  • 111. Data: 2016-10-21 08:56:42
    Temat: Re: kara za spóźniony przegląd
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    > Pol roku. Dziewiaty rok jezdze bez przegladu. Po chuj mam jechac na przeglad
    samochodem ktory go bezproblemowo przejdzie. To wlasciciele wraczydel maja,
    zalatwiaja przeglady.

    coś w tym jest. Mam auto którym teraz dużo nie jeżdżę, w zeszłym roku
    było ze 2 miesiące u mechanika i przegapiłem przegląd - zorientowałem
    się we Włoszech, że się skończył pół roku wcześniej... Do dzisiaj w tym
    aucie przeglądu nie zrobiłem, mimo że sprawne i to tylko formalność. Z
    resztą tym samym autem miałem stłuczkę (nie z mojej winy) bez przeglądu,
    nie wpłynęło to na decyzję o wypłacie, jedynie pomniejsza to wartość
    auta wycenioną przez rzeczoznawcę - jak idziesz do sądu walczyć z
    ubezpieczalnią

    Łukasz

  • 112. Data: 2016-10-21 09:26:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-18 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    4860,przeglad-techn

    > Kolejna głupota.
    > Czemu ma to służyc?

    Trochę racji w tym jest - bylem niedawno na prywatnej stacji kontroli -
    pan nawet z kanciapy nie wyszedł, podbił DR. Dopiero mój mechanik
    pokazał mi zmurszałe przewody hamulcowe.
    Różnych szrotów legalizowanych przez pana Miecia jeździ sporo - a teraz
    to przynajmniej spóźnialskich pogonią. Powinni się wziąć za resztę tych
    "stacji".
    T.
    Ps. Właśnie z niewłaściwych procedur przy przeglądach technicznych biorą
    się czasami teksty "z niewiadomych przyczyn zjechał na przeciwległy pas
    ruchu"...

  • 113. Data: 2016-10-21 09:29:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-20 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > 50zł ekstra...

    > Padłem ze smiechu.
    > Naprawde słyszałes o takim przypadku?

    Mnie swego czasu zatrzymała policja, wytargał zza radiowozu przyrząd do
    sprawdzania ustawienia świateł i pokazał, jak mam do dupy... I to było
    na drodze już prawie poza miastem.
    To oczywiście wyjątek potwierdzjący regułę - generalnie widziałem
    policjantów, którzy w d... mieli samochody bez jednego światła. Tych nie
    łapali, choć stali przy drodze...
    T.

  • 114. Data: 2016-10-21 10:00:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 08:56, ddddddddd pisze:

> [...]
    > nie wpłynęło to na decyzję o wypłacie, jedynie pomniejsza to wartość
    > auta wycenioną przez rzeczoznawcę - jak idziesz do sądu walczyć z

    Jak nie masz przeglądu, to nie ma sensu płacić OC, kasa wyrzucona w
    błoto, bo i tak nie obowiązuje, płacisz z własnej kieszeni w przypadku
    twojej winy.
    I nie mówię o skasowaniu auta, tylko np o zwykłym zadrapaniu na parkingu
    pod marketem, co każdemu może się zdarzyć.

    To jak, płacisz OC?

    --
    viktorius

  • 115. Data: 2016-10-21 10:01:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    viktorius wrote:

    > Jak nie masz przeglądu, to nie ma sensu płacić OC, kasa wyrzucona w
    > błoto, bo i tak nie obowiązuje, płacisz z własnej kieszeni w przypadku
    > twojej winy.

    wskażesz na podstawie jakiego przepisu tak twierdzisz?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 116. Data: 2016-10-21 10:06:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 17:21, Poldek pisze:
    > Uważam, że jeśli jest przejrzany przez człowieka, który ma
    > odpowiedzialność zawodową, to szansa na to, że w trakcie hamowania przed
    > czerwonym światłem strzeli ci przewód hamulcowy i wpierdolisz się we
    > mnie jest istotnie mniejsza.
    ROTFL

    Maciek

  • 117. Data: 2016-10-21 10:20:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-10-20 o 21:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Stan techniczny samochodów (poza jakimś niewielkim marginesem) nie zależy
    > od tego jak robi się badania techniczne, a od tego że ludzi na nic lepszego
    > nie stać. I "usprawnianiem badań" się tego po prostu nie zmieni.

    Ludzi nie stać na to, żeby nie wkręcać do reflektorów żarówek "150%
    więcej", albo ludzi na to, żeby mieć światła ustawione tak, żeby nie
    raziły? To skąd mają na benzynę?

  • 118. Data: 2016-10-21 10:32:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 10:01, masti pisze:

    > wskażesz na podstawie jakiego przepisu tak twierdzisz?

    OWU?

    Pierwsze z brzegu z gugla:
    OWU PZU, w innych TU na pewno też jest podobny zapis.

    https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=
    b48b114a-917f-4452-aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172

    §12 Wyłączenia odpowiedzialności
    p. 5

    "powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym
    lub pojazdem nieposiadającym ważnego dowodu rejestracyjnego
    lub ważnego badania technicznego, jeżeli w odniesieniu
    do tego pojazdu obowiązuje wymóg rejestracji lub
    dokonywania okresowych badań technicznych, a stan techniczny
    pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"

    Nie wyhamowałeś, gdy ktoś ci wyskoczył, ty miałeś pierwszeństwo, ale nie
    było przeglądu? --> Niesprawny
    Wyszedł "miekki dowód"? Nie odebrałeś z wydziału komunikacji nowego? -->
    Niesprawny

    To masz z automatu że wypną się, odpowiedzialność z własnej kieszeni za
    szkodę, podpisałeś przecież umowę OC, czyli zapoznałeś się z jej treścią.
    A potem możesz sobie łazić po sądach, że wg opinii rzeczoznawcy jednak
    hamulce były sprawne, tylko zapomniałeś tego potwierdzić na stacji
    kontroli na czas. I sąd przyzna racje, albo nie.

    To jak z jazdą po alkoholu, nawet gdy miałeś pierwszeństwo, to twoja
    wina, bo masz z definicji obniżona reakcję organizmu, trzeźwy byś wyhamował.

    --
    viktorius

  • 119. Data: 2016-10-21 11:01:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"
    >Nie wyhamowałeś, gdy ktoś ci wyskoczył, ty miałeś pierwszeństwo, ale

    a) JESLI stan techniczny mial wplyw ... no, powiedzmy, ze ich
    rzeczoznawca moze uparcie twierdzic, ze mial wplyw,
    w koncu jakbys mial dobre opony (a mimo braku przegladu mozega byc
    dobre) i calkowicie sprawne hamulce, to bys zatrzymal.

    b) par 12 jest w rozdziale AC.

    OC ma warunki regulowane ustawowo, i tam wylaczenia z powodu braku
    badan sie w zasadze nie przewiduje.
    Tzn sie po prostu nie przewiduje, ale kto wie, co prawnicy naszych
    ubezpieczycieli wymysla...

    J.

  • 120. Data: 2016-10-21 11:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Ludzi nie stać na to, żeby nie wkręcać do reflektorów żarówek "150%
    >więcej", albo ludzi na to, żeby mieć światła ustawione tak, żeby nie
    >raziły? To skąd mają na benzynę?

    Cos tu pomyliles. Na beznyne ich stac. I na zarowki "150%" tez ich
    stac, wiec wkrecaja.

    "Nie stac" ich na nowe lampy, wiec kupuja "lepsze" zarowki, albo "od
    anglika" - czasem nieswiadomie.
    Nie stac ich na nowe auto z ksenonami, ktore zreszta wcale tak dobrze
    nie swieca - tzn swieca, ale najpierw trzeba zaplacic za odpowiednie
    ustawienie :-)

    J.