nawet na poczatku zlizywac z podlogi nie musialem - krowa
    > zachowywala sie grzecznie od samego poczatku 8]. DNS nie jest taki straszny
    > IMHO jak go maluja 8].

    A i owszem, ale dalej uwazam ze jest to niepotrzebne komplikowanie
    i utrapienie dla takiego uzytkownika. Szczegolnie ze o bezpieczenstwo
    BIND`a trzeba jakby nie bylo dbac, a nie kazdy na dzien dobry poradzi
    sobie z postawieniem, konfiguracja i obsluga DJBDNS.
    Ze nie wspomne ze DJBDNS trudno przeniesc na win32 ;). Bo nie wiadomo
    przeciez czy w tym przypadku nie chodzi o serwer poczty na tej
    platformie wlasnie.

    > Ci, co sprzedaja domeny za 10 dolcow raczej tego nie oferuja...

    ale ci co po 12 euro tak ;).

    r.