  • 11. Data: 2017-01-20 22:54:42
    Temat: Re: [mega cross] nowe autobusy
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5881dbe8$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pisali ostatnio na onecie, że taki bus na krańcówce podjeżdza do ładowarki
    > stacjonarnej, wyciąga pantograf i ładuje, podobno wystarxczy 5 minut żeby
    > sporo podładować ale czy to prawda, że tak szybko da się ładować ? Jakie
    > tam są akumulatory ?

    "W Warszawie, przy Spartańskiej, na krańcu linii 222, stoi pierwsza w
    stolicy uliczna stacja do ładowania pantografowego elektrobusów. W sumie w
    stolicy stanąć ma dziewiętnaście takich konstrukcji."
    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszaw
    a-pierwsza-ladowarka-pantografowa-dla-elektrobusow-m
    za-gdzie-kolejne-54013.html

    w TV słyszałem jak mówili że dzięki tej ładowarce autobus będzie mógł być w
    trasie przez cały dzień, do tej pory w połowie zmiany zjeżdżał na zajezdnię
    do łądowania a w jego miejsce wjeżdzał inny, naładowany....
    dziennie robią po 300km

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 12. Data: 2017-01-20 23:53:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tych trzystu kilometrow to chyba mozna ujac bo jest z czego. Na chybil trafil
    sprawdzilem jedna trase w Lodzi. 8 kilometrow jedzie godzine i dziesiec minut. Jak by
    cala dobe jezdzil to zrobi 150 kilometrow. Ale nie jezdzi cala dobe.

  • 13. Data: 2017-01-21 20:54:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >trafil sprawdzilem jedna trase w Lodzi. 8 kilometrow jedzie godzine i
    >dziesiec minut. Jak by cala dobe jezdzil to zrobi 150 kilometrow. Ale nie

    W Warszawie przykładowa linia 523 ma około 20 kilometrów i jedzie godzinę. W
    12 godzin przejedzie więc około 240 km.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2017-01-24 09:34:10
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 22:54, tck pisze:

> [...]
    > być w trasie przez cały dzień, do tej pory w połowie zmiany zjeżdżał na
    > zajezdnię do łądowania a w jego miejsce wjeżdzał inny, naładowany....

    A ciekawe co zrobią, gdy jest opóźnienie i nie można czekać i ładować
    na pętli, tylko od razu jechać na nowe kółko. Perpetum mobile? O
    Dojeździe nowego, naładowanego z zajezdni raczej nie ma mowy, bo
    niekoniecznie pętla jest blisko i trochę prądu by poszło na sam, pusty
    dojazd.

    Już jak widać zimy nie przewidzieli, że ogrzewanie też prąd zżera.
    Wszytko fajnie, pro, eko, ale nie we wszytkich warunkach.

    Moja zmywarka też jest EKO, A+, ale w manualu napisali, że tylko na
    jednym programie, który trwa 3h. Pozostałe sa na ~2h, ale biorą np 50%
    więcej wody. Używam szybszego :)
    Prawie jak VW, jeden program dla certu, ale i tak go nikt nie bedzie
    używać...

    --
    viktorius