  • 1. Data: 2019-03-16 22:35:06
    Temat: karty RFID
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    karty, breloczki, tagi czy jak sie to zwie ...

    popularny standard to 10 cyfrowa liczba ...
    a jak jest z bezpieczenstwem tego ?

    Mozna gdzies zamowic o zadanym numerze, albo zasymulowac samemu, czy
    jest to jakos szyfrowane ?
    Ale chyba kiepsko szyfrowane ?

    J.

  • 2. Data: 2019-03-16 23:17:43
    Temat: Re: karty RFID
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. wrote on 16.03.2019 22:35:

    > karty, breloczki, tagi czy jak sie to zwie ...
    >
    > popularny standard to 10 cyfrowa liczba ...
    > a jak jest z bezpieczenstwem tego ?

    Ale precyzyjne pytanie zadałeś. Generalnie sam numer seryjny nie
    zapewnia żadnego bezpieczeństwa, każdy go może odczytać.

    Bezpieczeństwa się wymaga od innych funkcji karty (np. dostęp do bloków
    pamięci, liczników itp.)

    > Mozna gdzies zamowic o zadanym numerze, albo zasymulowac samemu, czy
    > jest to jakos szyfrowane ?

    Zależy jaki standard, są emulatory kart, są karty z niezaprogramowanym
    numerem seryjnym i sam go nadajesz.

    > Ale chyba kiepsko szyfrowane ?

    Poziom bezpieczeństwa jest proporcjonalny do ceny karty. Możesz kupić
    kartę za 0.3$ z ułudą bezpieczeństwa (jak mifare classic) albo kartę za
    10$ z wirtualną maszyną javy na pokładzie i silnikiem kryptograficznym.

  • 3. Data: 2019-03-17 17:25:13
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 16-03-2019 o 22:35, J.F. pisze:

> [...]
    > a jak jest z bezpieczenstwem tego ?
    >
    > Mozna gdzies zamowic o zadanym numerze, albo zasymulowac samemu, czy

    Standard Unique. Można kupić bez problemu czyste karty i urządzenia do
    programowania.

    Standard Mifare Classic. Widziałem jak kartę zasymulowano telefonem z NFC.

    yabba

  • 4. Data: 2019-03-18 14:40:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 17:25, yabba pisze:

    > Standard Mifare Classic. Widziałem jak kartę zasymulowano telefonem z NFC.

    W napisanej w 2003r książce wyczytałem, że nie należy ufać żadnemu
    standardowi w którym algorytmy są tajne i jako przykład było podane
    właśnie Mifare Clasic. Autorzy (Fergusson, Schneier) sugerowali, że
    skoro algorytmy są tajne więc na pewno słabe i oni przewidują, że ktoś
    to kiedyś złamie. Mieli rację - pierwsze informacje o skutecznym łamaniu
    pojawiły się chyba w 2005r (nie chce mi się szukać).
    Oparte było na małej losowości generowanej liczby losowej przez kartę po
    jej zbliżeniu do czytnika. Ale oni (matematycy/informatycy) i tak
    dostawali chyba kilkadziesiąt liczb bo działali na zasadzie ręcznego
    zbliżania karty do czytnika i ogólnie całe łamanie to były chyba wtedy
    godziny. Teraz to podobno sekundy.

    Nie znamy tych tajnych algorytmów - nie umiemy złamać takiej karty, ale
    jak doszliśmy (elektronicy) do próby komunikacji z taką kartą to dla
    karty leżącej na czytniku, gdy po włączeniu pola anteny zawsze w tym
    samym czasie karta była pytana o numer losowy to dostawaliśmy (nie ja to
    robiłem - info nie musi być dokładne) w około 60% przypadków jeden
    numer, chyba w 30% jakiś drugi i w 10% kilka innych.

    Ja nie rozmawiam z klientami, ale podobno ostatnio jakiś wręcz żądał,
    aby nasz system działał na Mifare Classic bo norma dla grade 3 wymaga
    tylko kart szyfrowanych a one są szyfrowane a on nie chce przepłacać za
    karty.

    Ciągle mnie zadziwia, że klienci nadal w większości kupują systemy na
    karty Unique.
    P.G.

  • 5. Data: 2019-03-18 15:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. wrote on 16.03.2019 22:35:

    >Ale precyzyjne pytanie zadałeś. Generalnie sam numer seryjny nie
    >zapewnia żadnego bezpieczeństwa, każdy go może odczytać.

    Odczytac moze kazdy, pytanie czy moze wygenerowac :-)

    >Bezpieczeństwa się wymaga od innych funkcji karty (np. dostęp do
    >bloków pamięci, liczników itp.)

    Mam wrazenie, ze wiele systemow na tym numerze seryjnym konczy.

> [...]

    >kartę za 0.3$ z ułudą bezpieczeństwa (jak mifare classic) albo kartę
    >za 10$ z wirtualną maszyną javy na pokładzie i silnikiem

    Ale taki nr seryjny to jest ułuda bezpieczenstwa, czy nawet nie ?

    J.

  • 6. Data: 2019-03-18 16:19:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 18.03.2019 o 15:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zbych"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Odczytac moze kazdy, pytanie czy moze wygenerowac :-)

    Nie wiem, ale się domyślam :-), że może. W przypadku unique są i
    emulatory, i karty Q5, którym sam nadajesz numer.
    W przypadku mifare classic możesz kupić karty z "pustym numerem" i ten
    numer nadać. Emulatory też są.

    > Ale taki nr seryjny to jest ułuda bezpieczenstwa, czy nawet nie ?

    Resztki Ułudy jeśli musisz ten numer zgadnąć i brak ułudy gdy możesz go
    z innej karty odczytać.

  • 7. Data: 2019-03-18 18:36:47
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 18-03-2019 o 14:40, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > karty.
    >
    > Ciągle mnie zadziwia, że klienci nadal w większości kupują systemy na

    Jak sam napisałeś, nie rozmawiasz z klientami i nie znasz ich zachowań.
    Klient jak porówna jedną ofertę ze 100 kartami za 200 zł z drugą ofertą
    500 zł za 100 kart, to w 90% wybierze w ciemno tańszą ofertę. W 5%
    zapyta się na czym polega różnica i też wybierze tańsze. Tylko pozostałe
    5% jest świadome czego chce i wybierze najbezpieczniejsze rozwiązanie.

    yabba

  • 8. Data: 2019-03-18 21:35:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-03-18 o 14:40, Piotr Gałka pisze:
    > ogólnie całe łamanie to były chyba wtedy godziny. Teraz to podobno sekundy.
    Mifare każe sobie czekać 100ms na podanie następnej komendy, więc atak
    typu brutal force na 48bitowe hasło... well, świat krócej istnieje.
    Tych sektorów jest 16, więc da się zrobić to wyjątkowo upierdliwe do
    złamania. Ponadto wiele zależy od systemu KD. W pewnej instytucji był
    sobie prosty acz rozległy system na kartach Unique. Ale w tej jednej
    jedynej firmie wgrali zdjęcia pracowników i cieć widział, czy wchodzi
    posiadacz karty. No i pewnego pana wyprowadzili w kajdankach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2019-03-18 22:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Mar 2019 21:35:39 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Mifare każe sobie czekać 100ms na podanie następnej komendy, więc atak
    > typu brutal force na 48bitowe hasło... well, świat krócej istnieje.

    A w druga strone - przykladamy cos i wysylamy losowe nr/kody do
    czytnika ?

> [...]
    > jedynej firmie wgrali zdjęcia pracowników i cieć widział, czy wchodzi
    > posiadacz karty. No i pewnego pana wyprowadzili w kajdankach.

    shackowal czy ukradl karte ?
    Szpieg czy zlodziej ?

    A swoja droga - wgrali na karty, czy na jakis serwer - bo to nawet
    bezpieczniej jesli nie na karte ...

    J.

  • 10. Data: 2019-03-19 14:03:08
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na centralkę lub oprogramowanie na PC, proste w sumie.

    -----