  • 1. Data: 2010-04-10 21:05:57
    Temat: Pompka sprężonego powietrza do palnika gazowego
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam

    Ludki pracujące z palnikami przy szkle (cięcie rurek, wyginanie,
    naprawianie szkła) mają takie palniki, w których gaz jest mocno
    dopompowywany
    strumieniem powietrza, aby zwiększyć temperaturę płomienia.

    Jakie pompy się tam stosuje ? A może wystarczy podłączyć odkurzacz
    i też będzie ok ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2010-04-11 00:24:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Apr 2010 23:05:57 +0200, pluton wrote:
    >Ludki pracujące z palnikami przy szkle (cięcie rurek, wyginanie,
    >naprawianie szkła) mają takie palniki, w których gaz jest mocno
    >dopompowywany strumieniem powietrza, aby zwiększyć temperaturę płomienia.

    Zeby zwiekszyc temperature, to trzeba usunac skladniki niepotrzebnie
    pochlaniajace energie - azot i pare wodna [duze cieplo parowania i
    dysocjacji].

    Stad tez uzywa sie acetylenu z tlenem.

    Nie wiem, ale wydaje mi sie ze do szkla wystarcza "zwykly palnik".
    Bez zadnej pompki.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-11 07:45:48
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > dopompowywany
    > strumieniem powietrza, aby zwiększyć temperaturę płomienia.

    Palnik spirytusowy wystarczy do gięcia szkła.
    http://www.youtube.com/watch?v=m80i-3iq508
    Można ewentualnie ustnie dmuchać rurką na płomień
    celem podwyższenia temperatury plomienia.

    WM

  • 4. Data: 2010-04-11 10:22:46
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Można ewentualnie ustnie dmuchać rurką na płomień
    > celem podwyższenia temperatury plomienia.

    Pompa płucna ? :)
    Najbardziej skomplikowane rozwiązanie pod względem
    inżynieryjnym, ale na szczęście łatwo dostępne i tanie.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2010-04-11 10:23:24
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Nie wiem, ale wydaje mi sie ze do szkla wystarcza "zwykly palnik".
    > Bez zadnej pompki.

    Ok, popróbuję.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2010-04-11 11:42:40
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

    > Pompa płucna ? :)
    > Najbardziej skomplikowane rozwiązanie pod względem
    > inżynieryjnym, ale na szczęście łatwo dostępne i tanie.

    Można użyć pompki do materacy :)
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/92-Nw-01-Benzyno
    wy_palnik.pdf

    Inne pomysły palników typu zrób to sam:
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/56-MT-11-Palnik_
    spirytusowy.pdf
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/79-Nw-08-Palnik_
    na_gaz.pdf
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/81-Nw-08-Palnik_
    Unigaz.pdf

    Pozdrawiam WM

  • 7. Data: 2010-04-11 19:01:25
    Temat: Re: Pompka spr??onego powietrza do palnika gazowego
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jakie pompy si? tam stosuje ? A mo?e wystarczy pod??czy? odkurzacz
    > i te? b?dzie ok ?

    Palniki mają różne konstrukcje pozwalające uzyskać odpowiedni kształt
    płomienia i żądany rozkład temperatur, o ile nie ma konieczności
    dostarczania do płomienia tlenu to odpowiednią ilość powietrza potrafi
    sobie zassać sam palnik dzięki odpowiedniemu kształtowi dyszy gazowej i
    wlotu powietrza. palniki wytwarzające najwyższa temperaturę mają
    kierownice strumienia gazu powodujące ruch wirowy i zwiększający
    podciśnienie we wlotach powietrza. Jak łatwo się domyslic w ich nazwie
    występuje słowo "turbo" :)

    Niemniej przy odrobinie wprawy znakomite rezultaty daje dowolny palnik o
    wąskim płomieniu i ustna dmuchawka.

  • 8. Data: 2010-04-11 20:05:52
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Można użyć pompki do materacy :)
> [...]

    Bardzo fajne linki, dzieki. Poczytam z przyjemnoscia dla samej sztuki.

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2010-04-11 20:12:17
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Niemniej przy odrobinie wprawy znakomite rezultaty daje dowolny palnik o
    > wąskim płomieniu i ustna dmuchawka.

    Jedyna wada to brak pewnej ciaglosci nadmuchu :)

    Moim celem jest 'przyspawanie' odcietej szyjki z jednej butelki
    do drugiej butelki - taki przeszczep szyjek :)

    Prosta (?) operacja, wykonalna (?) na prostym palniku.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 10. Data: 2010-04-12 06:44:08
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-11 02:24, J.F. pisze:

    > Zeby zwiekszyc temperature, to trzeba usunac skladniki niepotrzebnie
    > pochlaniajace energie - azot i pare wodna [duze cieplo parowania i
    > dysocjacji].

    Trochę OT ale: jakie jest ciepło parowania tych gazów ktore wymieniłeś?