  • 1. Data: 2009-05-10 20:23:49
    Temat: kieszen dysku 3,5"lub 2,5 USB z funkcja usypiania + zasilacz
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    Witam. Czy sa kieszenie na dysk 3,5" lub 2,5" z funkcja usypiania?

    m.

  • 2. Data: 2009-05-10 20:58:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    mzmich88 pisze:
    > Witam. Czy sa kieszenie na dysk 3,5" lub 2,5" z funkcja usypiania?
    Kieszeń tu nie ma nic do rzeczy, tylko dysk. To on ma się usypiać. To
    kiedy (po jakim czasie) i jak bardzo ma się uśpić, zależy od jego
    własnych ustawień. Praktycznie każdy współczesny dysk to ma wbudowane.
    Można te ustawienia wpisać do dysku "na stałe", a także system
    operacyjny może je nadpisywać swoimi.

    Np pod linuksem wykonanie hdparm -S 10 -K1 /dev/hda powoduje ustawienie
    czasu uśpienia na 10*5s oraz ustawienie flagi "drive
    keep_features_over_reset" czyli zachowanie tego ustawienia w pamięci
    dysku. Po resecie lub przeniesieniu tego dysku do innego komputera
    (którego system nie będzie po nim grzebać w tym temacie) - dysk nadal
    się samo-usypia wg tego ustawienia. Tak samo zachowuje się ten sam dysk
    podłączony w kieszeni na usb.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-10 21:23:39
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    czesc,

    czy znasz moze jakis program do konfiguracji uspienia pod windows?

  • 4. Data: 2009-05-10 21:59:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    mzmich88 pisze:
    > czesc,
    > czy znasz moze jakis program do konfiguracji uspienia pod windows?
    Niestety, ale pewnie tego troszkę będzie. Sam mam kieszeń Maxtora
    OneTouch i do niej jest soft, który to potrafi ustawiać (poza tym
    obsługuje też dodatkowy przycisk na kieszeni, którego naciśnięcie odpala
    za pomocą tego softu np backup danych).
    Może najprościej - spróboj hdparm dla windows?
    http://hdparm-win32.dyndns.org/hdparm/

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-05-12 18:42:12
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.05.10 23:59, BartekK pisze:

    > Niestety, ale pewnie tego troszkę będzie. Sam mam kieszeń Maxtora
    > OneTouch i do niej jest soft,

    Ja to nazywam obudową na dysk. Kieszeń to trochę inne urządzonko.

    --
    Mar