  • 1. Data: 2010-06-25 09:51:36
    Temat: jakis pomysl na parkowanie
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Parkuje samochod pod blokiem, z racji duzego oblozenia za kazdym razem w
    innym miejscu,
    zachowuje rozsadna odleglosc od innych aut - zeby nikomu nie utrudnic
    wyjazdu i nie zajmowac tez za duzo miejsca...
    tylko przez ostatni rok mialem ok 12 uszkodzen przez innych "kierowcow" z
    mojego parkingu- zderzaki, drzwi, tablice rejestracyjne (ramki do tablic juz
    woze na zapas w bagazniku).
    Rotacja na parkingu jest duza - jak przychodze rano po auto to zazwyczaj
    obok stoja inne niz wieczorem...
    jak poradzic sobie z takim buractwem ?? - dzis mialem znowu rano do wymiany
    ramke na tablice i cala pogieta tablice rej- wiec powiedzialem dosyc

    1) parking strzezony odpada - za daleko ode mnie
    2) kamery w samochodzie?
    3) w tym roku chce zmienic auto - moze terenowke/suva max orurowanego z
    kazdej strony ?

    jakies inne pomysly ?

  • 2. Data: 2010-06-25 10:36:30
    Temat: Re: jakis pomysl na parkowanie
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Darek pisze:
    > tylko przez ostatni rok mialem ok 12 uszkodzen przez innych "kierowcow" z
    > mojego parkingu- zderzaki, drzwi, tablice rejestracyjne (ramki do tablic juz
    > woze na zapas w bagazniku).

    witamy w polsce :)

    > Rotacja na parkingu jest duza - jak przychodze rano po auto to zazwyczaj
    > obok stoja inne niz wieczorem...
    > jak poradzic sobie z takim buractwem ??

    montaż kamery to chyba jedyne rozwiązanie ale to byś musiał założyć, że
    4 kamery i każda w innym kierunku, trochę kosztowne i ciężko zrealizować
    taki projekt.

    > jakies inne pomysly ?

    Poszukaj obcierek na innych autach, takich które mogły być spowodowane
    otarciem o twoje auto. Tylko co to da? nic, bo nie złapałeś na gorącym
    uczynku :( Najlepiej by było przypilnować. Z doświadczenia wiem, że
    takie uszkodzenia powodują paniusie co to ja nie jestem i gbury którzy
    nie dbają o swoje auta.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-06-25 10:38:46
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    > jakies inne pomysly ?

    Zostawiaj auto na luzie, nie zaciągaj ręcznego. Może choć trochę pomoże,
    przynajmniej oporu stawiać nie będzie.(uważaj jak masz koła skręcone,
    żebyś samochodu na środku ulicy nie znalazł)

    Ja parkując w garażu dwa samochody, jeden za drugim, mam łącznie około
    10cm luzu, żeby zamknąć drzwi muszę tym drugim samochodem docisnąć ten
    pierwszy do ściany, ani w jednym ani w drugim ramki od tablic nie
    pękły(zwykłe plastiki). Na jednym samochodzie mam tylko małą ryskę na
    lakierowanym zderzaku. A naprawdę nie wjeżdżam delikatnie, czasem zdarza
    mi się dość konkretnie przyłożyć w ten pierwszy samochód.

    Tak więc nie wiem co na tym Twoim parkingu wyprawiają, może przyuważ z
    boku co się dzieje i złap za rękę(w drugiej miej kamerę). Z wewnątrz
    auta raczej nie nagrasz zbyt wiele, może nie być widać że ktoś
    przerysował bok. Poza tym może trafiasz na jedną i tą samą osobę(albo
    kilka, ale nie wiele) - nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej
    dbają o samochody.

    Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować
    jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie
    dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

  • 4. Data: 2010-06-25 10:42:46
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Rafał pisze:
    - nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej
    > dbają o samochody.

    nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.

    > Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować
    > jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie
    > dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

    To jest pomysł, powiadomienie na komórkę połączone z alarmem ustawionym
    na max wyczulenie, minus czasami nawet jak wiatr zawieje potrafi się
    włączyć :/

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-25 10:48:22
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 25.06.2010 10:42, krzysiek82 wrote:
    > Rafał pisze:
    > - nie sądzę że takich osób jest dużo, w pl raczej
    >
    > nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.
    Ale jest też wielu, dla których samochód jest przedmiotem kultu i płaczą
    jak jakaś ryska się pojawi.

  • 6. Data: 2010-06-25 11:01:26
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Rafał pisze:
    > Ale jest też wielu, dla których samochód jest przedmiotem kultu i płaczą
    > jak jakaś ryska się pojawi.

    to nie kult ale zwykła troska o własnoręcznie zarobione i wydane
    pieniądze, nie zdenerwowałoby Cię jeśli ktoś by tego nie uszanował?

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-06-25 11:04:49
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-25 10:36, krzysiek82 wrote:

    > montaż kamery to chyba jedyne rozwiązanie ale to byś musiał założyć, że
    > 4 kamery i każda w innym kierunku, trochę kosztowne i ciężko zrealizować
    > taki projekt.

    no i trzeba dodać, że te kamerki mu znikną szybciej niż cokolwiek
    zarejestruje :)

  • 8. Data: 2010-06-25 11:05:24
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-25 10:38, Rafał wrote:

    > Jeżeli masz smykałkę do elektroniki, możesz spróbować skonstruować
    > jakieś bardzo czułe urządzenie, jakiś akcelerometr + powiadamianie
    > dyskretne, będziesz mógł szybko zareagować.

    wystarczy czujnik udarowy ustawiony na dużą czułość - myślę że są gotowe
    takie rozwiązania :)

  • 9. Data: 2010-06-25 11:38:31
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > tylko przez ostatni rok mialem ok 12 uszkodzen

    A ja z innej beczki i żartobliwie :-):
    Ile to jest "ok. 12 uszkodzeń"? 12 i pół? ;-) Bawią mnie
    czasem w TV wiadomości typu "zginęło około 7 osób". To ilu
    ich zginęło? 6,8 czy 7,4? ;-))). Zawsze wydawało mi się że
    określenie "około" odnosi się do rzędu wielkości....
    To tak dla rozluźnienia w piątek ;-))))
    Pozdr.

  • 10. Data: 2010-06-25 12:10:16
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2010-06-25 10:42, krzysiek82 pisze:

    > nie zauważyłem żeby dbali, dlatego ludzie kupują sprowadzone.

    Z czystej ciekawości, opowiesz nam o zależności między pochodzeniem auta
    (salon PL/sprowadzane), a poziomem dbałości o jego stan?

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)