  • 11. Data: 2014-09-04 23:07:50
    Temat: Re: ktoś ma ? (generator funkcyjny ATTEN)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Thursday, September 4, 2014, 10:00:53 PM, you wrote:

    > Docelowo wzmocnienie regulowane jfet-em:
    > http://tinyurl.com/kps4bhy
    > Po mojemu ten jfet robi tu za ARW, taka nowoczesna odmiana żaróweczki :)

    Nowoczesna? Mój 50-letni HP ma stabilizację poziomu na jFET'cie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-09-05 07:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Sep 2014 23:07:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nowoczesna? Mój 50-letni HP ma stabilizację poziomu na jFET'cie.

    I tranzystory ?
    Zobacz jak to robili w 60-letnim :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-09-05 09:45:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, September 5, 2014, 7:56:19 AM, you wrote:

    > I tranzystory ?

    Tak :)

    > Zobacz jak to robili w 60-letnim :-)

    Sam robiłem mostki Wiena z żarówką, przeklinając niedostępność w
    Polsce żaróweczek na prąd mniejszy niż 50mA.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-09-05 16:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,
    >Tak :)

    >Sam robiłem mostki Wiena z żarówką, przeklinając niedostępność w
    >Polsce żaróweczek na prąd mniejszy niż 50mA.

    A lampa od Szarotki, czy jak sie tam ten odbiornik nazywal ile
    wymagala ?
    I od razu za element aktywny mogla robic :-)
    Chociaz ... czy by to nie zmienilo wspolczynnika na dodatni ?

    No i przeciez byly zaroweczki telekomunikacyjne, najmniejsze chyba
    owszem 50mA, ale przeciez nie musialy byc do bialosci rozgrzane :-)

    A najmniejsze zaroweczki to chyba w zegarkach do podswietlenia LCD,
    ale przemysl krajowy tego nie robil. Ale termistory rozne robil :-)

    J.

  • 15. Data: 2014-09-05 18:48:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Tak :)

    > Sam robiłem mostki Wiena z żarówką, przeklinając niedostępność w
    > Polsce żaróweczek na prąd mniejszy niż 50mA.

    Czesi robili. Mieszkałem pod granicą, można było poprosić ludzi którzy
    pracowali w Czechach. Swoją drogą, były naprawdę miniaturowe, tak mniej
    więcej wielkości trzymilimetrowego LEDa. Jakbym dobrze poszukał, to może
    bym jeszcze wyszperał.
    A taki generator z żaróweczką miał naprawdę dobre parametry :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2014-09-05 20:11:14
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    wiadomości news:1165412892.20140904230750@pik-net.pl.invalid...

    > Nowoczesna? Mój 50-letni HP ma stabilizację poziomu na jFET'cie.

    Ale to drugi obszar płatniczy :) Ten
    http://allegro.pl/generator-rc-oscillator-typ-g-502-
    i4580611755.html miał
    żarówkę, to chyba podobne lata.
    Wojtek

  • 17. Data: 2014-09-06 14:16:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-05 18:48, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > bym jeszcze wyszperał.
    > A taki generator z żaróweczką miał naprawdę dobre parametry :-)

    PS.

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/151325531
    66/in/photostream/

    P.P.