  • 11. Data: 2010-09-18 21:40:55
    Temat: Re: napiecie na wyjsciu transformatora
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wmak,

    Saturday, September 18, 2010, 11:35:55 PM, you wrote:

    > "Każdy" czyli 99% popularnych mierników napięcia zmiennego mierzy i pokazuje
    > wartość ŚREDNIĄ, która dla sinusoidy równa jest wartości skutecznej.

    Absolutna nieprawda. Wartość skuteczna dla sinusoidy wynosi Ip/sqrt(2)
    a wartość średnia PI * Ip/4 gdzie Ip to wartość szczytowa.

    [..]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-09-18 21:47:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello RoMan,

    Saturday, September 18, 2010, 11:40:55 PM, you wrote:

    > Absolutna nieprawda. Wartość skuteczna dla sinusoidy wynosi Ip/sqrt(2)
    > a wartość średnia PI * Ip/4 gdzie Ip to wartość szczytowa.

    Pora późna i się pomyliłem - wartość średnia oczywiście Ip * 2/PI.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-09-18 22:11:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Pora późna i się pomyliłem - wartość średnia oczywiście Ip * 2/PI.
    A to nie będzie z wyprostowanego połówkowo? Dobry transformator powinien
    chyba dawać 0 średnio - bez składowej stałej.

    Michoo

  • 14. Data: 2010-09-18 22:16:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Sunday, September 19, 2010, 12:11:14 AM, you wrote:

    > A to nie będzie z wyprostowanego połówkowo? Dobry transformator powinien
    > chyba dawać 0 średnio - bez składowej stałej.

    Nie - chodzi o prostowanie dwupołówkowe. Ale masz rację - trzeba być
    precyzyjnym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-09-19 08:55:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-09-2010 o 23:35:55 Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > "Każdy" czyli 99% popularnych mierników napięcia zmiennego mierzy i
    > pokazuje
    > wartość ŚREDNIĄ, która dla sinusoidy równa jest wartości skutecznej.

    To nie jest tak, mierzy średnią ale jest wykalibrowany jak dla skutecznej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-09-19 09:01:52
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Absolutna nieprawda. Wartość skuteczna dla sinusoidy wynosi Ip/sqrt(2)
    > a wartość średnia PI * Ip/4 gdzie Ip to wartość szczytowa.
    >
    > [..]

    Zbytnio skróciłem.
    Mierzy wartość średnią średnią wyprostowanego jedno- lub dwu-połówkowo
    przebiegu a WYSKALOWANY JEST w wartościach skutecznych dla sinusoidy.
    Lepiej?

  • 17. Data: 2010-09-20 12:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał
    > mam 22V przy stanie jalowym i rowniez 22V przy obciazeniu ok 0.5A
    > mozliwe? czy moze mam nieprawidlowo oznaczone napiecie na tr. -
    > 19V?

    Transformator ma miec 19V przy obciazeniu nominalnym - czyli 2.5A.
    I byc moze przy 220V zasilania a nie 230.
    No i byc moze ma jakis zapas, to nie apteka :-)

    J.