  • 121. Data: 2017-06-27 19:51:19
    Temat: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 27.06.2017 o 16:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A to faktycznie musi byc szybki ten detektor, bo wszak musi w tym czasie
    > z tysiace probek zarejestrowac.

    Przy standardowych analizach ustawiam jedną próbkę na jeden centymetr do
    minus pierwszej, więc jakieś trzy i pół tysiąca.

    > Ale czy ja dobrze rozumiem - interferometr jednoczesnie wiele
    > czestotliwosci przepuszcza i wiele blokuje.
    > Probka niektore blokuje, inne przepuszcza.

    :-)

    > To dosc czuly musi byc ten detektor, bo jak sie domyslam - ma dosc spore
    > oswietlenie nazwijmy to "stale",
    > a kluczowe sa te drobne spadki sygnalu, z ktorych Fourier wyliczy widmo ..

    Na domiar złego energia kwantu IR jest mała, więc możliwe są samoczynne
    wzbudzenia termiczne w temperaturze pokojowej. A to prowadzi do szumu,
    dlatego zbiera się kilkadziesiąt widm i uśrednia.

    P.P.

  • 122. Data: 2017-06-27 20:00:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Jednak z jakiegoś powodu wymieniony zakres nazwano "fingerprints".
    > Ja to zrozumiałem w ten sposób, że poza nim są oczywiste oczywistości.
    > Na przyład takie, że mamy do czynienia z wiązaniami C-H i łańcuchami
    > węglowodorowymi. Jeśli zatem chciałbym badać miksturę alkoholi, kwachów
    > organicznych i innych aldehydów, to i tak wiem, że te drgawy w okolicach
    > 3000 będą, i że jedne do drugich podobne. Ale więcej mam szansę się
    > dowiedzieć z przedziału 600-1500 -- tak to zrozumiałem. Bardzo źle?

    Fingerprint jest charakterystyczny dla konkretnego związku, można
    porównać z katalogiem widm. Przy analizie widma nieznanego związku
    interpretuje się poszczególne sygnały.
    Nigdy nie bawiłem się w analizę mieszanin spektroskopią IR. Są do tego
    lepsze sposoby.

    > Ponadto intuicja mi mówi, że całość informacji powinny nieść szczyty.
    > Czy możliwa jest sytuacja, że dwie różne substancje czy mikstury będą
    > miały takie same szczyty, ale doliny między nimi wystąpią w innym
    > kształcie? A, jeszcze jedno -- co jest nietentetges w cukrach, że
    > gorzej z nimi niż z aminokwasami?

    Narysuj sobie wzory kilku cukrów, zlekceważ hydroksyle, które wyjdą jako
    jedna wielka góra, zobaczysz, że to co zostało jest bardzo podobne.
    Zresztą widma aminokwasów też piękne nie są.

    P.P.

  • 123. Data: 2017-06-27 20:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 27.06.2017 o 16:10, J.F. pisze:

    >Problem polega na tym, że 200psi to ja od razu wiem, co to jest. A 14
    >bar? Tu już muszę się zastanowić. Przyzwyczajenie drugą naturą.

    I pewnie o to chodzi - wszyscy uzywaja psi, i nikomu z tego grona nie
    trzeba nic innego.
    W samolotach tez wysokosc w stopach sie podaje (a raczej w setkach
    stop)

    Ale juz sciskanie pastylki to podales w at :-P

    J.