  • 11. Data: 2018-01-29 09:43:08
    Temat: Re: kilka spawarkowych pytań
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 19:58, Szumek pisze:
    >>> 1. czy transduktor w spawarce spb315 posiada szczeline powietrzną w

    > No właśnie chodzi o tą nieszczęsną izolacją
    > okna mamy pod dostatkiem starczy nam na grubszą izolację jak i
    > przewymiarowanie przewodu
    No to nawiń kable tyle samo ale wątpię abyś to zmieścił.

    > i tak sobie dumam jeśli więc przewymiaruje przewód czyli zamiast 25 dam 35
    > albo nawet 50 mmkw
    > to dławik nie powinien się grzać chłodzenie i tak jest do trafo
    Ale grzanie to nie tylko straty na miedzi ale i prądy wirowe w rdzeniu,
    jak dasz grubszy
    to się będzie mniej grzał ale pewnie na na tyle ile oczekujesz :)
    Przesadzać z przekrojem nie ma sensu, daj więcej ale z umiarem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2018-01-29 13:57:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisal wyraznie ze 50Hz. Napisal nazwe spawarki i po wpisaniu nazwy w wyszukiwarke w
    jednym z pierwszych linkow w grafice jest schemat. Po co odpisujesz jak nie wiesz o
    czym temat? Poza tym w efekcie naskorkowym tak jak przy jego braku liczy sie nie
    powierzchnia tylko przekroj w jakim plynie prad. Dlatego sie lice stosuje.

  • 13. Data: 2018-01-29 19:59:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    powierzchnia tylko przekroj w jakim plynie prad. Dlatego sie lice stosuje.

    Ty się naucz pisać na grupy a potem możesz innym zwracać uwagę, bo na
    razie toś głąb.

  • 14. Data: 2018-01-29 20:18:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozwolisz mlocie ze zacytuje Pilsudzkiego. Tobie kury szczac prowadzac a nie udzielac
    sie na grupie.

  • 15. Data: 2018-01-29 21:01:47
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > to się będzie mniej grzał ale pewnie na na tyle ile oczekujesz :)
    > Przesadzać z przekrojem nie ma sensu, daj więcej ale z umiarem.

    No nie wiem co robić
    mam migomat dep 400 i spawanie pradem do 200A
    (przy większym nie sprawdzałęm)
    nawet nie robi najmniejszego wrażenia na dławiku
    nie czuć żadnego wzrostu temperatury
    w zasadzie poprostu nie wiem czy dławiki grzeją się tak samo jak
    transformatory
    (albo wiem ale w inwertorze ostatnio widziałem dławik spalony żywcem
    który nawet płykę i wszystko obok niego zwęglił :-) ale to trochę inna
    czestotliwość i produkcja chińska )

    a jak się grzeją czy osiągną temperaturę przy której ww. izolacja nie da
    rady

    rozebrałem starodawną spawarkę samoróbkę i tam był jeszcze inny patent na
    uzwojeniu
    przewór spawalniczy obrany z gumy i owinięty coś w rodzaju bandaża

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-01-30 05:41:08
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-01-29 o 21:01, Szumek pisze:

> [...]
    > uzwojeniu
    > przewór spawalniczy obrany z gumy i owinięty coś w rodzaju bandaża

    TAŚMA BAWEŁNIANA IZOLACYJNA
    wpisz w wyszukiwarkę i znajdziesz ten bandaż...

    --
    pzdr, j.r.

  • 17. Data: 2018-01-30 21:14:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Sam młotek jesteś.

  • 18. Data: 2018-02-07 21:03:48
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    witam
    a może ktoś mi podpowie czy ja mogę taki transduktor
    podłaczyć jak dławik w spawarce ze składową stałą
    do wygładzenia pradu spawania ?

    pozdrawiam