  • 61. Data: 2016-02-11 13:48:18
    Temat: Re: kropka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    > Jak masz jakieś informacje to ja chętnie popatrzę nawet ze zwykłej
    > ciekawości. Chyba, że mówisz o polipropylenowych, to faktycznie są.

    MKP,MKS i pochodne wielu firm. Masz je w każdym zasilaczu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2016-02-11 14:03:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Absolutnie nic. No może zastrzeżenia mam do ,,weźmy idealnie kulistą
    > krowę o zerowym promieniu..."

    Myślisz o tym?

    http://www.amazon.com/Fear-Physics-A-Guide-Perplexed
    /dp/0465002188

    Ale to naprawdę ciekawa książka!

    P.P.

  • 63. Data: 2016-02-11 14:27:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Myślisz o tym?
    > http://www.amazon.com/Fear-Physics-A-Guide-Perplexed
    /dp/0465002188
    > Ale to naprawdę ciekawa książka!

    Zapewne anegdota pochodzi z niej lub jest przeróbką.

    Jednak myślę o czymś zupełnie innym. Naukowcom się wydaje, że każdy
    transformator jest (niemal) idealny i takie drobiazgi, jak kolejność
    nawijania uzwojeń, sposób izolacji, konieczność spełnienia norm a -
    przede wszystkim - pogodzenia się z kompromisami, które wynikają z
    technologii, dostępnych materiałów, norm, właściwości materiałów i
    bardzo wielu innych, drobnych czynników - są dla nich niezrozumiałe.

    I potem tłumacz takiemu, że jeśli potrzebuje transformatora, to musi
    mi podać podstawowe parametry fizyczne i naprawdę ma znaczenie, która
    strona jest pierwotna a która wtórna oraz to, jakie napięcia i prądy
    mogą popłynąć w jego uniwersalnym transformatorze do wszystkiego".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2016-02-11 16:28:54
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    proponuję zakończyć te wymianę dupostrzałów...

  • 65. Data: 2016-02-11 17:37:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 13:47:20 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Taż cały czas tłumaczę. Myślisz, że łatwo jest przekazać coś, czego
    >się uczyło i do czego się dochodziło latami? Pracuję przy
    >transformatorach dopiero 6 lat (z drobnymi) i też cały czas się
    >jeszcze uczę.
    Tylko sześć - to i tak wiedza bardzo duża. W każdym razie podobnie jak
    powyżej wyglądałaby dyskusja takiego speca od transformatorów
    wysokiego napięcia, z takim od średniego i z takim od niskiego - niby
    teoria ta sama ale praktyka różna.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 66. Data: 2016-02-11 17:44:28
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    zapytaj go skąd bierze tą wiedzę...
    i dlaczego młodsze pokolenie nie jest w stanie jej zdobyć...

  • 67. Data: 2016-02-11 17:47:56
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a i jeszcze pytanie o europę...
    jak on sobie radzi bez fascynacji angielskimi dżołkami...

  • 68. Data: 2016-02-11 17:49:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 17:44:28 +0100, platformowe głupki
    <N...@g...pl> wrote:

    >zapytaj go skąd bierze tą wiedzę...
    >i dlaczego młodsze pokolenie nie jest w stanie jej zdobyć...
    Bo coś jest z tym młodszym pokoleniem że nie chce/nie umie ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 69. Data: 2016-02-11 17:49:43
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ok, to jakiś pogląd, może Ktoś inny coś dopowie...

  • 70. Data: 2016-02-11 18:03:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    platformowe głupki napisały:

    > ok, to jakiś pogląd, może Ktoś inny coś dopowie...

    To wina Tuska. Co wygrałem?

    --
    Jarek