  • 11. Data: 2010-09-08 10:16:46
    Temat: Re: kamyczek do ogrodka Cavallino - KIA Ceed :-)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i67ars$8d7$1@news.onet.pl...

    > Hmmm, jesli tak to gdzies mie umknelo

    Zdecydowanie.
    Chyba nie muszę mówić, że jak Kia mnie w ten sposób natnie, to będę o niej
    pisał tak jak dzisiaj o Renault. ;-)

  • 12. Data: 2010-09-08 10:20:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Natomiast jeżeli chodzi o akcję serwisową mającą na celu wydłużyć życie
    > turbiny, no to oczywiste jest to że można jej życie przedłużyć powodując
    > żeby mniej dmuchała. Pewnie podnieśli progi sterowania i samochód złapał
    > muła na niskich obrotach.

    Dokładnie.
    Ale ZTCW z turbiną nic nie robili, po prostu zmienili dawkowanie paliwa.

    > Za 100zł można zrobić badanie na hamowni - ktoś mógłby się wybrać przed i
    > po, wtedy byłoby jasne co się zmieniło.
    > Bo jeżeli w ramach gwarancji faktycznie obniżono możliwości silnika żeby
    > przedłużyć życie wadliwego podzespołu to to jest skandal.

    Jechali, porównywali i obniżył.
    Nie maksymalne wartości, za to takie które się używa na codzień.
    Wyraźnie gorsze są efekty pracy silnika między 1800 a 2700 obr/min.

    > Zawsze można podjechać do kogoś zajmującego się chiptuningiem i zrobić
    > sobie backup starego oprogramowania :)

    A jeszcze prościej przeznaczyć kasę na adwokata w razie problemów z turbiną.
    Nie są w stanie tego wygrać.

    > No i towar niezgodny z umową można reklamować 2 lata od daty zakupu

    Ciężka sprawa do przekonania sądu, że coś nieopisane w papierach może być
    wymagalne.

    > - a jeżeli dane techniczne będą znacznie odbiegać od tego co było w
    > dokumentacji to to już jest podstawa.

    Nie odbiegają.

  • 13. Data: 2010-09-08 10:21:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <k...@X...pl> napisał w wiadomości

    > ...no ale napisali o przesunieciu momentu wyzej, a nie zmniejszeniu mocy.
    > Wiec pewnie teraz "dol" jest zauwazalnie gorszy. Przy wyprzedzaniu czy
    > dynamicznej jezdzie trzeba wyzej krecic co odbija sie to na spalaniu

    Podobno spalanie spadło.
    Skoro leci mniej paliwa to musiało, a nikt klekota na wysokich trzymał nie
    będzie.

  • 14. Data: 2010-09-08 10:29:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szerszen

    > wiesz, jesli sie wydaje jednemu czy dwom to zgoda, ale jak sie zaczyna
    > tak wydawac setkom, to juz raczej cos jest na rzeczy

    Najlepiej świadczy o tym kazus użytkowników magnetyzerów czy gównianych
    chińskich opon.

    --
    ignorance is bliss

  • 15. Data: 2010-09-08 14:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > Jakby sie potwierdziło to to by było grube. Bo akcje serwisowe
    > mające na celu poprawe to nie wstyd ale pogorszenie (nawet w
    > wyniku polepszenia czegoś innego) to już nie przystoi.

    No przeciez polepsza - zywotnosc turbiny, czy silnika.

    Teraz tylko zebrac grupe, pojechac na tor lub hamownie, zmierzyc
    przyspieszenie czy moc, i zarzadac wymiany lub naprawy w drodze
    pozwu ziorowego :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-09-08 14:35:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >
    > No przeciez polepsza - zywotnosc turbiny, czy silnika.
    >
    > Teraz tylko zebrac grupe, pojechac na tor lub hamownie,

    Uparcie nie chcesz przyjąć do wiadomości, że stosowne wykresy już są?

  • 17. Data: 2010-09-08 17:41:10
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Chyba nie muszę mówić, że jak Kia mnie w ten sposób natnie, to będę o niej
    > pisał tak jak dzisiaj o Renault. ;-)

    Już Cię nacięli, nie zrobisz downgradu - tracisz mistyczną moc naklejki "a
    moja nowa kia ceed ma 7 lat gwarancji".

  • 18. Data: 2010-09-08 18:49:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mathew Kosecki" <f...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i68aqm$cdo$1@inews.gazeta.pl...

    > Już Cię nacięli, nie zrobisz downgradu - tracisz mistyczną moc naklejki

    A to się jeszcze okaże.

    >"a
    > moja nowa kia ceed ma 7 lat gwarancji".

    Tam nie ma napisu "na turbinę". ;-)
    A ta gwarancja nie jest na cały samochód na 7 lat.

  • 19. Data: 2010-09-08 21:58:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:i67vug$6ul$1@news.onet.pl...

    > Uparcie nie chcesz przyjąć do wiadomości, że stosowne wykresy już są?

    Czyli jak mówiesz moc ta sama tylko przebieg inny? No to ciężka sprawa bo
    ciężko tu coś kwestionować jako towar niezgodny a jednocześnie pozostaje
    niesmak z takiego zachowania wobec klienta

  • 20. Data: 2010-09-08 22:10:04
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-08 21:58, Agent pisze:

> [...]
    > bo ciężko tu coś kwestionować jako towar niezgodny a jednocześnie
    > pozostaje niesmak z takiego zachowania wobec klienta

    Mnie zastanawia jedno - Sławek pisał o znacznym pogorszeniu pracy w
    zakresie 1800 a 2700 obr/min. No ok. Tyle, że diesle mają z reguły
    najwyższy moment w okolicach tych 2000 obr/min - czym producenci
    najczęściej się chwalą podając konkretną wartość
    _przy_konkretnych_obrotach_.
    W tym przypadku coś się musiało zmienić i może to być podstawą do
    dochodzenia swoich racji. Dlatego - Cavallino - czekamy na wykresy przed
    modyfikacją i po.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl