  • 41. Data: 2012-10-07 20:58:28
    Temat: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-07 20:53, Piotrek wrote:
    > Halogenów już nie chciało mi się szukać.

    No dobrze, żeby nikt nie mówił że mam zły charakter.

    Click -->
    <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-lexman,p121003,l1201.html>

    Piotrek

  • 42. Data: 2012-10-07 21:26:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Chleba też nie ma wcale - w sklepie z farbami.

    Jednakowoż jeszcze niedawno matowe żarówki kupowałem w sklepie z chlebem,
    nie musiałem ich szukać po jakichś leroyach. I komu to przeszkadzało?

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2012-10-07 21:35:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-07 21:26, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jednakowoż jeszcze niedawno matowe żarówki kupowałem w sklepie z chlebem,
    > nie musiałem ich szukać po jakichś leroyach. I komu to przeszkadzało?

    Magia rynku Panie! Pewnie w sklepie z chlebem zorientowali się, że
    matowe żarówki schodzą im raz do roku (albo rzadziej) to sobie odpuścili ;-)

    Piotrek

  • 44. Data: 2012-10-07 21:38:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Magia rynku Panie! Pewnie w sklepie z chlebem zorientowali się, że
    > matowe żarówki schodzą im raz do roku (albo rzadziej) to sobie odpuścili ;-)

    W czasach gdy kupowałem, schodziły zdecydowanie częściej. To nie magia
    rynku dokonała tej zmiany.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2012-10-07 21:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 19:53:10 +0200, badworm napisał(a):

    > Nawet tych do zastosowań specjalnych, wstrząsoodpornych, "nie do użytku
    > domowego"?

    Nie ma. No - przesadzam - byly Osram Linestra, to takie rurowe zarowki po
    30 cm, ktore pierwszy raz widzialem.

    Bylo troche zwyklych zarowek, ale malej mocy.

    Nie wykluczam ze w innych sklepach moga byc, ale jak widac to juz trzeba
    szukac.

    J.

  • 46. Data: 2012-10-07 21:49:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-07 21:38, Jarosław Sokołowski wrote:
    > W czasach gdy kupowałem, schodziły zdecydowanie częściej. To nie magia
    > rynku dokonała tej zmiany.

    Oczywiście (trochę) żartowałem.

    Ale IMHO tłumaczenie każdego debilizmu wymogami unijnymi to lekka
    przesada. Przecież to nie dlatego nie ma żarówek matowych (abstrahując
    od tego, że są), że sobie to unia wymyśliła. Tylko dlatego, że jak by
    ich rzeczywiście nie było to nikt nie poprosi o ich zamówienie.

    Piotrek

  • 47. Data: 2012-10-07 22:23:52
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    On 6 Paź, 23:05, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > A ponieważ jak widać nie znasz Allegro, to proszę - tu masz matowy
    > halogen ;
    >
    > http://allegro.pl/zarowka-halogenowa-g9-25-w-matowa-
    mleczna-halogen-i....

    > 4 zł.

    13lm/W, wiem to tylko zarowka:)
    LED 2700K maja ponad 100lm/W, nie te z allegro:) Ostatnio przegladalem
    knige o LED-ach w roznych dziedzinach.
    Dokladnie nie pamietam czy jest jeszcze cos <2700K, ale wzkazanie do
    zastosowan domowych bylo wlasnie
    na ledy z min. temperatura barwowa. Wiem ze byly krzyki na grupie,
    swiatlo do dupu itp.
    Moze problem byl z pochodzeniem leda, kupionym w ciemno czy "cos".
    http://tinyurl.com/8tf9nna str 53.

    Na rynku sa podrobki ledow znanych firm, znam 2 przypadki, antyreklame
    sklepu pomine . Ledy z allegro od SS
    pomijam bo tam to juz odloty kompletne.

  • 48. Data: 2012-10-07 22:26:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Oczywiście (trochę) żartowałem.

    Tak, wiem. Zauważyłem.

> [...]
    > od tego, że są), że sobie to unia wymyśliła. Tylko dlatego, że jak by
    > ich rzeczywiście nie było to nikt nie poprosi o ich zamówienie.

    A z tym się już nie zgodzę. Unia zakazała matowych żarówek, dlatego
    nie ma ich w sklepach (z chlebem). Warto zapytać, dlaczego zakazała.
    Jest na ten temat wiele teorii, sam mam kilka. Jedna z tych, co się
    trzymaja najlepiej, jest taka, że zakazała... przez pomyłkę. Gdy po
    raz pierwszy przeczytałem o tej dyrektywie, byłem przekonany, że
    zakazuje się żarówek *innych niż* matowe. Nawet jak już przeczytałem
    dokładnie, byłem przekonany, że to pomyłka dziennikarza. Bo taki zakaz,
    gdy chodzi o oszczędność prądu (czy inne CO2) miałby sens. Wymyślono
    wiele fajnych opraw i lamp, które pochłaniają mało światła, ale wymagają
    żarówek matowych. Te na przezroczyste z reguły mają gorszą sprawność
    (ale wkręcenie do nich matowej w praktyce niczego nie zmienia).

    Jarek

    PS
    Przeciwko tej teorii świadczy tylko jedno: do tych fajnych opraw pasują
    zazwyczaj również świetlówki. Ale przecież nikt nie uwierzy w to, że
    unijny urzędnik kierował się tym, by zrobić dobrze producentom świetlówek
    (a już zwłaszcza, że robił to za darmo).

  • 49. Data: 2012-10-07 22:27:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Oct 2012 21:49:01 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > od tego, że są), że sobie to unia wymyśliła. Tylko dlatego, że jak by
    > ich rzeczywiście nie było to nikt nie poprosi o ich zamówienie.

    No, unijny zakaz jest jednak faktem.
    Byc moze za nim poszly jakies kontrole i kary.

    Tak czy inaczej - odwiedzilem Kaufland, dawniej zarowek tam bylo pelno,
    matowe chyba tez, potem mieli "wstrzasoodporne", teraz nedzne resztki.
    No i nie wiem - zakazu sie boja, czy klienci sie oswiecili i nie chca juz
    kupowac "nie nadajacych sie do oswietlenia domowego" i w dodatku drogo ..

    J.

  • 50. Data: 2012-10-07 22:40:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotrek,

    Sunday, October 7, 2012, 8:53:05 PM, you wrote:

    > Chleba też nie ma wcale - w sklepie z farbami.
    Click -->>
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-tradycyjne/zarowka-tradycyjn
    a-wstrzasoodporna-ans-lighting,p111848,l1198.html>
    Click -->>
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-specjalistyczne/zarowka-spec
    jalistyczna-osram,p39120,l1199.html>

    40 i 25W a my potrzebujemy 100W...

    > Halogenów już nie chciało mi się szukać.

    Bo nie ma. To, co podajesz w kolejnym mailu to lampa typu spot - jako
    specjalistyczna się uchowała.

    --
    Best regards,
    RoMan