  • 21. Data: 2020-02-25 17:08:07
    Temat: Re: już można legalnie rozjeżdżać przechodniów na chodnikach
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, February 26, 2020 at 12:52:31 AM UTC+9, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Ja mysle ze to raczej taki charakter - mało to takich ludzi...
    > Ja rozumiem ze sa miejsca do parkowania etc i nei znam miejsca ale czy
    > naprawde tak mu tam te samochody przeszkadzały?

    A mogę zaparkować w twoim ogródku? Czy naprawdę będzie ci przeszkadzał mój samochód,
    z którego wycieka olej i zostawia plamy?

  • 22. Data: 2020-02-25 17:22:30
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-02-2020 o 15:33, j...@j...org pisze:

    > ...których wg. prawa tam nie powinno być, a państwowe służby poinformowane o tym
    fakcie zlewają to cieplejszym czy zimniejszym moczem.

    Kierowca usuwa ostrożnie i powoli samochód z chodnika, a ten człowiek to
    utrudnia. Po pierwsze brak logiki w jego działaniu, po drugie sam obiera
    kierunek kolizyjny. Z literalnego punktu widzenia samochód nie wymusił
    na nim pierwszeństwa, a ten człowiek swoim zachowaniem doprowadza do
    niebezpiecznej sytuacji.

    Popatrz na odwrotną sytuację. Budują drogę, teren zamknięty, zakaz
    wstępu dla osób postronnych, a jacyś aktywiści przywiązują się do drzew.
    Według Ciebie operator koparki lub spychacza powinien spokojnie
    wykonywać swoją pracę, bo przecież tam nikogo według prawa nie powinno być.

    > Gdzieś był filmik, w którym jakiś baran przejechał autem przez stację metra. Może
    należałoby wszystkim tam obecnym pasażerom wlepić mandaty? (A obowiązkowo
    architektowi).

    Za przebywanie na stacji metra nie, ale za rzucanie się z premedytacją
    pod koła samochodu, to tak.
    Co do architekta, to nie rozumiem Twojego toku myślenia.

    yabba

  • 23. Data: 2020-02-25 17:28:00
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-02-2020 o 16:52, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Dokładnie tak sam odczytałem te sytuacje.
    > Gośc chciał sie pokłócic i mu sie udało.

    Na youtubie swoje filmy mają tacy nawiedzeni. Kierowca, który ewidentnie
    poluje na popełniających błąd. Rowerzysta, który nie zna przepisów i
    wymaga dla siebie wolnego korytarza o szerokości 3 metrów. Oraz pieszy,
    który najpierw zwraca uwagę na niewłaściwe parkowanie, a potem
    specjalnie blokuje możliwość odjechania.

    yabba

  • 24. Data: 2020-02-25 17:31:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 25 Feb 2020 15:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

    >A jezdzenie po pijaku to wykroczenie?
    A co, przestępstwo?
    > A kradziez paliwa to wykroczenie?
    Do 500 zł chyba. Na pewno więcej do baku im nie weszło.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2020-02-25 18:31:49
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 09:39:55 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > A dlaczego nie? Jak ci ktoś chce zakosić jakiś drobiazg ze sklepu to nie
    > możesz go zatrzymać bo bekniesz za uniemożliwianie mu skorzystania z
    > wyjścia i z chodnika (by nomen omen dać chodu)?

    Bo to powoduje eskalacje.
    Takie jest zwykle i prostolinijne wyjasnienie.
    Ty mu zastawisz wyjscie, on cie dotknie, ty sie zaprzesz, on cie popchnie, ty go
    popchniesz, on ci przywali z piesci... I tak dalej...

    > IMO facet ma szansę gdy się odwoła.

    Jakas tam szanse ma. Ale i tak spedzi nad tym stanowczo za duzo czasu.

    A starczy aby takie wyslanie filmiku bylo skuteczne.
    Nagranie buraka nie eskaluje konfliktu (przynajmniej narazie w opinii sadu, bo moge
    sobie wyobrazic sytuacje ze burak sie oburzy ze sie go nagrywa i wyjdzie z auta sie
    poprzepychac).

    Tyle ze policjanty sie nie staraja i nawet majac sprawe ktora sie rozwiazuje na
    stolku za biurkiem i mozna zaliczyc do statsow i tak sie tym nie zajmuja.
    I to jest tutaj problemem.

  • 26. Data: 2020-02-25 18:41:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-25 17:22, yabba wrote:

> [...]
    > kierunek kolizyjny. Z literalnego punktu widzenia samochód nie wymusił
    > na nim pierwszeństwa, a ten człowiek swoim zachowaniem doprowadza do

    Jakiego literalnego? Ty wiesz w ogóle co piszesz?

    Facet stanął na drodze samochodu bo mógł. Nie musiał być logizny albo
    nielogiczny. Kierująca samochodem w ogóle nie ogarnęła sytuacji i na
    niego najechała. I teraz jest jak z Szydło, że zamiast kierowcy który
    nie zachował szczególnej ostrożności odpowiada kierowca, który tylko
    minimalnie przyczynił się do zdarzenia. Wypaczenie.

> [...]
    > Według Ciebie operator koparki lub spychacza powinien spokojnie
    > wykonywać swoją pracę, bo przecież tam nikogo według prawa nie powinno być.

    Ale, że pieszy stojącym piechtochodem potrącił samochód?

    > Za przebywanie na stacji metra nie, ale za rzucanie się z premedytacją
    > pod koła samochodu, to tak.

    Na stacji metra?????????????????????????????????????????????

    > Co do architekta, to nie rozumiem Twojego toku myślenia.

    To prosta sprawa jest. Gość (potencjalnie słusznie) wysyłał donosy na
    kierowców, które policja chciała ignorować i żeby się odczepił to
    skierowała sprawę do sądu. Zawsze tak postępują bo to ścierwo zwykłe jest.

  • 27. Data: 2020-02-25 18:49:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-25 15:42, s...@g...com wrote:

    > Bo moze ten ktos juz kiedys cos nagral, wyslal i nie wykryto sprawcy?
    > To tym razem postaral sie lepiej.
    >
    > I w moich oczach on nie eskalowal, ma prawo stac na chodniku gdzie mu sie podoba.
    > To nie byl chodnik z miejscem do parkowania.
    > To babka na niego najechala. Nawet jesli sie przyjmie ze on eskalowal to ona
    eskalowala bardziej.

    > Jak ci ktos przez salon pojedzie to tez sie odsuniesz zeby nie eskalowac?
    >
    > Co bysmy o sytuacji nie pisal se tutaj to sad pokazal jak dziala. Tam nie ma
    sprawiedliwosci i madrosci czy jakiegos pozycia spolecznego.
    > Jest egzekucja przepisow.

    Taki mamy system prawny. Kwestia że pewnie sąd w ogóle sprawy nie badał.

  • 28. Data: 2020-02-25 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > A co, przestępstwo?

    Z tego co pamietam, to przestepstwo.

    > Do 500 zł chyba. Na pewno więcej do baku im nie weszło.

    No to nadal masz powód w postaci zwrotu ukradzionego mienia.
    Do tego kradzieze paliwa ze stacji odbywaja sie na skradzione rejestracje
    wiec dodatkowo kwestia identyfikacji złodzieja.
    Nijak nie da sie takich powodów znaleźc w przypadku osoby która odjezdza
    z miejsca w ktorym zle zaparkowała.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 30. Data: 2020-02-25 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@j...org ...

    > A rozjeżdżanie człowieka na chodniku w miejscu, gdzie nie mają prawa
    > pojawić się samochody to...?

    Please, nie zmieniaj tematu...
    Masz zle zaparkowany samochód (czyli jakies błahe przewineinie w PoRD) i
    goscia ktory robi z siebie meczennika probujac własnym ciałem zablokować
    wyjazd tego samochodu.
    Lekkie dotkniecie rozciaga do "potracenia".
    Ty twierdzisz, ze wobec tego przewinienia przysługuje zatrzymanie
    obywatelskie i argumentujesz ze to taka sama sytuacja jak w przypadku
    kradziezy paliwa gdzie złodzieja łapiesz na gorącym uczynku...

    No please, a gdzie tu sens, a gdzie finezja? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 29. Data: 2020-02-25 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@j...org ...

    > A mogę zaparkować w twoim ogródku? Czy naprawdę będzie ci
    > przeszkadzał mój samochód, z którego wycieka olej i zostawia plamy?

    Zaraz sie okaze ze to był tir z wystającymi widłami z ktorego wyciekał
    chlor...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.