  • 1. Data: 2010-10-07 15:25:28
    Temat: kiepski lakier - Lancer Mitsubishi - ?
    Od: " Poldek" <n...@N...gazeta.pl>

    Natknąłem się na opinie, że lakier jest "kręcony z psiej kupy" i że jest
    kiepski. Dotyczyły Mitsubishi Lancer. Uprzejmie proszę o rozwinięcie tematu -
    na czym to polega, że lakier jest (rzekomo) marny na tym aucie? Odłazi? Rysuje
    się? Nieładnie wygląda? Łapie rdza? A może jeszcze coś innego. Oglądałem to
    auto na ulicy i nie zauważyłem niczego specjalnego. Przymierzam się do zakupu
    tego auta (nowego), ale nie chciałbym wdepnąć w błoto. Jakie auto podobnej
    klasy na lepszy lakier i po czym to poznać?

  • 2. Data: 2010-10-07 15:39:39
    Temat: Re: kiepski lakier - Lancer Mitsubishi - ?
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 07.10.2010 15:25, Poldek pisze:
    > Oglądałem to
    > auto na ulicy i nie zauważyłem niczego specjalnego.

    Bo lakier ma normalny. Może temu od "psiej kupy" chodziło o dosyć smętne
    kolory a może po prostu coś sobie ubzdurał.

  • 3. Data: 2010-10-07 19:13:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik " Poldek" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego auta (nowego), ale nie chciałbym wdepnąć w błoto. Jakie auto podobnej
    > klasy na lepszy lakier i po czym to poznać?

    Lakier wypada porównywalnie z innymi, na innym markach/modelach i tragicznie
    w porównaniu ze starszymi samochodami.
    Wszystkie z tego rocznika, jak i pare lat wstecz mają akrylowy,
    wodorozcieńczalny i ekologiczny lakier. Chodzi o to, że naprawde niewielki
    mechaniczny uraz powoduje odłupywanie lakieru do podkładu. Naprawdę jest "z
    psiej kupy", to znaczy auto jest pomalowane cieniutką warstwą (80-100
    mikronów) lakieru, który złazi pod paluszkami pięciolatki.
    Poczytaj tutaj:
    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34343&s
    id=0bfb0d6662b40a733ce2d671e0b12941

    --
    Yogi(n)
    http://www.cartoonstock.com/directory/l/lemming.asp

  • 4. Data: 2010-10-07 20:26:10
    Od: me-how <m...@p...fm>

    Poldek pisze:
> [...]
    > na czym to polega, że lakier jest (rzekomo) marny na tym aucie? Odłazi? Rysuje

    koledze w rocznym lancerze odbarwiła się maska przy dyszach
    spryskiwacza - używał raczej zwykłego płynu ze stacji paliw

    kolor czarny metalik

    M.

    --
    [VW1200, bulik z jednym kolem i OSA m52]

  • 5. Data: 2010-10-07 21:24:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-07 20:26, me-how pisze:

    > koledze w rocznym lancerze odbarwiła się maska przy dyszach spryskiwacza
    > - używał raczej zwykłego płynu ze stacji paliw

    Niech weźmie pastę Tempo (najlepiej Druchemy, albo jakąś inną bez
    dodatków woskowych jak w Tempo K2) i delikatnie przepoleruje.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-10-07 21:36:23
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > koledze w rocznym lancerze odbarwiła się maska przy dyszach spryskiwacza
    > - używał raczej zwykłego płynu ze stacji paliw

    Plyn do zmywania robali z maski zalatwi sprawe :)
    Ja po kilku miesącach na srebrnym lakierze mam takie ciemne smugi pod
    dyszami. Szmatka, wspomniany plyn - schodzi :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 7. Data: 2010-10-07 22:36:20
    Od: "dudley" <d...@o...pl>

    Poldek wygenerował w news:i8kho8$20h$1@inews.gazeta.pl taki oto ciąg
    znaków:
    > [...] Jakie auto podobnej klasy na lepszy lakier i po czym to poznać?

    Nie wiem jak Lancer ale u mnie w dwuletniej astrze III lakier również
    wydaje się być dość delikatny i podatny na zarysowania, wystarczy choćby
    mocniej przejechać paznokciem a już zostaje wyraźny ślad.
    Nie znam się ale ponoć to kwestia ekologii - lakiery mają zupełnie inny
    skład w porównaniu do tych sprzed choćby dekady (wodorozcieńczalne?) i
    przez to są bardziej "miękkie" i narażone na uszkodzenia...
    Pozdrawiam,
    --
    dudley, ckmk
    szarobeżowa astra III

  • 8. Data: 2010-10-08 14:08:43
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > skład w porównaniu do tych sprzed choćby dekady (wodorozcieńczalne?) i
    > przez to są bardziej "miękkie" i narażone na uszkodzenia...

    I pewnie nawet produkcja tych wszystkich past sciernych, kredek
    maskujacych, woskow koloryzujacych, mleczek polerujacych, nanosrodkow
    nie pogarsza pozytywnego bilansu ekonomicznego bedacego skutkiem uzycia
    lans-eko-lakierow ? :) Cos mi sie wydaje, ze w pogoni za zielonym,
    zostawiamy po sobie niezle bagienko....

    AA

  • 9. Data: 2010-10-08 14:23:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-08 14:08, *AA* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > nie pogarsza pozytywnego bilansu ekonomicznego bedacego skutkiem uzycia
    > lans-eko-lakierow ? :) Cos mi sie wydaje, ze w pogoni za zielonym,

    To tylko kwestia estetyczna - nie demonizował bym.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-10-16 23:48:08