  • 1. Data: 2009-06-08 19:47:42
    Temat: laptop na 2 hdd
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Kolejny post z tysiąca "szukam laptopa" :/ Mam misję - znaleźć i kupić
    laptopa dla żony :) Może komuś coś chodzi po głowie, bo wymagania dziwne
    (konfigurator komputronikowy takich rzeczy nie znajduje):

    - matowa matryca, najlepiej cała obudowa matowa (a przynajmniej nie
    "szklano błyszcząca") rozmiaru 13" - 15,4", najchętniej podświetlana
    ledami, dobrze by miała tak z 1680x1050 (a nie jakieś biedne 1280x800
    czy nawet czasem bywa mniej w 13")

    - miejsce na 2 dyski sata. Żona widziała jak startuje system w 3s w
    biednym celeronie 900MHz w EEE900 z SSD 16GB + hdd 250GB na dane, jak
    kliknięcie na dokument powoduje odpalenie office w sekundę itp - i też
    tak chce. Więc albo zintegrowany na płycie jakiś SSD na system +
    normalny hdd, lub miejsce na 2 dyski, to sam obsadzę ssd i hdd.

    - dużo usb (raczej więcej niż 3), expresscard 34, vga i hdmi, eth 1Gbit.

    - wbudowany napęd dvdr.

    - fajnie jakby była dostępna do tego stacja dokująca lub choćby tylko
    prosty replikator portów

    - ram 2-4GB, procesor dowolny (jak celeron ulv 900MHz starcza to
    wystarczy wszystko), grafika dowolna (może być jakieś GMA4500 bez problemu)

    - cena mniej istotna, ale raczej 6-8tyś wolałbym nie przekroczyć.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-06-08 21:05:44
    Temat: Re: laptop na 2 hdd
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > dobrze by miała tak z 1680x1050 (a nie jakieś biedne 1280x800 czy nawet
    > czasem bywa mniej w 13")

    jak ma być 1680x1050 na 13 calach to proponuję szkło powiększające do
    kompletu

    > miejsce na 2 dyski sata. Żona widziała jak startuje system w 3s w biednym
    > celeronie 900MHz w EEE900 z SSD 16GB + hdd 250GB na dane

    Jakiś dziwny SSD to musiał być, bo nawet na RAM Dysku (i-RAM, HyperDrive)
    start systemu zabiera parę sekund

  • 3. Data: 2009-06-09 05:12:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    BartekK wrote:
    > - miejsce na 2 dyski sata. Żona widziała jak startuje system w 3s w
    > biednym celeronie 900MHz w EEE900 z SSD 16GB

    Na moim starym IBM tez tyle to trwa. ...gdy BUDZE laptopa, a nie bootuje
    system. W przypadku EEE jest tak samo. Nie licz, ze roznica miedzy SSD a
    HDD bedzie tak duza.

    k,

  • 4. Data: 2009-06-09 05:15:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    BartekK wrote:
> [...]

    Na moim starym IBM tez tyle to trwa. ...gdy BUDZE laptopa, a nie bootuje
    system. W przypadku EEE jest tak samo. Nie licz, ze roznica miedzy SSD a

    Ach, plik Worda tez otwiera mi sie w sekunde. Jest to zwiazane z
    powyzszym, choc przy pierwszym wlaczeniu po restarcie trwa to moze NIECO
    dluzej.

    k,

  • 5. Data: 2009-06-09 08:49:12
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > "szklano błyszcząca") rozmiaru 13" - 15,4", najchętniej podświetlana
    > ledami, dobrze by miała tak z 1680x1050 (a nie jakieś biedne 1280x800

    dell latitude e6500/6400/5500/5400
    maja do 1440x900 na 14" badz 15" monitorku

> [...]
    > tak chce. Więc albo zintegrowany na płycie jakiś SSD na system +
    > normalny hdd, lub miejsce na 2 dyski, to sam obsadzę ssd i hdd.

    do czesci laptopow pewnie moglbys wsadzic jakies ssd na pci-jakimstam
    (tak jak to jest rozwiazane w czesci eeepc- 1 karta na stale, 2ga
    przez jakies mini-pci czy cos takiego).
    ale, tak jak juz napisano, duzego zysku nie uzyskasz. moim zdaniem-
    gra nie warta swieczki

    > - cena mniej istotna, ale raczej 6-8tyś wolałbym nie przekroczyć.

    zobacz sobie cennik na polskiej i na np angielskiej stronie- spokojnie
    sie zmiescisz, nawet z dosyc wypasionym modelem

  • 6. Data: 2009-06-09 09:45:12
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > - miejsce na 2 dyski sata.

    lenovo i ich ultrabay

    > Żona widziała jak startuje system w 3s w biednym celeronie 900MHz w EEE900
    > z SSD 16GB + hdd 250GB na dane,

    na 100% nie, w tyle to sie moze mogl obudzic z uspienia, uruchamianie
    systemu to zaladowanie kilkuset mb danych, a o ile ssd w czasach dostepu
    bije hdd na glowe to jezeli o transfery chodzi wielkich roznic nie ma
    (dla dyskow sdd tanszych niz 1,5-kilka kpln oczywiscie)

    w topowym laptopie z hdd+sdd nie zejdziesz moim zdaniem na mniej
    niz kilkanascie-dwadziescia kilka sekund, co i tak mija sie z celem
    bo ta kase mozna wydac o wiele ciekawiej a korzystac z usypiania i
    hibernacji

    > jak kliknięcie na dokument powoduje odpalenie office w sekundę

    u mnie trwa to nawet krocej (w zaleznosci od dokumentu) a sdd nie mam

    > itp - i też tak chce. Więc albo zintegrowany na płycie jakiś SSD na system
    > + normalny hdd, lub miejsce na 2 dyski, to sam obsadzę ssd i hdd.

    sdd w express card i tanie sdd wkladane w pcie beda na bank duzo
    wolniejsze niz hdd

    a wogole to jest w laptopie srednio sensowne, pomsyl nad wsadzeniem
    sdd na stale i uzywaniem dysku 2,5 cala na usb do przechowywania
    danych, zwlaszcza jezeli to nie bedzie jedyny komputer

    laptop ma byc przenosny, wiec o ile to nie jest niezbedne powinien
    byc jak najmniej "napakowany", a dostep do danych z wszystkich
    innych sprzetow jest o wiele latwiejszy jezeli sa na dysku przenosnym

    > - dużo usb (raczej więcej niż 3), expresscard 34, vga i hdmi, eth 1Gbit.

    wiekszosc modeli (no moze z usb bedzie gorzej, ale tez sporo modeli jest)
    oczywiscie duzo sensowniej kupic porzadny zasilany hub usb niz
    kombinowac z wieloma usb w laptopie - poza domem i tak wiecej niz 1-2
    usb nie wykorzystasz przeciez, a majac podlaczona w domku do huba
    drukarke, myszke, klawiature i bog wie co tam jeszcze wlozysz do lapa
    wtyczke z huba i gotowe... w zyciu nie wykorzystalem 'w terenie' wiecej
    niz 2 portow usb

    > - wbudowany napęd dvdr.

    praktycznie kazdy dostepny lap ma, ale jezeli chcesz 2 hdd to zaczyna sie
    problem, bo drugi wklada sie zazwyczaj zamiast napedu optycznego
    (sa i inne rozwiazania, ale to raczej w 15,4-17 cali gdzie sprzet
    jest wiekszy)

    > - fajnie jakby była dostępna do tego stacja dokująca lub choćby tylko
    > prosty replikator portów

    wystarczy zajrzec czy ma gniazdo dla stacji na spodzie

    > - ram 2-4GB, procesor dowolny (jak celeron ulv 900MHz starcza to wystarczy
    > wszystko), grafika dowolna (może być jakieś GMA4500 bez problemu)

    raczej pomysl o 4gb niz o 2, a co do opinii o celeronie to osmielam sie nie
    zgodzic, taki procesor to moze i starczy do zwyklych zastosowan, ale jezeli
    chcesz demona predkosci to szukaj raczej czegos mnimum dwa razy szybszego

    > - cena mniej istotna, ale raczej 6-8tyś wolałbym nie przekroczyć.

    za tyle kupisz o chcesz ;)

  • 7. Data: 2009-06-09 13:48:03
    Od: "adams" <s...@k...onet.pl>

    Żona widziała jak startuje system w 3s w
    > biednym celeronie 900MHz w EEE900 z SSD 16GB + hdd 250GB na dane, jak
    > kliknięcie na dokument powoduje odpalenie office w sekundę itp

    Miało iść na grupę a poszło na priva - sorry.

    Kobiety mają nieco inne wyczucie czasu - bardziej "względne" :o)
    Wiem coś na ten temat.
    __
    Pzdr
    Adam

  • 8. Data: 2009-06-10 12:53:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "adams" <s...@k...onet.pl> wrote in message
    > Żona widziała jak startuje system w 3s w
    >
    > Miało iść na grupę a poszło na priva - sorry.
    >
    > Kobiety mają nieco inne wyczucie czasu - bardziej "względne" :o)
    > Wiem coś na ten temat.

    "Za dwie minuty, tylko sie przygotuje" - 30 minut.
    "Gdzies ty byl pol godziny?!" - 2 minuty

    Pozdrawiam
    Kamil