  • 1. Data: 2009-01-03 18:00:24
    Temat: lampa do Pentaxa
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Ktora lampa do Pentaxa 10D?
    Metz czy Pentax? W przypadku Nikonow nie mialbym watpliwosci, ze
    dedykowany SpeedLight bedzie wygodniejszy, niz Metz...
    Czy zakup lampy Pentaxa da mi cos, czego Metz mi nie da?
    Lampa ma sluzyc do ogolnych zastosowan, ale nie moze byc za duza -
    uzywana bedzie glownie w turystyce, do doswietlania etc.
    TA

  • 2. Data: 2009-01-03 19:34:46
    Temat: Re: lampa do Pentaxa
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Ktora lampa do Pentaxa 10D?
    > Metz czy Pentax?

    Jak już będziesz chciał zmienić system, to Metz okaże się bardziej
    przyszłościowym rozwiązaniem ;)
    Poza tym ta dodatkowa lampka o lp28 to fajny gadżet. W sumie trochę
    żałuję, że zdecydowałem się na Sigmę a nie Metza. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-03 20:06:46
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Paweł W. wrote:
    > Jak już będziesz chciał zmienić system, to Metz okaże się bardziej
    > przyszłościowym rozwiązaniem ;)

    nie wydaje mi się żeby można było przełączyć lampę Metza na inny system.
    BTW, "dostałem pod choinkę" Metza 48 AF-1 (do Pentaxa) i jestem b.
    zadowolony. Działa bardzo dobrze zarówno z K10D (P-TTL) oraz *ist DS
    (TTL). Gdyby Pentax AF360 miał obrotową głowicę to bym się nad nią
    zastanowił.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 4. Data: 2009-01-03 22:21:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > Jak już będziesz chciał zmienić system, to Metz okaże się bardziej
    > przyszłościowym rozwiązaniem ;)

    Ale do tego potrzebujesz Metza 44/54 a nie 48/58
    "Droższy o stopkę" (ale nie mówię że to zły pomysł :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-03 22:52:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bronek Kozicki pisze:

    > nie wydaje mi się żeby można było przełączyć lampę Metza na inny system.

    Przecież lampy Metza mają wymienne stopki z elektroniką. A poza tym
    Sigmę też powinno się dać przeprogramować do pracy z innym systemem,
    albo wymienić elektronikę (kupić jakąś wypaloną, czy coś w tym stylu).
    Poza Sonoltą, to styki są chyba identyczne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-03 23:13:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Przecież lampy Metza mają wymienne stopki z elektroniką.

    Zależy które. Metz 58AF1 (wiem na 100% bo leży taki przede mna na biurku)
    nie ma wymiennej stopki. O ile wiem, Metz 48 tez nie ma.

> [...]
    > albo wymienić elektronikę (kupić jakąś wypaloną, czy coś w tym stylu).
    > Poza Sonoltą, to styki są chyba identyczne.

    Nie do końca - styk centralny jest zawsze w tym samym miejscu, ilość i
    rozmieszczenie styków bocznych są różne w różnych systemach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-01-03 23:23:19
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przecież lampy Metza mają wymienne stopki z elektroniką.

    Wtedy nie mają PTTL, a tylko taki chodzi z K10D - chyba że zadowoli cię
    manual, bo czy mają własną automatyke to nie wiem.

    >A poza tym Sigmę też powinno się dać przeprogramować do pracy z innym
    >systemem, albo wymienić elektronikę (kupić jakąś wypaloną, czy coś w tym
    >stylu).

    Powodzenia przy przeprogramowywaniu - jak ci się uda zapodaj manual.
    Wybierając system decydujemy się na pewne zobowiązania związane z
    kompatybilnością nawet niezależnych producentów.
    Gdyby było tak łatwo to by ludzie kupowali szkła i wymieniali same bagnety
    przy przesiadce z C na N na ten przykład.

  • 8. Data: 2009-01-04 01:44:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gjoq7p$j8r$1@news3.onet>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Przecież lampy Metza mają wymienne stopki z elektroniką.

    To prawda, ale tylko serii MZ. Seria AF to lampy dedykowane, bez
    wymiennej stopki. Wiecej tu: http://www.metzflash.co.uk/pages/FAQ.html

    TA

  • 9. Data: 2009-01-04 01:51:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.0901040012420.3696@quad>,

    > Ale do tego potrzebujesz Metza 44/54 a nie 48/58
    > "Droższy o stopkę" (ale nie mówię że to zły pomysł :))

    Ale w faq pisza, ze "The MZ series will also give you the advantage of
    additional Auto apertures and more advanced control."

    TA

  • 10. Data: 2009-01-04 03:21:40
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 03.01.2009 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Jak już będziesz chciał zmienić system, to Metz okaże się bardziej
    > przyszłościowym rozwiązaniem ;)

    Ale przecież Metz robi różne lampy dla różnych systemów... Czegoś nie rozumiem?