  • 1. Data: 2019-04-02 10:10:11
    Temat: licznik energii strefowy
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Witam
    Czy spotkał się ktoś z szanownych grupowiczów z przenośnym licznikiem
    energii (jednofazowy) ale z programowalnymi okresami taż żeby zliczał
    dla każdej taryfy oddzielnie ?
    W sieci pełno chińczyków z LCD, nawet przeliczają koszt prądu, ale nie
    spotkałem się z wielotaryfowym.

  • 2. Data: 2019-04-02 12:00:23
    Temat: Re: licznik energii strefowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dla każdej taryfy oddzielnie ?
    >W sieci pełno chińczyków z LCD, nawet przeliczają koszt prądu, ale

    Te instalacyjne liczniki coraz mniejsze i w zasadzie zasluguja juz na
    okreslenie "przenosny" :-)

    Tylko nie wiem jak z programowaniem ...

    J.

  • 3. Data: 2019-04-02 12:57:40
    Od: d...@w...pl

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 10:10:13 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:

    > W sieci pełno chińczyków z LCD, nawet przeliczają koszt prądu, ale nie
    > spotkałem się z wielotaryfowym.

    Widać na świecie nie jest to popularne rozwiązanie.
    Albo w Chinach.
    Komputer mocno komplikuje, trzeba mieć zegarek, i to dokładny, a może nawet i
    kalendarz (G12W polecam ;) - a jak jeszcze święta ruchome ma uwzględniać to bez
    linuxa nie da rady ;>

    A przenośny licznik to taki, co go w gniazdko wtykasz wtyczką, a on ma na sobie
    gniazdko/a do sprzętów którym zużycie chcesz zmierzyć?
    Może te chińczyki mają jakieś wyjścia danych, to taki zegareczek na arduino można
    dorobić.

  • 4. Data: 2019-04-02 18:19:30
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-02 10:10, Roman Rogóż wrote:
> [...]
    > dla każdej taryfy oddzielnie ?
    > W sieci pełno chińczyków z LCD, nawet przeliczają koszt prądu, ale nie

    Kup sobie dwa i dokup dwa zegary sterujące.

    https://allegro.pl/kategoria/elektronika-programator
    y-68366?string=wylacznik-wlacznik-czasowy-programato
    r&order=m&bmatch=baseline-n-cl-ele-1-4-0329

  • 5. Data: 2019-04-02 18:24:53
    Od: Tomek <o...@p...com>

    W dniu 2019-04-02 o 10:10, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > dla każdej taryfy oddzielnie ?
    > W sieci pełno chińczyków z LCD, nawet przeliczają koszt prądu, ale nie

    Tak,
    Mam takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/dwutaryfowy-watomierz-z-wy
    swietlaczem-lcd-408-7588206839?bi_s=ads&bi_m=listing
    %3Adesktop%3Acategory&bi_c=YmEwOTM3ODktNTgyYi00YWZkL
    Tg0ZTUtMDlhNjE3NmFjY2QxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&em
    ission_unit_id=5a3238b7-d3ae-422d-9ec1-877ccedabda6

  • 6. Data: 2019-04-02 18:35:33
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-02 18:19, Ilona wrote:

    > Kup sobie dwa i dokup dwa zegary sterujące.
    >
    > https://allegro.pl/kategoria/elektronika-programator
    y-68366?string=wylacznik-wlacznik-czasowy-programato
    r&order=m&bmatch=baseline-n-cl-ele-1-4-0329

    a może, celowo nie szukałeś skutecznie?
    https://allegro.pl/oferta/licznik-pradu-energii-1f-p
    odlicznik-elektroniczny-7486163774?reco_id=bbefdc24-
    5564-11e9-8da9-246e9680c9a8&sid=3ec404f37aa2fad6253f
    a5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

  • 7. Data: 2019-04-02 20:30:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fajny ten licznik i tani. Nie spelnia jednego wrunku. Nie jest przenosny. Znaczy sie
    jest na takiej zasadzie jak na jednej komedii byl telewizor kolorowy. Milord sie
    chwalil znajomemu ze ma kolorowy teleizor przenosny. Bylo to w poczatkowych czasach
    kolorowej telewizji. Jak znajomu stwierdzil ze to niemozliwe to milord wezwal
    sluzacego i kazal mu przeniesc telewizor do pokoju obok. Oczywiscie mozna wyposazyc
    licznik z allegro we wtyczke i gniazdko. Ale i tak bedzie przenosny na zasadzie
    tamtego telewizora. Wtyczkowy ma ta zalete ze wtyka sie go do gniazdka i nie trzeba
    wbijac gwozdzia w sciane zeby tego z linku na sznurku powiesic. Nie dam sobie
    paznokcia obciac za to ze w elektrtonicznym liczniku czas nie jest odmierzany poprzez
    zliczanie okresow w sieci. Po ucywilizowaniu sieci dlugoczasowa stabilnosc sieci jest
    rewelacyjna. We wtyczkowym jest kwarcowy zegarek z bardzo latwa korekta czasu. Jesli
    jest w elektronicznym kwarcowy zegarek to korekta czasu bedzie wymagala specjalnego
    urzadzenia, na bank tanie nie jest. Ten z linku jako podlicznik na stale super sprawa
    za wzgledu na cene i dokladnosc. Do zastosowan mobilnych i doraznych nie nadaje sie.

  • 8. Data: 2019-04-02 20:41:15
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-02 20:30, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    za wzgledu na cene i dokladnosc. Do zastosowan mobilnych i doraznych nie nadaje sie.

    Jakoś wyjatkowo tani jest.

    //i można zamontować na stojaczku z nosidełkiem :)
    https://allegro.pl/listing?string=Stojak%20uchwyt%20
    do%20opraw%20halogenowych&order=m&bmatch=baseline-va
    r-cl-n-uni-1-4-0312

  • 9. Data: 2019-04-02 23:13:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna jeszcze go pomalowac na zielono. Tylko po chuj jak sa szare wtyczkowe
    dwutaryfowe.

  • 10. Data: 2019-04-03 07:49:51
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 18:24, Tomek pisze:

> [...]
    Tg0ZTUtMDlhNjE3NmFjY2QxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&em
    ission_unit_id=5a3238b7-d3ae-422d-9ec1-877ccedabda6

    No fakt nie podałem, ale pisząc wielotaryfowy miałem na myśli 3 taryfy
    G13 szczyt przedpołudniowy, szczyt popołudniowy i reszta poza szczytami.
    W weekendy taryfa najtańsza czyli poza szczytami.

    Wielkość licznika nie gra roli, może być naścienny i dalej będzie
    przenośny :)