  • 1. Data: 2016-07-31 15:59:01
    Temat: Się mi dziura zrobiła w łatce
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Taka sytuacja:

    Rok temu zaliczylem wkręt w oponę. Gumiarz załozył od środka łatkę na
    klej i pozamiatane.

    Wracam Ci ja sobie przedwczoraj A1 (gdzies około 140km/h) z jakieś
    200km. Zjechalem w polne drogi i po chwili flak. Zakładam że miało to
    jakis zwiazek z ostygnięciem opony.

    Gumiarz oponkę obejrzał i pokazał mi *dziurę* w łatce dokładnie w
    miejscu gdzie istnieje prawdziwa dziura oponie. Tak jak gdyby cisnienie
    powietrza przebiło łatkę na wylot. Z goraca zrobiła się miękka?

    Oczywiście mozliwe jest tez ze wygrałem w totka i złapałem inny wkręt
    dokładnie w to samo miejsce...

    Pytanie czy fakt że w łatce zrobiła się dziura:
    a) świadczy o tym że kiepska łatka?
    b) daje do zrozumienia że po autostradzie nie jeździ się naprawianymi
    oponami?

    Sam nie wiem co o tym mysleć. Przejechanie się 10km z predkością rzędu
    140kmh powoduje że opony sa gorące. Może to dziadowskie opony są
    (michelin)? Wasze opony są gorące?

  • 2. Data: 2016-07-31 16:09:49
    Temat: Re: Się mi dziura zrobiła w łatce
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Gumiarz oponkę obejrzał i pokazał mi *dziurę* w łatce dokładnie w
    > miejscu gdzie istnieje prawdziwa dziura oponie.
    nie. łatka trzyma bo ciśnienie ją dopycha do opony. inaczej niemiała by
    szans. ale od zewnątrz, dalej jest dziura, przez którą dostaje się piach
    i woda. ta mieszanka, tarcie, zmiany nacisku przy każdym obrocie
    doprowadziły do zmniejszenia wytrzymałości łatki, a ciśnienie i ciepło
    zrobiły resztę.
    Taka jest moja teoria
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-07-31 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > i woda. ta mieszanka, tarcie, zmiany nacisku przy każdym obrocie
    > doprowadziły do zmniejszenia wytrzymałości łatki, a ciśnienie i ciepło

    No ale przeciez to nie tak, ze sie w srodku opony klei łatke taka jak
    rowerowa, klei się tez dziure wkładając w nią łatke w formie gumowego
    wezyka...

  • 4. Data: 2016-07-31 20:18:26
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 31.07.2016 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > No ale przeciez to nie tak, ze sie w srodku opony klei łatke taka jak
    > rowerowa, klei się tez dziure wkładając w nią łatke w formie gumowego
    > wezyka...

    Nie tyle wężyka co gumowego sznura pokrytego klejem, dotyczy to opon
    bezdętkowych i do tej operacji nie ma potrzeby zdejmowania opony z felgi
    a nawet spuszczania z niej powietrza.
    Jak łatają/łatali opony dętkowe to nie pamiętam ;-)

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2016-07-31 20:40:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2016 o 15:59 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Sam nie wiem co o tym mysleć. Przejechanie się 10km z predkością rzędu
    > 140kmh powoduje że opony sa gorące. Może to dziadowskie opony są
    > (michelin)? Wasze opony są gorące?

    Opony, przy sprawnym aucie robią się gorące jak mają za małe ciśnienie
    (choć u Ciebie dystans za mały aby miało to wpływ)
    U mnie producent podaje inne ciśnienie na autostrady (3,2 bar) i inne do
    codziennego użytku (2,5 bar).

    Jako ciekawostkę podam:
    Wracałem wczoraj i dzisiaj z południa europy. Na miejscu jeździłem na
    cywilnym ciśnieniu, z lenistwa (gorąco) nie chciało mi się przed powrotem
    dopompować do zalecanego. Gdzieś we Francji przy tankowaniu dotknąłem
    opony - była gorąca(po trasie non stop 500km z max 140-150km/h). Myślałem,
    że zapiekły mi się hamulce - po kontroli okazało się, że wszystkie 4 opony
    były tak samo gorące. W Hiszpanii, przy dużo wyższych temp powietrza ale
    dużo niższych prędkościach nie było takiego problemu. Po dopompowaniu do
    zalecanego kontrola w Niemczech, opony ciepłe (ale nie gorące) po trasie z
    dużo większymi prędkościami.
    Sprawdzajcie ciśnienie przed większymi trasami.

    TG

  • 6. Data: 2016-07-31 21:11:05
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 20:18, Czarek pisze:

> [...]
    > a nawet spuszczania z niej powietrza.
    > Jak łatają/łatali opony dętkowe to nie pamiętam ;-)

    Miałem dokładnie taką samą sytuację jakiś miesiąc temu. Podchodzę do
    auta a tam półflak, zacząłem oglądać i widzę, że wystaje jakiś kawałek
    gumy, pomyślałem, że coś rozerwało oponę, ale dlaczego powietrze nie
    zeszło do końca i od razu, tylko na postoju? Dotknąłem palcami, a to coś
    się kleiło, jak pociągnąłem, to odkryłem okrągłą dziurę i powietrze
    zeszło już normalnie...

    Zamówiłem mobilną wulkanizację, gość powiedział że się zdarza, może za
    cienkie to wypełnienie, może złej jakości. Wyciągnął stare do reszty,
    spreparował otwór jakimś "szydłem", włożył nowe wypełnienie, napompował
    i wziął 25 zł. Do dzisiaj, odpukać, nic się nie dzieje.

  • 7. Data: 2016-07-31 21:36:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 20:00, Budzik wrote:
    > No ale przeciez to nie tak, ze sie w srodku opony klei łatke taka jak
    > rowerowa

    Dokładnie tak się robi.

    >, klei się tez dziure wkładając w nią łatke w formie gumowego
    > wezyka...

    Podobno tylko czasami. Gumiarz sam ocenia czy wypełni otwór czy
    wystarczy łatka. Wypełnia sie otwory ponoć przy większych dziurach, przy
    małych wstawia się samą latkę lub rozwierca do wiekszej średnicy zeby
    wstawić "węzyk". Dopytałem bo opony naprawiano mi na dwa sposoby w tym
    samym miejscu i z ciekawości zapytałem.

  • 8. Data: 2016-07-31 21:40:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 20:40, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > U mnie producent podaje inne ciśnienie na autostrady (3,2 bar) i inne do
    > codziennego użytku (2,5 bar).

    Hmm sprawdzę z ciekawości, pompuje zawsze na 2.4. Dzięki.

  • 9. Data: 2016-07-31 21:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2016 15:59:01 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > powietrza przebiło łatkę na wylot. Z goraca zrobiła się miękka?
    > Oczywiście mozliwe jest tez ze wygrałem w totka i złapałem inny wkręt

    W az takiego totka nie wierze, choc wykluczyc nie mozna.
    Predzej:
    -wkret zostal w oponie, teraz sie przechnal, przedziurawil,
    -uszkodzil sie wtedy kord opony i teraz z dziury wystaje stalowy
    drucik,
    -latka sie rozdarla zmeczeniowo, bo na dziurce mocno "pracowala".

    Gruby ten wkret byl ? Szeroka dziura w oponie ?
    Bo cisnienie powietrza od srodka raczej latki nie przebilo, ale moze
    opona w te dziure jakies smieci z drogi lapala i one ostre byly ..

    > Pytanie czy fakt że w łatce zrobiła się dziura:
    > a) świadczy o tym że kiepska łatka?
    > b) daje do zrozumienia że po autostradzie nie jeździ się naprawianymi
    > oponami?

    Mysle ze b, ale ... "bez zapasu".
    Przeciez sie nie rozpadla.

    > Sam nie wiem co o tym mysleć. Przejechanie się 10km z predkością rzędu
    > 140kmh powoduje że opony sa gorące. Może to dziadowskie opony są
    > (michelin)? Wasze opony są gorące?

    Nie macalem, ale mysle ze nie. To w F1 sa gorace.
    Cisnienie masz dobre ?

    J.

  • 10. Data: 2016-07-31 22:01:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 21:11, twistedme pisze:

> [...]
    > spreparował otwór jakimś "szydłem", włożył nowe wypełnienie, napompował
    > i wziął 25 zł. Do dzisiaj, odpukać, nic się nie dzieje.

    No proszę. Wszystko dziadzieje. Nawet sznurki do wulkanizacji made in
    china. Dzisiaj też miałem naprawianą też za 25 zł.
    Chyba będę sprawdzał czy sznurek się trzyma.
    A może już lepiej kupić nowe opony? ;)
    Gumiarze ostatnio namawiają na wymianę zaworków.
    Za pół roku: "Panie zaworki do wymiany całe sparciałe"
    "Przecież sam mi Pan pół roku temu wymieniał:

    Czy to tylko dziadowstwo czy już celowe działanie? :-)