  • 1. Data: 2010-04-09 20:16:05
    Temat: kondensatory low ESR
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    tak sobie walczę z tą przetwornicą...i tak - mam tu kondensator 10n, ESR=0
    ohm.
    Najchętniej to bym dał jakiś smd, taki ceramiczny, ale za cholerę nie mogę
    znaleźć w ich datascheetach,
    jakie toto ma to ESR...
    Macie pojęcie czy się nada, tudzież - co by innego ? W sensie - w czym
    szukać ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-04-09 21:00:15
    Temat: Re: kondensatory low ESR
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

> [...]
    > znaleźć w ich datascheetach,
    > jakie toto ma to ESR...
    > Macie pojęcie czy się nada, tudzież - co by innego ? W sensie - w czym

    Znaczy którą "tą"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-04-09 23:55:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Znaczy którą "tą"?

    No, tą na którą mnie kolega namówił :)
    Na LM2673S-ADJ. Ale poczytałem sobie już o kondensatorach ceramicznych i
    wyszło mi
    że mogą być. No, chyba, że się mylę ? Mam na myśli takie "normalne"
    ceramiczne smd 1206.

  • 4. Data: 2010-04-10 00:40:39
    Od: shg <s...@g...com>

    On 10 Kwi, 01:55, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > No, t na kt r mnie kolega nam wi :)
    > Na LM2673S-ADJ. Ale poczyta em sobie ju o kondensatorach ceramicznych i
    > wysz o mi
    > e mog by . No, chyba, e si myl ? Mam na my li takie "normalne"
    > ceramiczne smd 1206.

    Może być. Chociaż ESR w tym zakresie pojemności nie jest rewelacyjna
    (rzędu kilkudziesięciu miliomów). Im większa pojemność, tym ESR
    niższa, bo więcej połączonych równolegle okładzin.

  • 5. Data: 2010-04-10 00:43:14
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    >Może być. Chociaż ESR w tym zakresie pojemności nie jest rewelacyjna
    >rzędu kilkudziesięciu miliomów). Im większa pojemność, tym ESR
    >niższa, bo więcej połączonych równolegle okładzin.

    Grunt żeby się nadało. Nie chciałbym jakiejś walki długiej...
    A na dopieszczanie będzie czas później...

  • 6. Data: 2010-04-10 08:54:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, April 10, 2010, 1:55:51 AM, you wrote:

    > No, tą na którą mnie kolega namówił :)

    Ale zerwałes wątek i założyłeś nowy...

    > Na LM2673S-ADJ. Ale poczytałem sobie już o kondensatorach
    > ceramicznych i wyszło mi że mogą być. No, chyba, że się mylę ? Mam
    > na myśli takie "normalne" ceramiczne smd 1206.

    10 nF to kondensator bootstrap - ESR jest bez znaczenia. Ma być
    ceramiczny. Może być nawet 0805.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-04-10 10:33:49
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > 10 nF to kondensator bootstrap - ESR jest bez znaczenia. Ma być
    > ceramiczny. Może być nawet 0805.

    Webench podał, że esr=0, więc pomyślałem, że to może być istotne.
    Poczytałem sobie trochę o tego typu przetwornicach i z tego co widać, to
    mimo prostoty
    układowej, złe wykonanie może się skończyć walką przy uruchamianiu.
    A ja z analogówką dużego doświadczenia nie mam, stąd może te lamerskie
    wątpliwości :)

    Dzięki serdeczne za pomoc i wyrozumiałość
    pozdr.

  • 8. Data: 2010-04-10 12:05:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, April 10, 2010, 12:33:49 PM, you wrote:

    > Webench podał, że esr=0, więc pomyślałem, że to może być istotne.

    A co miał podać? To program liczący - jakąś wartość podać musiał.

    > Poczytałem sobie trochę o tego typu przetwornicach i z tego co
    > widać, to mimo prostoty układowej, złe wykonanie może się skończyć
    > walką przy uruchamianiu.

    Dokładnie. Dlatego _zawsze_ trzeba patrzeć na noty aplikacyjne i
    przykadowe płytki.

    [...]

    --
    Best regards,