  • 11. Data: 2010-07-19 08:19:11
    Temat: Re: miekki start silnika dc
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Z wrodzonego lenistwa wyszperalem ten spust co byl fabrycznie we
    > wkretarce i zajrzalem do srodka.
    > Nie rozebralem calkiem bo zobaczylem tam co najlmniej dwa scalaki smd
    > i potencjometr na laminacie.
    > Do tego jest jakis mosfet z radiatorem. Chyba zrobie z tego pedal i
    > zamontuje omijajac calkowicie problem montowania wlasnego rozwiazania
    > narazie.

    I zrobiisz to co wszyscy radzili:
    Sterowanie PWM i zadnego opóznienia startu. :-)

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2010-07-19 15:06:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lip, 10:19, "Desoft" <D...@i...pl> wrote:

    > I zrobiisz to co wszyscy radzili:
    > Sterowanie PWM i zadnego opóznienia startu. :-)

    No wiem :)
    Opoznienie bylo emulatorem proporcjonalnosci dzialania bo nie
    wiedzialem jak zrobic proporcjonalny pedał.
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-07-19 15:59:07
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    No wiem :)
    Opoznienie bylo emulatorem proporcjonalnosci dzialania bo nie
    wiedzialem jak zrobic proporcjonalny pedał.

    Daj w miarę mocą sprężynę pod pedał - będzie emulacja siły nacisku do
    prędkości. Noga nie jest tak precyzyjna jak ręka.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2010-07-19 16:35:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lip, 17:59, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Daj w miarę mocą sprężynę pod pedał - będzie emulacja siły nacisku do
    > prędkości. Noga nie jest tak precyzyjna jak ręka.

    Wiesz ze mnie molestujesz?
    Moj problem:
    gdzie zdobyc taki mechanizm ktory bedzie sie skladal z:
    -mocowania do otworu w podlodze
    -potencjometru przyczepionego i poruszanego za pomoca
    -ruchomego kawalka "czegos" wygodnie deptalnego nogą

    Juz z czasow robienie wah-wah z AVT zrobienie sensownego pedała było
    dla mnie kosmosem totalnym.
    Do dzis nie wiem jak zrobic dobry pedał. Pisze powaznie bo pomyslow
    mam mase:
    -potencjometr z kolem zebatym i listwa zebata
    -jakis optyczny przetwornik (enkoder, przyciemniona klisza itp
    -drabinka rezystorow (potencjometr dyskretny)
    Ale kazdy z pomyslow trudno zrealizowac sprawnie w zaciszu domowym w
    warsztacie hobbysty...

    Rzucisz we mnie jakims linkiem fajnego typu pedała?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 15. Data: 2010-07-19 16:59:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.07.2010 18:35, schrieb ptoki:

> [...]
    > warsztacie hobbysty...
    >
    > Rzucisz we mnie jakims linkiem fajnego typu pedała?

    Ja mogę rzucić, ale się pod tymi pedałami nie pozbierasz, tyle tego w
    googlu jest. Możesz w muzycznych kupić różniste. Zbudowanie tego to
    problem mechaniczny, jaką elektronikę do tego wciepnąć to w sumie wsio
    rawno. Możesz poszukać w sklepach z maszynami do szycia, tam też to używają.
    Jak masz mechanikę pedalską, to wszystkie twoje pomysły się nadają.
    Możesz nawet przerobić myszę lub joystick.
    A do pewnego ustrojstwa z silnikiem (napęd kondensatora w antenie
    magnetycznej) zrobiłem kiedyś następującą prowizorkę:
    Składniki:
    - potencjometr
    - przekładnia 1:3 (miałem w szufladzie, z ośką 6mm po obu stronach)
    - dwie deski z zawiasem, duża i mała
    - pianka poliuretanowa z materaca

    Gotowanie:
    na dużej desce przykręciłem kątownikiem potencjometr, przekładnia
    "wolnowisząca" i do zawiasu tak, coby się kręciło (czyli do tej części,
    która była przykręcona do małej deseczki). Między dechy pianka i pedał
    gotowy. Niestety nie mogę zrobić zdjęcia, bo ustrojstwo zostało
    zniknięte w czasie przeprowadzki. Miałem zamiar zrobić dwupedałowe, by
    nie trzeba było przełączać kierunku, ale nie zrobiłem ;-)

    Waldek

  • 16. Data: 2010-07-19 17:55:33
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Wiesz ze mnie molestujesz?

    Tia... rozmawiamy o pedale :-)))

    Rzucisz we mnie jakims linkiem fajnego typu pedała?

    Wyobraziłem sobie to tak?
    Mechanizm regulacji obrotów od wiertarki, kawałek blachy na zawiasie,
    sprężyna.
    Układ regulacji zamontować tak aby dało się go dociskać tą blachą podstawić
    sprężynę.

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2010-07-19 18:41:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lip, 18:59, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> [...]
    > zniknięte w czasie przeprowadzki. Miałem zamiar zrobić dwupedałowe, by
    > nie trzeba było przełączać kierunku, ale nie zrobiłem ;-)

    Ech. Ja bardzo dziekuje za opisowe sugestie. Ja juz kiedys zbudowalem
    pedał do efektu gitarowego ale wiem ze rezultat byl sredni. Dzialac
    dzialalo, Ale nie bylo ani wytrzymale ani trwale.
    Zrobilem pedal z blachy ocynkowanej, z sprezyna bodaj z pompy
    hamulcowej z malucha. Mechanizm mialem na potencjometrze i raz na
    sznurku a raz na przekladni zebatej. Oba pomysly zeszly bo
    potencjometr sie wytarl...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 18. Data: 2010-07-19 18:44:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lip, 19:55, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:
> [...]
    > sprężyna.
    > Układ regulacji zamontować tak aby dało się go dociskać tą blachą podstawić

    Moze i bedzie dzialalo. W sumie mam taki plan aby z drewna skrzyneczke
    zrobic na ten spust wiertarkowy ale boje sie ze calosc wskutek
    nieosiowosci dzialania deski na spust szybko umrze.
    Dlatego zabrnalem w te miekkie starty i opoznienia. Przelacznik
    mikrostykowy taki duzy (bodaj na 5A 220V)mam i dziala dosyc dlugo wiec
    trwaly by byl. Ale jest zerojedynkowy.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2010-07-19 21:04:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ptoki napisał:
    > Rzucisz we mnie jakims linkiem fajnego typu pedała?

    Eeee ... a nie mieli ostatnio jakiejś parady w Warszawie? :-)
    Coś z maszyny do szycia by się nie nadawało? Od razu ma sprężynę,
    powstrzymującą przed zbyt ostrym kopem. Tylko nie wiem jak to będzie
    pasowało do zabawki. Zapytaj może jakiś fanów gier komputerowych - skoro
    są kierownice do symulatorów jazdy, to muszą też być samochodowe pedały.
    Inaczej to by nie było dość realne. Może nawet pomóc wizyta w
    najbliższym Media Markecie.
    Maciek