  • 11. Data: 2014-10-25 22:09:06
    Temat: Re: kto fotografuje pentaxem?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2gntp$qqk$1@node2.news.atman.pl>, Nathan <m...@s...jest>
    wrote:

    > No ja używam :)

    No, ja tez. Znam tez jednego 'powaznego' fotografa, ktory od lat uzywa
    Pentaxow.
    No i ten Andrzej Mroczek, ale zdaje sie, tylko sredniego formatu.

    Ale mi chodzilo o jakichs bardziej rozpoznawalnych...
    --
    TA

  • 12. Data: 2014-10-25 23:13:05
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-25 22:09, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > No i ten Andrzej Mroczek, ale zdaje sie, tylko sredniego formatu.
    >
    > Ale mi chodzilo o jakichs bardziej rozpoznawalnych...

    Trochę niejasne pytanie zadałeś.
    Nie wiadomo czy pytasz o rozpoznawalnych historycznie,
    czy o tych co dzisiaj robią Pentaxami.

    Dobrą odpowiedź dał Ci Piotr Kosewski,
    z Nikonem i Canonem FF Pentax nie konkuruje na własne życzenie.

    Pentax sam na własne życzenie sprowadził sie do roli producenta
    dla zaawansowanych fotoamatorów i nabywców kolorowych DSLR.

    To są bardzo dobre aparaty (mam K5 i GX-20),
    Jednak brak szkieł, typu 80-200/2.8,
    brak pełnej klatki i zarzekanie się, że nigdy jej nie będzie,
    sprowadziło Pentaxa do roli odzyskującego rynek.

    Na jakość Twoich zdjęć nie ma to wpływu,
    ale na "śmieszność" systemu jakoś ma.

    Mam nadzieję, że jakość następcy K3
    przybliży korpusy Pentaxa do rehabilitacji.

    JD

  • 13. Data: 2014-10-26 01:21:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <544c125a$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>,
    JD <j...@g...com> wrote:

    > Trochę niejasne pytanie zadałeś.
    > Nie wiadomo czy pytasz o rozpoznawalnych historycznie,
    > czy o tych co dzisiaj robią Pentaxami.

    I jedno i drugie.
    Z tym, ze o ile 'rozpoznawalnych historycznie' troche by sie znalazlo,
    zwlaszcza uzytkownikow analogowego sredniego formatu, to z malym
    obrazkiem juz gorzej. A z malym obrazkiem cyfrowym - nikogo nie widze.

> [...]

    > brak pełnej klatki i zarzekanie się, że nigdy jej nie będzie,
    > sprowadziło Pentaxa do roli odzyskującego rynek.

    Co do szkiel, to pewnie by sie znalazly.
    Dlatego zastanawia mnie ten zupelny brak 'slaw'.
    Zgodze sie, ze pentax nie jest uniwersalnym systemem. Ale dziwne, ze
    nikomu z 'wielich' nie pasuje.
    Np. tacy fotografowie jak Maciek Dakowicz czy Eric Lafforgue uzywaja w
    sumie tylko kilku obiektywow i to z zakresu gdzie Pentax oferuje
    naprawde dobre stalki.

    > Na jakość Twoich zdjęć nie ma to wpływu,
    > ale na "śmieszność" systemu jakoś ma.

    Ano wlasnie. No i naprawde chcialbym sie dowiedziec, co powoduje, ze
    'slawy' nie siegaja po pentaxa. CZy ten sprzet ich w jakis sposob
    ogranicza?

    > Mam nadzieję, że jakość następcy K3
    > przybliży korpusy Pentaxa do rehabilitacji.

    Ja tym k-3 jestem niestety rozczarowany - niby krok do przodu w stosunku
    do k-5 II. Ale przy okazji pol kroku w tyl...
    --
    TA

  • 14. Data: 2014-10-26 02:36:01
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > Np. tacy fotografowie jak Maciek Dakowicz czy Eric Lafforgue uzywaja w
    > sumie tylko kilku obiektywow i to z zakresu gdzie Pentax oferuje

    A co co matrycy, to przeciez Olympusowi to nawet do formatu APS-C troche
    brakuje...
    --
    TA

  • 15. Data: 2014-10-26 08:11:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A co co matrycy, to przeciez Olympusowi to nawet do formatu APS-C troche
    > brakuje...
    > --
    > TA

    co za logika ?!

    ze olympus ma mniejsza matryce , wcale nie wynika z tego ze pentax aps-c da rownie
    dobry obraz jak FF, albo MF.

    wez raz do reki FF , pofotografuja w roznych warunkach , to wiecej nie wezmiesz
    pentaxa do reki.

    tyle w temacie.
    dziekuje za uwage.

  • 16. Data: 2014-10-26 08:37:08
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-26 01:21, T...@s...in.the.world wrote:
    > Co do szkiel, to pewnie by sie znalazly.
    > Dlatego zastanawia mnie ten zupelny brak 'slaw'.
    > Zgodze sie, ze pentax nie jest uniwersalnym systemem. Ale dziwne, ze
    > nikomu z 'wielich' nie pasuje.

    Ale czemu ma pasować?
    Dla profesjonalisty aparat to narzędzie. Biorą najlepsze, na jakie
    ich stać, a większość stać na FF. Pentax nie robi FF. Koniec tematu.

    Dopiero system MFT daje jakiś realny zysk w kwestii rozmiaru i masy
    aparatu, więc prędzej znajdziesz profesjonalistę z Olympusem OM-D niż
    z Pentaxem.

    A jeśli nadal masz wątpliwości, to zainteresuj się lepiej liczbą
    wybitnych fotografów używających wyłącznie korpusów APS-C od Nikona
    i Canona. Wnioski mogą Ci odpowiedzieć na pytanie o Pentaxa.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 17. Data: 2014-10-26 11:39:41
    Od: JD <j...@g...com>

    Podam jeszcze jeden powód, chyba najważniejszy.

    Przypomnij sobie jak wyglądał rynek sprzętu cyfrowego
    jakieś 10, 15 lat wstecz, tego profesjonalnego sprzętu.

    Prócz Nikon i Canona nie było oferty dla zawodowców
    (mam na myśli sprzęt kompatybilny z obiektywami SLR)

    Kto wtedy przesiadał się na cyfrę, wybierał N lub C,
    i kompletował szkła, lampy itd.

    Kto z tych zawodowców wyprzeda się by zmienić system? I po co?

    JD

  • 18. Data: 2014-10-26 12:18:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <544ccf6d$0$18094$65785112@news.neostrada.pl>,
    JD <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > i kompletował szkła, lampy itd.
    >
    > Kto z tych zawodowców wyprzeda się by zmienić system? I po co?

    No, ale na Olympusa sie niektorzy jakos przstawiaja.
    No i na Leice.
    --
    TA

  • 19. Data: 2014-10-26 13:21:38
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-26 12:18, T...@s...in.the.world pisze:

    > No, ale na Olympusa sie niektorzy jakos przstawiaja.
    > No i na Leice.

    ??

    Który ze znanych fotografów zamienił Canona lub Nikona na Olka?
    I jaki to odsetek ogólnej liczby zawodowców.
    Leicę pomijam, bo to specyficzny sprzęt i dalmierz.

    JD

  • 20. Data: 2014-10-26 13:29:04
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-26 02:36, T...@s...in.the.world pisze:

    > A co co matrycy, to przeciez Olympusowi to nawet do formatu APS-C troche
    > brakuje...

    Ale w zamian takie m4/3 i 4/3 oferują kompletny system szkieł skrojonych
    pod format matrycy, często odpowiednio jaśniejszych niż to co można
    uzyskać w lustrzankach aps-c, bądź odpowiednio mniejszych (co np. ma
    znaczenie dla podróżników) bądź jedno i drugie, większość świetna
    optycznie i ostra od pełnej dziury.
    aps-c miał być kompromisem jakościowo-gabarytowym względem ff, a dla
    mnie to takie nie wiadomo co, zwłaszcza w wydaniu lustrzankowym.
    Dedykowanych szkieł, zwłaszcza stałek szerszych niż standard,
    praktycznie nie ma, bo o kolejnych wcieleniach zoomów 18-coś tam
    f3.5-5.6 nie myślę. Canon przez 11 lat istnienia bagnetu EF-S wypuścił 2
    stałki pod cropa, jedno makro i niedawno 24/2.8, Nikon 3 stałki, w tym 2
    makro i jeden ekwiwalent standardu, często Sigma im ratuje tyłki w
    uzupełnianiu szkieł, a oni jeszcze robią pod górkę Sigmie.

    --
    marcin