  • 21. Data: 2016-12-05 19:54:56
    Temat: Re: multimetr 600 zł
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja mam konkretną potrzebę pobawić się czymś droższym niż uni-t (niż
    > te tanie i popularne).
    proszzz....
    https://www.conrad.pl/Multimetr-cyfrowy-Fluke-179-CA
    T-III-1000-V,-CAT-IV-600-V-Wy%C5%9Bwietlacz-zlicze%C
    5%84:-6000.htm?websale8=conrad&pi=120556&ci=SHOP_ARE
    A_37381_1101010

    klient życzy, klient ma.

  • 22. Data: 2016-12-05 19:55:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ww pisze tak:

    > No starego metexa 4650 to chyba już nie kupie.

    Droższy multimetr kupiłbym gdyby był bardzo szybki, miał szybki
    piszczyk, zakres 20A, sąsiadujące V, piszczyk, OFF, no ten true RMS bo
    aktualnie nie mam nic sprawnego w domu z true RMS.

    No można by zadać szyku tą Sanwą jeśli ktoś bogaty z domu.

    a miernik ESR masz?

    > Mam Rigola DS1054Z.

    acha to nie mam więcej pytań.

    --
    Piotrek

    Mind the gap.

  • 23. Data: 2016-12-05 19:59:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze tak:

    > Lepiej kupić gotowca z chin na scalaku AD. Kilka cyfr po przecinku
    > za pare euro.

    Ten pomysł ma 20 lat. Teraz to wszystko lepiej kupić na ali.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 24. Data: 2016-12-05 20:02:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-05 08:55, ww wrote:
    > Zastanawiam się nad popularnym Sanwa PC5000A lub na przykład
    > Brymen BM857S. Myślałem też o Brymenie 235 z eevblog.

    To zasadniczo odlegle od siebie mierniki. Sanva pozwala na przykład na
    bardzo szybkie pomiary przy niższej rozdzielczości (ale to samo potrafi
    wyższy model uni-t) a znowu z eevblog pozwala co najwyżej wyrywać
    lachony bo do dokładnych pomiarów się nie nadaje.

    Po pierwsze kup dwa za pół ceny. Często trzeba obserwować kilka
    parametrów na raz. Dwa to minimum. Po drugie kup z komunikacją. Tutaj
    UT61E bedzi zupełnie spoko do zastosowań hobbystycznych. Można też
    uderzyć w np. MS8340 i dorobić sobie do niego bluetooth jeśli nie chcesz
    rozdzielczości. Ogólnie dla mierników >150zł bardzo czesto komunikacje
    mozna dorobić w trywialny sposób, kwestia orientacji jaki w środku
    siedzi scalak i czy ma nogę z UARTem.

    Po trzecie kupuj szybko. Dobra Zmiana kursów nadchodzi.

    > się jakimś przetwornikiem A/C 16 bit i chciałbym mieć możliwość
    > oceny jak skakanie wyniku ma się do zmian rzeczywistego napięcia.

    Trzeba na to wydać znacznie więcej pieniędzy. Sugeruje tego nie brać pod
    uwagę przy tym budzecie. Dodatkowo utrzymanie takiego miernika jest zbyt
    kosztowne dla hobbysty.

    > pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany miernik.

    Tej pewności nie ma w żadnym. Ale dwa mierniki średniej chińskiej półki
    bedą ok do okresowego sprawdzenia między sobą i jakims specjalizowanym
    wzorcem napiecia.

    > biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się
    > pobawić troszkę lepszym sprzętem.

    Nie warto. W tym zakresie cenowym mierniki będą miały bardzo podobne
    problemy i jakośc wykonania, tzn będą prawdopodobnie na kalibracji
    potencjometrami, będą pływaly z temperaturą, będą mialy kiepski RMS
    (choć UT61E ma absurdalnie dobry), będa mialy żałosne zabezpieczenia
    itd. Ale będą działać zaskakująco dobrze mimo narzekania wyznawców Fluke.

  • 25. Data: 2016-12-05 21:52:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Można też
    > uderzyć w np. MS8340 i dorobić sobie do niego bluetooth

    Toż to prawie tricorder ;)
    Możesz coś więcej na temat tego moda bluetooth?

    --
    Mirek.

  • 26. Data: 2016-12-05 21:57:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-05 21:52, Mirek wrote:
    > Toż to prawie tricorder ;)
    > Możesz coś więcej na temat tego moda bluetooth?

    http://boringnerdstuff.blogspot.com/2016/10/how-to-g
    o-wireless-with-mastech-ms8340a.html

    Za angielski przepraszam, mam w odbycie gramatykę i inne duperele :D

  • 27. Data: 2016-12-05 23:42:17
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 19:24, ww pisze:

    > To się dobrze składa bo ja nie aspiruje do miana fachowca.

    Nie przejmuj się tym pisaniem :) Jak potrzebujesz czegoś lepszego niż w
    porywach 0,3%, to kupuj niezależnie czy potrzebujesz żeby się dobrze
    bawić, czy żeby zarabiał na ciebie. Ja radzę Brymena. Mam wprawdzie
    trochę mocniejszy model - BM869s, ale uważam że to dobrze wydane
    pieniądze. Do tego interfejs USB, wprawdzie jakieś 3 Sps, ale w
    większości przypadków mi wystarcza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2016-12-05 23:45:13
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 19:28, ww pisze:

    > No starego metexa 4650 to chyba już nie kupie.

    Możesz za to kupić starego Fluka na Allegro. Grupowicze zrzeszeni w
    kąciku miłośników "starych ale jarych" mieli jakiś czas temu z nimi
    mnóstwo radochy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2016-12-05 23:49:35
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 19:55, PiteR pisze:

    > Droższy multimetr kupiłbym gdyby był bardzo szybki, miał szybki
    > piszczyk, zakres 20A, sąsiadujące V, piszczyk, OFF, no ten true RMS bo
    > aktualnie nie mam nic sprawnego w domu z true RMS.

    No to ty byś kupił gdyby był szybki a ja kupiłem bo potrzebowałem
    dokładny, z interfejsem i do pracy w terenie.

    > No można by zadać szyku tą Sanwą jeśli ktoś bogaty z domu.
    >
    > a miernik ESR masz?

    > acha to nie mam więcej pytań.

    No skoro zaoszczędził na oscyloskopie, to może zaszaleć przy kupnie
    multimetru. Akurat oscyloskop w zadaniach amatorskich nie musi być jakiś
    super.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2016-12-05 23:51:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 17:01, PiteR pisze:

    > Stary Metex 4650 to pokaże a wzorcem do kalibracji
    > może być 7805 Motoroli. Daje 5.01v

    W sam raz do 16 bitowych przetworników.

    --
    pozdrawiam