  • 1. Data: 2018-01-28 12:01:17
    Temat: kilka spawarkowych pytań
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Mam kilka pytań może ktoś będzie wiedział i chciał napisać
    1. czy transduktor w spawarce spb315 posiada szczeline powietrzną w obwodzie
    magnetycznym ?
    mam taki rozłożony ( nie ja rozkładałem ), mi się wydaje że nie ale wolę się
    upewnić

    2.czy do nawinięcia dławika na takim rdzeniu można użyć np linki LGY lub
    przewód spawalniczy
    mam taki darmowy a problem jest dostać druty nawojowe w dużych przekrojach
    nio i ta cena oraz trzeba brać duże ilości

    3. czy w przecinarce plazmowej opartej o transformator jest potrzeny dławik
    bo przegladająć fabryczne schematy jest róznie
    no i jeśli ktoś wie szacunkowo jaką on ma indukcyjność
    nie wiem czy dobrze kojarza ale chyba powinien mieć coś w granicach kilku
    mh
    ewentualnie jak oszacować potrzebną indukcyjność

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-01-28 17:09:09
    Temat: Re: kilka spawarkowych pytań
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 12:01, Szumek pisze:
> [...]
    > magnetycznym ?
    > mam taki rozłożony ( nie ja rozkładałem ), mi się wydaje że nie ale wolę się
    Raczej nie.

> [...]
    > mam taki darmowy a problem jest dostać druty nawojowe w dużych przekrojach
    > nio i ta cena oraz trzeba brać duże ilości
    Jeżeli już to lica lub kilka kabli odizolowanych od siebie, liczy się
    powierzchnia kabla
    a nie przekrój.

    > 3. czy w przecinarce plazmowej opartej o transformator jest potrzeny dławik
    > bo przegladająć fabryczne schematy jest róznie
    Zależy od konfiguracji przetwornicy, czy push-pull czy flayback.

    > no i jeśli ktoś wie szacunkowo jaką on ma indukcyjność
    > nie wiem czy dobrze kojarza ale chyba powinien mieć coś w granicach kilku
    > mh
    > ewentualnie jak oszacować potrzebną indukcyjność
    Trzeba liczyć, albo zobaczyć w podobnej przetwornicy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-01-28 17:30:10
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]

    > Zależy od konfiguracji przetwornicy, czy push-pull czy flayback.

    > Trzeba liczyć, albo zobaczyć w podobnej przetwornicy.

    bardziej mi chodzi o konwencjonalna plazmę na transformatorze 50Hz a nie
    inwerter

  • 4. Data: 2018-01-28 17:38:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od kiedy przy 50Hz liczy sie powierzchnia a nie przekroj?

  • 5. Data: 2018-01-28 17:57:08
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    kolega napisał o topologii czyli wywnioskował że to inwerter
    ja jednak prostuję że chodzi mi o klasyczne rozwiązanie na transformatorze
    50 Hz
    ja wiem że liczy się przekrój który dobieram do prądu
    jednak odbiegamy od wątku

  • 6. Data: 2018-01-28 18:35:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jak ma byc w temacie to zwykle przewody sie nie nadaja bo maja gruba izolacje i
    mniej zwojow da sie nawinac.

  • 7. Data: 2018-01-28 18:46:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Szumek wrote:

> [...]
    > magnetycznym ?
    > mam taki rozłożony ( nie ja rozkładałem ), mi się wydaje że nie ale wolę się

    Na spawarkach się nie znam, ale transduktory to elementy o reaktancji
    sterowanej nasyceniem rdzenia, a szczelina wybitnie w tym nasyceniu
    przeszkadza. Stąd raczej nie, nie zawiera.

> [...]
    > mam taki darmowy a problem jest dostać druty nawojowe w dużych przekrojach
    > nio i ta cena oraz trzeba brać duże ilości

    Prądowi przy tej częstotliwości wszystko jedno w jakiej miedzi płynie,
    istotne jest pole przekroju. Tu raczej wytrzymałość izolacji może być
    problemem, LGY mają dopuszczenie do zaledwie 70 stopni.

    Ten człowiek sprzedaje na metry znakomite profile nawojowe, sam stosowałem:

    http://allegro.pl/feryster-profil-nawojowy-miedziany
    -10x3-mm-266g-i7131207293.html

    Tu masz link do najgrubszego, dobierz sobie właściwy. W większych
    ilościach pewnie cena będzie korzystniejsza.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2018-01-28 19:58:18
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]

    > istotne jest pole przekroju. Tu raczej wytrzymałość izolacji może być
    > problemem, LGY mają dopuszczenie do zaledwie 70 stopni.

    No właśnie chodzi o tą nieszczęsną izolacją
    okna mamy pod dostatkiem starczy nam na grubszą izolację jak i
    przewymiarowanie przewodu
    i tak sobie dumam jeśli więc przewymiaruje przewód czyli zamiast 25 dam 35
    albo nawet 50 mmkw
    to dławik nie powinien się grzać chłodzenie i tak jest do trafo

> [...]
    >
    > Tu masz link do najgrubszego, dobierz sobie właściwy. W większych
    > ilościach pewnie cena będzie korzystniejsza.

    zeby kupić kilo nowego takiego przewodu musze sprzedać ze 4 swojego :-(
    dlatego kombinuję czy by sie nie dało użyć tego co jest

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-01-29 09:37:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > bardziej mi chodzi o konwencjonalna plazmę na transformatorze 50Hz a nie
    > inwerter

    To trzeba pisać wyraźnie, plazmami się nie zajmuję. Sądziłem że tam jest
    podobna przetwornica jak w inwerterze.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-01-29 09:38:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 17:57, Szumek pisze:
> [...]
    > 50 Hz
    > ja wiem że liczy się przekrój który dobieram do prądu
    To możesz kablem spawalniczym nawinąć, byle by ci się zmieścił w oknie.
    Dla 50hz liczy się przekrój. Daj taki sam.

    --
    Pozdr
    Janusz