  • 111. Data: 2017-06-27 00:29:24
    Temat: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Monday, June 26, 2017, 2:55:00 PM, you wrote:

    [...]

    > Mój wujek miał w latach sześćdziesiątych amerykański krążownik szos.
    > W papierach miał pojemność silnika opisaną w calach sześciennych.
    > A wtedy płaciło sie podatek drogowy uzależniony od pojemności silnika.
    > Wujaszek nie miał nic przeciwko temu, gdy mu w urzędzie przeliczyli
    > to na centymetry sześcienne mnożąc przez 2,5.

    No tak - litrowy silnik był prawdopodobny a podatek od 6.5 litra by
    kosztował sporo :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 112. Data: 2017-06-27 12:06:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w wiadomości

    > Niestety, to recenzent odrzuci Ciebie.

    A to on jeden po świecie chodzi?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 113. Data: 2017-06-27 12:09:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > A to on jeden po świecie chodzi?

    Oni wszyscy jednacy.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2017-06-27 15:10:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Etanol dał mi mocne piki w 2877, 2927 i 2972. Izopropanol to 2879, potem
    > taki Giewont z 2917 i 2937 a potem 2973 (ostatni jak przy okowicie).
    > Ten Giewont sobie tłumaczę nagromadzeniem węgla (ale co ja tam mogę na
    > ten temat wiedzieć).

    To wszystko są rozciągające drgania C-H w układzie alifatycznym.

    > Czy jest zatem tak jak myślę, że jeśli w zakresie 600-1500 poszukam
    > wszystkich maksimów, określę ich wysokość i położenie, to będzi to
    > jeden z njalepszych możliwych fingerprintsów tej zupy, którą wleję
    > w spektrometr? To co jest pomiędzy maksimami i poza tym zakresem nie
    > niesie użytecznych informacji?

    Ależ niesie, pisałem o tym. Cenne informacje są w całym zakresie 4000 do
    600 cm^-1.

    P.P.

  • 115. Data: 2017-06-27 15:11:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 27.06.2017 o 12:06, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w
    > wiadomości news:59512ee3$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

    > A to on jeden po świecie chodzi?

    Edytor zwykle przydziela recenzenta. Tylko w niektórych pismach można go
    sobie wybrać, ale to niewiele zmienia.

    P.P.

  • 116. Data: 2017-06-27 16:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Edytor zwykle przydziela recenzenta. Tylko w niektórych pismach można
    >go sobie wybrać, ale to niewiele zmienia.

    Malymi kroczkami Pawle.
    Najpierw "200 psi (14 bar)" potem "14 bar (200 psi)", a jak sie
    zacznie czesciej spotykac, to moze kiedys wystarczy "14 bar".

    Tylko zaraz, jakie 14 bar, 1400kPa :-)
    Czy 1500 ?

    J.

  • 117. Data: 2017-06-27 16:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ależ niesie, pisałem o tym. Cenne informacje są w całym zakresie 4000
    >do 600 cm^-1.

    I przez te "glupie jednostki" czlowiek potem nie wie jaka to dlugosc
    fali i czy szklo to przepuszcza czy nie :-)

    J.

  • 118. Data: 2017-06-27 16:21:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 26.06.2017 o 18:35, J.F. pisze:

    >Tak. Silnik liniowy. Zakres ruchu na oko około centymetr, czas jedna
    >sekunda (bardzo na oko).

    A to faktycznie musi byc szybki ten detektor, bo wszak musi w tym
    czasie z tysiace probek zarejestrowac.

    Ale czy ja dobrze rozumiem - interferometr jednoczesnie wiele
    czestotliwosci przepuszcza i wiele blokuje.
    Probka niektore blokuje, inne przepuszcza.

    To dosc czuly musi byc ten detektor, bo jak sie domyslam - ma dosc
    spore oswietlenie nazwijmy to "stale",
    a kluczowe sa te drobne spadki sygnalu, z ktorych Fourier wyliczy
    widmo ..

    J.

  • 119. Data: 2017-06-27 16:34:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ależ niesie, pisałem o tym. Cenne informacje są w całym zakresie 4000
    > do 600 cm^-1.

    Jednak z jakiegoś powodu wymieniony zakres nazwano "fingerprints".
    Ja to zrozumiałem w ten sposób, że poza nim są oczywiste oczywistości.
    Na przyład takie, że mamy do czynienia z wiązaniami C-H i łańcuchami
    węglowodorowymi. Jeśli zatem chciałbym badać miksturę alkoholi, kwachów
    organicznych i innych aldehydów, to i tak wiem, że te drgawy w okolicach
    3000 będą, i że jedne do drugich podobne. Ale więcej mam szansę się
    dowiedzieć z przedziału 600-1500 -- tak to zrozumiałem. Bardzo źle?

    Ponadto intuicja mi mówi, że całość informacji powinny nieść szczyty.
    Czy możliwa jest sytuacja, że dwie różne substancje czy mikstury będą
    miały takie same szczyty, ale doliny między nimi wystąpią w innym
    kształcie? A, jeszcze jedno -- co jest nietentetges w cukrach, że
    gorzej z nimi niż z aminokwasami?

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2017-06-27 19:43:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 27.06.2017 o 16:10, J.F. pisze:
> [...]
    > Najpierw "200 psi (14 bar)" potem "14 bar (200 psi)", a jak sie zacznie
    > czesciej spotykac, to moze kiedys wystarczy "14 bar".

    Problem polega na tym, że 200psi to ja od razu wiem, co to jest. A 14
    bar? Tu już muszę się zastanowić. Przyzwyczajenie drugą naturą.
    Ale pomysł fajny :-)

    P.P.