  • 11. Data: 2018-02-26 12:38:06
    Temat: Re: najtańsza płyta pod E8400
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" napisał w wiadomości grup

    > E, takie coś to nie wyzwanie dla niego. Ja mam Q9650, który ma taką samą
    > wydajność w jednowątkowych zastosowaniach (ma 2x większą cache, ale też
    > 2x więcej rdzeni, to główna różnica), i nawet w gry w rodzaju Wieśka 3
    > na nim grałem.

    Faktycznie, udała się Intelowi seria Core :)

    > Natomiast jeśli chodzi o obciążenie w filmikach, to bardzo dużo zależy
    > od zastosowanego renderera.

    Tylko jak podejść do tego tematu? Grzebać w przeglądarkach i zmieniać w
    YouTube HTML5 na starego Flasha?

    > Może Win7 był optymalizowany pod Intela? Ewentualnie chodzi o pamięć,
    > wydajność jej i kontrolera pamięci.

    Albo po prostu na dwóch rdzeniach - chociażby słabych jak barszcz - W7
    działa lepiej. Swoją drogą trudno mi było uwierzyć w taką przepaść
    wydajnościową między dwurdzeniówką w architekturze Netburst (Pentium D) a
    Core w Youtube. Rozumiem, że znacznie słabszy, ale że nawet 144p płynnie nie
    odtworzy? :)

    Z czystej ciekawości poszukam w garażu starego Bartona 2500+ i zobaczę, czy
    ogarnie tę rozdzielczość :)

  • 12. Data: 2018-02-26 13:21:17
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Z czystej ciekawości poszukam w garażu starego Bartona 2500+ i zobaczę,
    > czy ogarnie tę rozdzielczość :)

    A, brak SSE2

  • 13. Data: 2018-02-26 19:58:27
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces zhbick <n...@s...pl> zwrócił błąd:

    > Tylko jak podejść do tego tematu? Grzebać w przeglądarkach i zmieniać w
    > YouTube HTML5 na starego Flasha?

    A to na YT był problem? Zakładałem, że na ściągniętym filmie. Wtedy
    można zmienić renderer w odtwarzaczce. YT jest problematyczne, bo tam
    eksperymentują, i różne filmy mogą różnie chodzić nawet w tej samej
    rozdzielczości. Ja używam kilku przeglądarek do YT. Jak mi nie zależy na
    jakości, to starej Opery. I owszem, lepiej chodzi Flash niż HTML5,
    nieważne jakiego kontenera użyją. Do tego lepiej 32-bit niż 64-bit (co
    ma pewnie związek z mniejszym obciążeniem pamięci).

> [...]
    > Core w Youtube. Rozumiem, że znacznie słabszy, ale że nawet 144p płynnie nie

    Może dlatego, że kodeki wykorzystują instrukcje, których w starszym
    procesorze po prostu nie było. Jak by nie było, duża część nowych
    instrukcji jest dodana właśnie po to, żeby lepiej obsługiwać wideo.

    > Z czystej ciekawości poszukam w garażu starego Bartona 2500+ i zobaczę, czy
    > ogarnie tę rozdzielczość :)

    Hm, ja też mam takiego Bartona, ale chyba mogę obstawić, że będzie słabo
    bez wyciągania go z piwnicy. Dwa rdzenie to duża różnica nawet w XP.
    Kiedyś zrobiłem taką akcję, że wymieniłem procesor i płytę z Bartona na
    Intela dwurdzeniowego, bez reinstalacji windowsa (wymagało to sporo
    grzebania, ale się udało). Nawet jak się przetaktowało do podobnej
    prędkości, to XP był po prostu żwawszy.

    --
    Saiko Kila
    The larger the city armory, the greater the citizens' confidence in

  • 14. Data: 2018-02-26 19:59:46
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces zhbick <n...@s...pl> zwrócił błąd:

    > A, brak SSE2

    Nie pomyślałem, a faktycznie. Kodeki mogą się ograniczyć, ale nie aż
    tak.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.