  • 131. Data: 2014-09-25 19:08:52
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-09-15 03:05, Roman W wrote:
    > Co jest pewnym problemem jak się chce biwakowac w górach pod namiotem
    > przez parę dni.

    Na czym polega ten problem?

    Za około 100 zł kupisz powerbank mający 8-10Ah. To oznacza
    rozmiar zbliżony do niedużego aparatu (np. 10x5x2) i jakieś 250g.
    Oczywiście są też mniejsze warianty, ale ten jest IMO optymalny.

    To starczy np. na 5+ ładowań Sony RX100. Zamiennie
    możesz sobie też podładować telefon, gps czy co tam nosisz (czyli
    przeciętny człowiek może iść w góry z ulubionym smartphonem, a nie
    zastępczym prostym telefonem trzymającym 2 tygodnie).

    Aby 5 razy "doładować" np. Fuji S3200 (który na 4 dobrych AA robi
    około 300 zdjęć - podobnie jak Sony) będziesz musiał nosić ze sobą 20
    baterii AA, które będą 2 razy większe, cięższe i droższe od Power
    Bank'u.

    Nadal uważasz, że warto jechać na AA?

    Druga kwestia: możliwość zakupu baterii AA w sklepach.
    Jeśli ktoś boi się, że wyląduje w miejscu, gdzie nie będzie możliwości
    podłączenia się na noc do gniazdka, ale będą sklepy z bateriami, to
    może sobie kupić adapter AA -> USB (wcześniej podałem przykład).

    No i podstawowa zaleta (w końcu grupa foto...).
    W przypadku akumulatorków dedykowanych masz szeroki wybór aparatów - w
    tym aktualnie najlepszych kompaktów na rynku.
    Wybierając AA wybór jest bardzo ograniczony i dotyczy raczej
    tańszych modeli.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 132. Data: 2014-09-26 20:48:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > No nie jest stała ale porównujemy obiektywy o takich samych
    > parametrach użytkowych, czyli te same kąty widzenia i światłosiła i w
    > tym przypadku efektywna średnica otworu względnego będzie większa dla
    > większej matrycy, zawsze. To są podstawy podstaw.

    Porównanie dotyczyło komórki i kompaktu. Ręce opadają.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 133. Data: 2014-09-27 00:24:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Porównanie dotyczyło komórki i kompaktu. Ręce opadają.

    No i? Średnica efektywna przysłony w komórce może być większa niż w
    kompakcie, bo to zależy od ogniskowej i światłosiły, a ogniskową się
    dobiera tak, aby dawała określony kąt widzenia obiektywu na danej
    wielkości matrycy, czego nie rozumiesz?

    --
    marcin

  • 134. Data: 2014-09-27 06:22:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2014 20:48:49 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Porównanie dotyczyło komórki i kompaktu. Ręce opadają.

    W takim porównaniu nie obowiązuje co? Geometria? Fizyka? Definicja
    liczby przysłony?

    Dość cienka rejteriada...
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 135. Data: 2014-09-27 20:23:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-05 13:21, Piotrne pisze:

    > Wobec tego telefon będzie zwykły, a jako aparat sprawdzimy
    > Kodaka M550 (...)

    Kolonie skończyły się, aparat sprawdzony. Wnioski są takie:

    - nie było problemu z ładowaniem akumulatora - jest ładowany
    przez gniazdo USB takie samo, jak w telefonie (wystarczy
    ładowarka telefoniczna);

    - aparat przetrwał noszenie w plecaku razem z butelkami wody
    i prowiantem (ale był w futerale);

    - ładowanie właściwie nie było potrzebne, bo w ciągu dwóch
    tygodni udało się zrobić 45 zdjęć, w tym 19 w pokoju;

    - nie ma więcej zdjęć, bo córka jakoś nie odczuwała potrzeby
    utrwalania tego, co widzi na wycieczkach. A było ich dosyć
    dużo (Hel, Władysławowo, Gdynia, Gdańsk, Kniewo, Łeba, okolice
    Jastrzębiej Góry);

    - część zdjęć jest nieostra.

    Kilka zdjęć: http://piotrne.republika.pl/Kolonie2014

    Piotr