  • 31. Data: 2016-08-04 19:14:03
    Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 3 Aug 2016 01:17:02 -0700 (PDT), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >Mondeo 2 litrowe 140 KM 16V

    Dwumasa ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 32. Data: 2016-08-04 19:19:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 12:39 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?
    > Teraz przyspieszyli.

    Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. Miesiąc temu
    tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR.
    We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR.

    Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne obserwacje.
    Ale jeżdżę od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy.
    Gdy nie ma ograniczeń jadę te swoje 150km/h. Na początku wyskakując z taką
    prędkością na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać. Teraz
    przeważnie wlokę się przez naście kilometrów za Niemcem, który wyprzedza
    "kolumnę z środkowego" (z odstępami na co najmniej dwa zestawy) z
    prędkością pi*razy drzwi o 5km/h więcej.

    Dużo gorzej mi się tam jeździ niż kiedyś (mniej płynnie), choć ruch i
    korki identyczne.

    TG

  • 33. Data: 2016-08-04 19:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. Miesiąc temu
    >tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR.
    >We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR.

    Ale pare lat temu bylo drogie. Wszedzie zreszta bylo drogie.

    >Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne
    >obserwacje.

    Ja tez niezbyt duzo i moze byc kwestia miejsca/czasu.

> [...]
    >Gdy nie ma ograniczeń jadę te swoje 150km/h. Na początku wyskakując z
    >taką prędkością na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać.

    A ja tak wlasnie pamietam, ze pare lat temu, to przy tych 140 na
    liczniku juz malo kto mnie wyprzedzal, wiekszosc jechala po prawej.
    Teraz to kolumna na lewym pasie (z trzech) jedzie 140-160 ...

    Jeszcze wczesniej czesto byly tylko 2 pasy, to bylo ladnie widac -
    jakis maly zator, kolumienka sie zebrala na lewym, wyprzedza jakas
    ciezarowke, kolumna przyspiesza - pierwsi odpadaja przy ~120, ostatni
    przy ~160 na liczniku. Rzadko kiedy ktos jechal szybciej.
    No ale moce silnikow tez mieli wtedy mniejsze.

    J.

  • 34. Data: 2016-08-05 17:05:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
    > hybryda musi być lepsza, nie?

    Konstrukcja Priusa jest tak pomyślana, że pali mniej w mieście niż na
    trasie. W tym cały myk, że to auto do miasta. Poza miastem silnik
    napędza jeszcze generator, więc ma dodatkowe opory ruchu.
    T.