  • 1. Data: 2012-03-04 14:56:06
    Temat: nie można wejść do BIOS-U
    Od: Jan <k...@g...com>

    Witam i Pytam. Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
    dokładnie taką i tutaj: http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-mic
    rosoft-tanio-i2092764024.html
    Płytę główną mam taką: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4VM900-
    SATA2
    link do manuala: http://europe.asrock.com/downloadsite/manual/P4VM900
    -SATA2.pdf
    Problem:
    nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a
    wejdzie (poprzez pomoc innej klawiaturki podłączonej przez PS/2),
    wówczas po BIOS-ie można się poruszać za pomocą wspomnianej
    bezprzewodówki.
    Nie wiem jak obejść to, bym nie musiał w przypadku konieczności zmian
    w Biosie podłączać innej klawiatury.
    MOJE USTAWIENIA W BIOSIE:
    BIOS-Advanced
    USB Configuration
    USB Controller > Enabled
    USB 2.0 Support > Enabled
    Legacy USB Support > Auto
    lub
    Legacy USB Support > Enabled
    Proszę o pomoc. Dziękuję.

  • 2. Data: 2012-03-04 16:46:19
    Temat: Re: nie można wejść do BIOS-U
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2012 06:56:06 -0800 (PST), Jan napisał(a):

    > nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a
    > wejdzie

    Dosyć oczywiste. Żeby komp obsłużył bezprzewodową klawę musi mieć sterownik
    do niej (ew. do urządzenia bezprzewodowego od klawy). A sterownik jest
    dostarczany dopiero wraz z systemem operacyjnym XP. Więc się nie dziw że
    zanim system nie wystartuje klawa jest niewidzialna :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-03-04 20:48:00
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 4 Mar, 17:46, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dostarczany dopiero wraz z systemem operacyjnym XP. Więc się nie dziw że
    > zanim system nie wystartuje klawa jest niewidzialna :)

    Nie jest tak jak myślisz. Ta klawa (jak ją zwiesz) porusza się
    sprawnie po BIOS-ie, pod warunkiem że do niego wejdzie klawiatura
    zwyczajna. Więc teoria ze sterownikami chyba nie jest słuszna...?
    btw. to dość ciekawy przypadek, czyżby Microsoft tego nie
    przewidział....?
    I bez sterowników działa, sterowniki rozszerzają/uzupełniają jej
    możliwości...

  • 4. Data: 2012-03-04 21:12:42
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jan" napisał:

    > Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
    > dokładnie taką i tutaj:
    > http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-mic
    rosoft-tanio-i2092764024.html

    Zakupiłeś bezprzewodową klawiaturę Microsoft za 16 zł? Mhm...

    > Problem:
    > nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2).

    Ponieważ z owego linka nie wynika, co naprawdę kupiłeś, to sprawdź, czy w
    owym chińskim wynalazku klawisze funkcyjne nie są aktywowane uprzednim
    wciśnięciem klawisza Fn. Ewentualnie spróbuj wejść do setupu przez DEL.

    > Jednakże jak już się do BIOS-a wejdzie (poprzez pomoc innej klawiaturki
    > podłączonej przez PS/2), wówczas po BIOS-ie można się poruszać
    > za pomocą wspomnianej bezprzewodówki.

    I wtedy działają również funkcyjne, czy tylko strzałki i Enter?

    JoteR

  • 5. Data: 2012-03-05 05:44:56
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 4 Mar, 22:12, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    > wciśnięciem klawisza Fn. Ewentualnie spróbuj wejść do setupu przez DEL.

    > I wtedy działają również funkcyjne, czy tylko strzałki i Enter?

    To jest ten wynalazek: microsoft wireless multimedia keyboard 1.1
    funkcyjne klawisze nie działąją, tylko-jak napisałeś strzałki i enter
    (i może coś jeszcze).
    Tyle że do BIOS-a płyt ASROCK się wchodzi poprzez F2, a nie przez DEL.
    Niestety.

  • 6. Data: 2012-03-05 07:04:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jan" napisał:

> [...]
    > (i może coś jeszcze).
    > Tyle że do BIOS-a płyt ASROCK się wchodzi poprzez F2, a nie przez DEL.

    Spróbuj najpierw wdusić F-Lock, a następnie F2.

    JoteR

  • 7. Data: 2012-03-05 12:17:04
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-03-05 06:44, Jan pisze:

> [...]
    > (i może coś jeszcze).
    > Tyle że do BIOS-a płyt ASROCK się wchodzi poprzez F2, a nie przez DEL.

    Do mojego BIOS-u wchodzi się przez F10. Zresztą na pulpicie podczas
    uruchamiania systemu jest informacja.

    --
    animka

  • 8. Data: 2012-03-05 20:46:43
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.3.2012, Jan napisał(a):

    > Witam i Pytam. Zakupiłem sobie bezprzewodową klawiaturę multimedialną,
    > dokładnie taką i tutaj: http://allegro.pl/tanio-bezprzewodowa-klawiatura-mic
    rosoft-tanio-i2092764024.html
    [...]
    > nie można wejść do BIOS-a (klawisz F2). Jednakże jak już się do BIOS-a

    A instrukcję do niej dostałeś?
    Teraz poszukaj w niej jak przełączać w niej tryb działania klawiszy między
    "kontrolą edycji" (czy jak tam to zwali) a funkcyjne. ;P
    AFAIR w tej chwili pod klawiszem F2 masz przypisane <ctrl>+<z> czyli
    Undo/Cofnij.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 9. Data: 2012-03-06 16:04:24
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 5 Mar, 08:04, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > Spróbuj najpierw wdusić F-Lock, a następnie F2.
    >
    > JoteR

    Wielkie dzięki JoteR, działa Twoja metoda. Tyle, że bardzo szybko komp
    od uruchomienia przechodzi do startu Windowsa (a spowolnić się w BIOS-
    ie tego nie da), chyba że coś przeoczyłem.
    Na kilka prób w końcu zdążyłem wcisnąć "wymagane" klawisze by wejść do
    BIOS-a zanim windows zaczął się ładować.
    Ale udało się - rzeczywiście wciśnięcie F Lock + F2 skutkuje wejściem
    do BIOS-a.
    Wielkie dzięki.

  • 10. Data: 2012-03-06 16:06:46
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 5 Mar, 21:46, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    >  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/http://polish.spampoison.com/
    >   T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559

    Dostałem do niej 2 płytki CD, ale softu nie instalowałem, gdyż ona
    będzie z 2 kompem, a na nim wkrótce będzie nowy Windows. Dziękuję za
    wskazówkę.