  • 91. Data: 2014-01-13 20:10:37
    Temat: Re: nawet udany filmik..
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i lol - tak się naśmiewaliśmy że debile, a okazuje się że mieli
    > rację;) Choć z drugiej strony ja tam jezdżę zawsze 130 licznikowe i nie
    > błyska. Wot zagwozdka.

    Bo on chyba jeszcze ani razu nie byl zaladowany :-) Zreszta tak jak pisalem - nie
    widzialem tam zani jednego znaku informujacego o kontroli predkosci.

    > BTW - nie ma tam jakiegoś przejazdu z lokalnej na ekspresówkę -
    > kasowałoby to ograniczenia.

    Chyba nie - ostatni wjazd to jest od ronda.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 92. Data: 2014-01-13 21:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-13 20:10, AZ wrote:

    > Bo on chyba jeszcze ani razu nie byl zaladowany :-) Zreszta tak jak pisalem - nie
    > widzialem tam zani jednego znaku informujacego o kontroli predkosci.

    A tam - ten na Karowej też powinien mieć powtórzenie po lewej stronie, a
    nie ma - nie przeszkadza wystawiać mandatów;)

    Shrek.

  • 93. Data: 2014-01-14 07:23:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Jan 2014 17:45:45 +0100, Shrek

    > Znowu wracamy do punktu wyjścia - o czym świadczą ślady
    > spalonej gumy _akurat_ przed fotoradarem?

    O GŁUPOCIE _nielicznych_ KIEROWCÓW tamtędy jadących!
    Czy trzeba ci to narysować jak małemu dziecku żebyś to w końcu pojął?

    > No i tyle jeśli chodzi o argumenty.

    Hehe, dobre. Przygotowałeś sobie i tylko sobie pasującą ankietę (czyt.
    ankieta jest tendencyjna), a teraz coś o coś "argumentach" brzęczysz. Masz
    ZERO obiektywizmu, jedno własne przekonanie, klapy na oczach i jedziesz.

    --
    Pozdor Myjk

  • 94. Data: 2014-01-14 07:30:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-14 07:23, Myjk wrote:

    > O GŁUPOCIE _nielicznych_ KIEROWCÓW tamtędy jadących!
    > Czy trzeba ci to narysować jak małemu dziecku żebyś to w końcu pojął?

    A co ma do bezpieczeństwa czy hamują z powodu głupoty czy mądrości?"
    Ważne że z powodu fotoradaru hamują i obiektywnie jest to niebezpieczne.

    > Hehe, dobre. Przygotowałeś sobie i tylko sobie pasującą ankietę (czyt.
    > ankieta jest tendencyjna), a teraz coś o coś "argumentach" brzęczysz.

    Nie jest tendencyja.

    Jest obiektywna - gwałtowne hamowanie może:

    Zmniejszać poziom bezpieczeństwa,
    być bez wpływwu na poziom bezpieczeństwa
    Zmniejszać poziom bezpieczeństwa.

    I to obiektywnie więcej odpowiedzi nie ma. To wy wprowadzacie ideologie
    do odpowiedzi na proste pytanie.

    > Masz
    > ZERO obiektywizmu, jedno własne przekonanie, klapy na oczach i jedziesz.

    Ja mam przekonanie, że gwałtowne hamowanie jest manewrem obiektywnie
    niebezpiecznym - nieważne co motywuje hamującego.

    Shrek.

  • 95. Data: 2014-01-14 09:18:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Jan 2014 07:30:40 +0100, Shrek

    > Ja mam przekonanie, że gwałtowne hamowanie jest manewrem obiektywnie
    > niebezpiecznym - nieważne co motywuje hamującego.

    Jest manewrem GŁUPIM. Niebezpiecznym to jest dopiero jeśli powstanie jakieś
    niebezpieczeństwo. Ale nadal jest manewrem głupim, przy FR wynika akurat z
    nieogarniania sytuacji na drodze -- a jeśli ktoś nie ogarnia takiej
    podstawy z jaką prędkością może jechać, to rzeczywiście jest to kierowca
    niebezpieczny -- w każdym miejscu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 96. Data: 2014-01-14 11:43:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2014, Shrek wrote:

> [...]
    [...]
    > A co ma do bezpieczeństwa czy hamują z powodu głupoty czy mądrości?

    Dobre pytanie.
    Mówisz, że to powód, aby zastosować "filtr" w postaci kamery
    umieszczonej przed f-radarem i zacząć ścigać *to* wykroczenie?
    (oczywiście tylko wtedy, kiedy jest to wykroczenie - znaczy za hamującym
    ktoś jedzie, tego czy *wiedział* że nikt nie jedzie nie sposób ustalić).

    > Ważne że z powodu fotoradaru hamują i obiektywnie jest to niebezpieczne.

    Jest, ale uwaga Myjka nie jest oderwana od tego niebezpieczeństwa.
    Idzie o to, czy wycofać z ruchu fotoradar czy... hamujących :>
    Myjk obstawił to drugie, i równie trudno nie przyznać mu racji.

    W przeciwnym razie zaraz dojdziemy do tezy, ze skoro przekraczanie
    ciągłej bywa powodem gwałtownych zachowań kierowców ktorzy za
    późno spostrzegają ciągła i patrol drogówki, to trzeba zaprzestać
    malowania ciągłych.

    > Jest obiektywna - gwałtowne hamowanie może:

    Może.

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2014-01-14 11:56:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > ciągłej bywa powodem gwałtownych zachowań kierowców ktorzy za
    > późno spostrzegają ciągła i patrol drogówki, to trzeba zaprzestać

    Ale tu nie jest dyskusja na temat zlikwidujmy wszystkie fotoradary bo
    ludzie gwaltownie hamuja. W tym miejscu to zjawisko jest po prostu nasilone
    predkosci sa >100 km/h, niektorzy w ostatniej chwili sie orientuja, ze
    przeciez chcieli zjechac do centrum handlowego i z lewego pasa wala
    przez pozostale dwa na zjazd, trzeba tam sporo uwagi zeby ogarnac co sie
    dzieje na drodze i nagle taki zauwaza w ostatniej chwili fotoradar
    i wali po heblach.

    Ale tak jak pisalem wczoraj - nie ma znaku informujacego o fotoradarze
    a ktos nie zadbal o ponownie zalozenie na niego worka na smieci ktory
    zostal pare miesiecy temu zerwany przez wiatr.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 98. Data: 2014-01-14 14:24:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-14 09:18, Myjk wrote:
> [...]
    > nieogarniania sytuacji na drodze -- a jeśli ktoś nie ogarnia takiej
    > podstawy z jaką prędkością może jechać, to rzeczywiście jest to kierowca

    A co ma za znaczenie z jakiego powodu hamuje? Jeśli hamuje z powodu psa
    na drodze to jest to bardziej bezpieczne niż jak hamuje z głupoty? Nie
    bądź pan głąb - fizyki nie oszukasz. Ilość energii do pochłonięcia przez
    tarcze jest taka sama niezależnie od motywacji.

    Shrek.

  • 99. Data: 2014-01-14 14:28:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-14 11:43, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (oczywiście tylko wtedy, kiedy jest to wykroczenie - znaczy za hamującym
    > ktoś jedzie, tego czy *wiedział* że nikt nie jedzie nie sposób ustalić).

    Można, ale to dalej nic nie zmienia jeśli chodzi o to czy manewr jest
    bezpieczny czy nie. To z jakiego powodu hamujesz i czy się kolizja nagra
    czy nie nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa. Jedynie dla ustalenia winy.

    > Jest, ale uwaga Myjka nie jest oderwana od tego niebezpieczeństwa.
    > Idzie o to, czy wycofać z ruchu fotoradar czy... hamujących :>
    > Myjk obstawił to drugie, i równie trudno nie przyznać mu racji.

    No to powiedz jak chcesz ich wycofać. W sposób prosty i skuteczny. Jak
    zdemontować fotoradar z grubsza wiadomo;)

    Shrek.

  • 100. Data: 2014-01-14 14:30:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-14 11:56, AZ wrote:

> [...]
    > a ktos nie zadbal o ponownie zalozenie na niego worka na smieci ktory
    > zostal pare miesiecy temu zerwany przez wiatr.

    Już pisałem - ten fotoradar jest tam przez przypadek. Zbudowali
    ekspresówkę, a że wcześniej był fotoradar, to GDDKiA go odbudowała;) To
    tyle jeśli chodzi o przemyślenia na temat zasadności fotopstryczka w tym
    miejscu. Ale niektórych nie przekonasz.

    Shrek.