  • 11. Data: 2017-03-13 19:16:37
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 18:10:28 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
    > Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
    > To naprawdę dopieszczony algorytm.

    a kto mowi ze jest problem?

    (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
    wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)

    to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie sprowadza
    sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche glupie)

  • 12. Data: 2017-03-13 20:30:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.03.2017 19:16, fir wrote:

    > a kto mowi ze jest problem?

    Ty.
    Jak nie ma problemu, to zastosuj.

    > (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
    wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)

    NIe pamiętasz.
    Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.

    > to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie
    sprowadza sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche
    glupie)

    Jeśli hccesz odkrywac na nowo koło, musisz powiedzieć po co.
    Choćby 'bo się chcę pobawić'.
    Jeśli tego nie zrobisz, dostaniesz (jeśli dostaniesz, bo odpowiadanie
    wydaje się trochę głupie) rozwiązanie problemu.

    Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
    do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,
    coraz to lepszych.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2017-03-13 20:42:32
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 20:30:04 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    nie mow co mam robic bo uswiadamiam sobie ze rozmawiam z idiota a to nie jest chyba
    cos czego bysmy tu chcieli ;c

    watki sa nie po to by jak idiota mowic komus co ma robic tyko by odpowiadac na
    pytania , rozwijac tematy.. kolega nieststy woli wytwarzac ciezkie glupoty

    > Ty.
    > Jak nie ma problemu, to zastosuj.

    kolega zaprzecza samemu sobie, twierdzi ze ja mowie ze mam problem z zastosowaniem
    bressenhama nic takiego nie mowilem.. chwile potem dorzuca "jak nie ma porblemu to
    zastosuj" przeczac samemu sobie - to nie jest grupa dla baranow, pewien poziom by sie
    przydal

    uzywam wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)

    > NIe pamiętasz.
    > Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.

    dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza i
    nie w tym nic dziwnego

> [...]
    >
    > Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
    > do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,

    i co jeszcze

    typowego barana z netu latwo poznac po tym ze znienacka nieproszony przelacza sie w
    tryb uzywania swoich yimaginowanych polecen, a to nieststy nie jest grupa dla
    knajakow

  • 14. Data: 2017-03-13 22:29:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.03.2017 20:42, fir wrote:

    > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza
    i nie w tym nic dziwnego

    A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    bo ten algorytm _jest_ na intach.

    bartekltg

  • 15. Data: 2017-03-13 22:53:22
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:29:49 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    szybsza i nie w tym nic dziwnego

    > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    > bo ten algorytm _jest_ na intach.

    i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
    jakies inne nowe insynuacje?

    bressenham ma ifa per pixel

    for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    {
    SetPixel(x,y, color);

    temp-=deltaY;

    if(temp<=0) {
    y+=dy; temp +=deltaX; }

    x+=dx;
    }

    a fixedpointy to

    for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    {
    x += dx ;
    y += dy ;

    SetPixel(x>>16, y>>16, color);

    }

    proponuje sie podciagnac w rozmowie,

  • 16. Data: 2017-03-14 14:24:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    > bo ten algorytm _jest_ na intach.

    Podziwiam, że Ci się chce...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2017-03-15 16:08:49
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:53:23 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    szybsza i nie w tym nic dziwnego

    > i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
> [...]

    odnosnie pytania to przypominam brzmi ono,
    czy istnieje jakas rozwiazanie tego problemu ktore da sie zawrzec w formie tej
    funkcji dla liczb calkowitych

    czyli cos w stylu:

    MovePointTowards(int* current_x,
    int* current_y,
    int dest_x,
    int dest_y )

    nejlepiej bez wewnetrznych danych statycznych ale jak sie nie da rowniez w
    tej wersji *

    z jednej strony wydaje mi sie byc moze dziwne gdyby czegos takiego nie dalo sie
    zrobic, z drugiej nic nie przychodzi mi
    do glowy

    * problemem z danymi statycznymi chyba jest nie tyle to ze trzeba ich uzywac ale
    raczej to ze chyba wplywalyby one blednie na zachowanie funkcji gdyby ktos chcial
    np zaczac jej uzywac do rysowanie drugiej niezwiazanej kreski (powiedzmy ze narysowal
    50 pikseli jednej po czym chcialby zakonczyc jej rysowanie i skoczyl punktem w
    zupelnie inne miejsce by rysowac
    nową - w sumie chyba jednak daloby sie to
    (czyli zapewne taki skok o wiele pikseli)
    zdetektowac i zrobic brancha

    dlaczego pytam? pytam dlatego ze taka specyficzne dziwnie-ogolna forma funkcji wydaje
    mi sie teoretycznie wyjatkowo
    ciekawa (tj ciekawa z punktu widzenia informatyki teoretycznej)