  • 11. Data: 2017-09-08 20:33:30
    Temat: Re: nowa bateria do telefonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał w wiadomości
    W dniu 8.09.2017 o 19:20, J.F. pisze:

    >Dziś nie, kiedyś potrafił.

    Tez nie potrafil. Od poczatku nie mialem wrazenia, ze mam smartfona
    :-(
    Z czasem zrobilo sie jeszcze gorzej, dzis ... aplikacji na to to juz
    chyba nikt nie pisze.

    > Choć to mega zabytek :-P
    Trekbuddy dziala dobrze, muzyczke odtwarza dobrze ... zdjecia robi ...
    tu nie mam pretensji, wtedy takie aparaty byly.

    >Wiesz od ilu lat firmy produkujące jakiś sprzęt finalny są de facto
    >montowniami elementów od wyspecjalizowanych poddostawców? Dobrze od
    >ponad stu :-P

    Tylko wtedy nie ma co mowic ze "nokia robi dobre baterie".
    Jakas firma robii, wielu firmom sprzedaje.

    >Bo to była Nokia :-) Bardzo droga, ale warta swojej ceny :-)

    Umiarkowanie droga, absolutnie nie warta swojej ceny.
    I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek milionow klientow, ktore
    kolejnej nokii nie kupily i firma padla :-P

    J.

  • 12. Data: 2017-09-08 21:38:12
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 8.09.2017 o 20:33, J.F. pisze:

    > Tez nie potrafil. Od poczatku nie mialem wrazenia, ze mam smartfona :-(

    To dziwny jesteś, ja swoją droge wybrałem już przy "jajku" 6600 :-) Jzuż
    wtedy wiedziałem że mój świat to smartfony :-)

    > Z czasem zrobilo sie jeszcze gorzej, dzis ... aplikacji na to to juz
    > chyba nikt nie pisze.

    Cóż za odkrycie, nikt nie pisze aplikacji na system który umarł wieki temu.

> [...]

    > Tylko wtedy nie ma co mowic ze "nokia robi dobre baterie".
    > Jakas firma robii, wielu firmom sprzedaje.

    Tylko że wtedy Nokia była synonimem marki, a nie plastikowej tandety,
    jak obecnie.

    > Umiarkowanie droga, absolutnie nie warta swojej ceny.

    Bardzo droga. Absolutnie warta swojej ceny :-)w

    > I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek milionow klientow, ktore
    > kolejnej nokii nie kupily i firma padla :-P

    To kiedy sobie sobie kupisz iPhone 8? Miliony klientów nie mogą się
    mylić i to najcudowniejszy sprzęt wszechświata. Wiesz ile milionów
    klientów to kupi?

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 13. Data: 2017-09-10 11:40:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Sep 2017 21:38:12 +0200, ALEX MR napisał(a):

    > To dziwny jesteś, ja swoją droge wybrałem już przy "jajku" 6600 :-) Jzuż
    > wtedy wiedziałem że mój świat to smartfony :-)

    Wybralem glownie z powodu "darmowej nawigacji", a tu sie okazalo, ze
    -program jest do d* - co mu zreszta zostalo do tej pory,
    -mapy sa do d*,
    -na tym modelu program ledwo dziala - i czesto sie wywala.

    Wiele darmowych programow upierdliwie sie dopomina o transfer reklam,
    android ma niby ten sam model, ale programy zadzialaja tez bez
    transmisji danych.

    Przegladarka upierdliwa w obsludze i czesto nie dziala.
    Czasami to pewnie znow kwestia braku RAM.

    A w dodatku ... wczesniej mialem SE, niby "zwykly telefon", ale jego
    java miala spore mozliwosci. Prawie smartfon :-)
    No i w efekcie jesli jakis skok odczulem, to raczej na gorsze.

    > Cóż za odkrycie, nikt nie pisze aplikacji na system który umarł wieki temu.

    A jak pare lat temu pisalem ze Symbian jest martwy, to kto
    protestowal, nie Ty ? :-)

    Ale ja nie tylko o braku programow, degradowaly sie tez istniejace.
    Youtube przestal kiedys dzialac, powrocil bodajze po latach.

    Przegladarka www, niby mocna, flasha nawet potrafi pokazac ... a
    zaawansowanych stron juz nie. Banku nie obsluzysz.

    Tak nawiasem mowiac - przegladarka to w Androidzie czasem sprawia
    problemy.

    > Nikt nie pisze aplikacji na system, który umarł.

    Ale te stare dzialaja ... choc wiele przestalo :-)

    W efekcie u mnie to co robila 9 lat temu robi nadal :-)

    > Bardzo droga. Absolutnie warta swojej ceny :-)w

    C6 kosztowala umiarkowanie.
    O ile pamietam, to porownywalnie jak podobne ... smartfony wtedy.

    Absolutnie jednak nie warta swojej ceny byla :-)

    Aczkolwiek do wyboru mialem wtedy jakies telefony z WinCE/M, czyli
    schylkowe, Apple - znacznie drozsze i chyba podobnie malo uzyteczne,
    oraz pierwsze modele Androida ... ktore chyba szybko okazalyby sie
    przestarzale.

    > To kiedy sobie sobie kupisz iPhone 8? Miliony klientów nie mogą się

    Jak ludzie przestana pisac ze "to [oczywista funkcjonalnosc] przeciez
    nie dziala, bo Apple ma inna wizje" :-)
    No i jak Apple przesanie sie chwalic jakiez to cudowne wlasciwosci ma
    nowy model, ktore powinny wystepowac juz w pierwszym :-)

    > mylić i to najcudowniejszy sprzęt wszechświata. Wiesz ile milionów
    > klientów to kupi?

    Nokia tez miala byc najcudniejsza :-P

    J.

  • 14. Data: 2017-09-10 11:54:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Sep 2017 18:28:17 +0200, ALEX MR napisał(a):
    > Największy krytykant Nokii, używa Nokii, tego nawet Bareja by nie
    > wymyślił. Dzięki, że ubawiłeś mnie do łez, obśmiałem się jak norka :-D

    a propos - jest w tej nokii jakis licznik ladowan baterii?
    Chetnie bym zobaczyl ilosc cykli :-)

    A w Androidach/samsungach jest ?

    J.

  • 15. Data: 2017-09-10 13:19:12
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 10.09.2017 o 11:40, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Wiele darmowych programow upierdliwie sie dopomina o transfer reklam,
    > android ma niby ten sam model, ale programy zadzialaja tez bez

    A ile się wywala bez transmisji danych, choć ta tylko dla reklam.

> [...]
    > java miala spore mozliwosci. Prawie smartfon :-)
    > No i w efekcie jesli jakis skok odczulem, to raczej na gorsze.

    I porównujesz Symbiana sprzed 9 lat z jakimś nowym Androidem? Dowcipniś
    z Ciebie.

    > A jak pare lat temu pisalem ze Symbian jest martwy, to kto
    > protestowal, nie Ty ? :-)

    System stał się martwy w 2016, jak go zlała Nokia. A nie jak to ogłosił JF.

> [...]
    > problemy.

    > Ale te stare dzialaja ... choc wiele przestalo :-)
    >
    > W efekcie u mnie to co robila 9 lat temu robi nadal :-)

    I Ty to nazywasz badziewiem? Pokaż mi 9-cio letniego Androida :-P

    > C6 kosztowala umiarkowanie.
    > O ile pamietam, to porownywalnie jak podobne ... smartfony wtedy.
    >
    > Absolutnie jednak nie warta swojej ceny byla :-)

    Była. Moja 5-cio letnia N9 nadal chodziła na pierwotnej baterii, i jakoś
    pojemności nie chciała tracić. Ile była warta bateria z szajsunga po 2
    latach to szkoda wspominać.

> [...]
    > przestarzale.

    > Jak ludzie przestana pisac ze "to [oczywista funkcjonalnosc] przeciez

    Przecież miliony klientów kupują, co Cię obchodzi co piszą?

    > No i jak Apple przesanie sie chwalic jakiez to cudowne wlasciwosci ma
    > nowy model, ktore powinny wystepowac juz w pierwszym :-)

    > Nokia tez miala byc najcudniejsza :-P

    I była :-) A Nokia dała ciała z wchodzeniem w WP. Już lepiej było wejść
    w Androida, a Symbiana/MeeGo produkować nadal :-)

  • 16. Data: 2017-09-10 13:22:11
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 10.09.2017 o 11:54, J.F. pisze:

    > a propos - jest w tej nokii jakis licznik ladowan baterii?
    > Chetnie bym zobaczyl ilosc cykli :-)

    Nie wiem. Zwykłych Nokii nie używam z 10 lat. Myślisz że pamiętam?

    > A w Androidach/samsungach jest ?

    Nie jest mi potrzebny do szczęścia. Poza tym, w jednej nakładce może być
    dostęp, w innej brak dostępu. Zapominasz że Android to jedna wielka
    wolna amerykanka :-P

  • 17. Data: 2017-09-10 13:34:00
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 10.09.2017 o 13:19, ALEX MR pisze:

    > Była. Moja 5-cio letnia N9 nadal chodziła na pierwotnej baterii, i jakoś
    > pojemności nie chciała tracić. Ile była warta bateria z szajsunga po 2
    > latach to szkoda wspominać.

    A i dodam że wspaniały androidowy szajsung po ponad 3-ech latach właczył
    uproszczony ekran i ni chu nie można włączyć normalnego. I tyle wart ten
    Twój wspaniały Android :-P

  • 18. Data: 2017-09-10 14:18:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 13:19:12 +0200, ALEX MR napisał(a):

    > I porównujesz Symbiana sprzed 9 lat z jakimś nowym Androidem? Dowcipniś
    > z Ciebie.

    porownuje Symbiana sprzed 9 lat z "dumbfonem" sprzed 12 lat ...

    > System stał się martwy w 2016, jak go zlała Nokia. A nie jak to ogłosił JF.

    To porownaj jakiegos Androida z 2016r z Nokia z 2015, zeby nie bylo
    duzej roznicy czasu :-P
    Nokie z Symbianem oczywiscie :-)

    System stal sie martwy znacznie wczesniej, tylko niektorzy tego nie
    zauwazyli, zaslepieni miloscia :-)

    > I Ty to nazywasz badziewiem? Pokaż mi 9-cio letniego Androida :-P

    Podejrzewam, ze w powyzszym sensie, to tak samo dzialaja.

    W szerszym tez juz dawno przestaly - do wielu aplikacji serwery sie
    pewnie pozmienialy, upgrady sa na nowe wersje, maja wieksze wymagania
    sprzetowe. W tym sensie to nokie to spotkalo dawno temu.

    > Była. Moja 5-cio letnia N9 nadal chodziła na pierwotnej baterii, i jakoś

    Ale ja nie o baterii, tylko o caloksztalcie.

    Bateria ... trekbuddy z GPS rozladowywal baterie w ~6h, i to byl
    wielki minus w turystycznych wypadach.

    Android ... w zaleznosci od wersji i stanu oprogramowania wytrzymuje
    2-8h, wiec postepu nie ma :-)

    > pojemności nie chciała tracić. Ile była warta bateria z szajsunga po 2
    > latach to szkoda wspominać.

    Samsunga tez juz mam dlugo, i na baterie nie narzekam, tylko na
    system, ktory ja rozladowuje blyskawcznie :-)

    > Przecież miliony klientów kupują, co Cię obchodzi co piszą?

    Niech sobie kupuja, jak czytam, ze nie moge plikow z komputera
    przekopiowac, to mnie obchodzi :-)

    > I była :-) A Nokia dała ciała z wchodzeniem w WP. Już lepiej było wejść
    > w Androida, a Symbiana/MeeGo produkować nadal :-)

    Jak znam zycie ... jeden napalony klient nie utrzyma produkcji.
    Widac nie znalazlo sie ich potrzebna ilosc mln :-)

    Mnie w kazdym badz razie Nokia skutecznie zniechecila do kupna
    kolejnego modelu z Symbianem, i szerzej do Nokii, i jak widac nie
    tylko mnie :-)

    A WP ... tez juz martwe, ja to mowie :-)
    Tylko MS to duza firma, moze reanimowac :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-09-10 15:11:52
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 10.09.2017 o 14:18, J.F. pisze:

    > porownuje Symbiana sprzed 9 lat z "dumbfonem" sprzed 12 lat ...

    To jeszcze głupiej.

> [...]
    > duzej roznicy czasu :-P
    > Nokie z Symbianem oczywiscie :-)
    >
    > System stal sie martwy znacznie wczesniej, tylko niektorzy tego nie

    A niektórzy widzieli zaślepieni niechęcią.

    > Podejrzewam, ze w powyzszym sensie, to tak samo dzialaja.

    Powiedziałem "pokaż mi 9-cio letniego działającego Androida" a nie co Ci
    się wydaje.

> [...]
    > sprzetowe. W tym sensie to nokie to spotkalo dawno temu.

    > Ale ja nie o baterii, tylko o caloksztalcie.

    Ja też o całokształcie. Nokie były bardzo drogie, ale miały niesamowite
    komponenty :-)

> [...]
    > 2-8h, wiec postepu nie ma :-)

    > Samsunga tez juz mam dlugo, i na baterie nie narzekam, tylko na
    > system, ktory ja rozladowuje blyskawcznie :-)

    A ja widziałem jak bateria szajsunga była śmieciem po 2-óch latach. A
    system zidiociał po 3-ech. Wspaniały był.

    > Niech sobie kupuja, jak czytam, ze nie moge plikow z komputera
    > przekopiowac, to mnie obchodzi :-)

    Rewelacyjny system "I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek milionow
    klientow, ktore kolejnego iPhona kupily i firma pęcznieje" Już
    zapomniałeś swoich "mądrości"?

    > Jak znam zycie ... jeden napalony klient nie utrzyma produkcji.
    > Widac nie znalazlo sie ich potrzebna ilosc mln :-)

    Ale to nie wynikało z tego że system był zły.

    > Mnie w kazdym badz razie Nokia skutecznie zniechecila do kupna
    > kolejnego modelu z Symbianem, i szerzej do Nokii, i jak widac nie
    > tylko mnie :-)

    Tak wiem. Podobnie Jolla, Maemo, MeeGo, Sailfish, czy Tizen to musi być
    straszny chłam "I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek milionow
    klientow, ktore kolejnego OSa nie kupily i firma padla "

  • 20. Data: 2017-09-11 10:12:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >To jeszcze głupiej.

    Ale coz robic, przesiadlem sie z "dumbfona" na "smartfona" i wyszlo
    wiecej wad niz zalet :-)

    >A niektórzy widzieli zaślepieni niechęcią.

    Nie, niektorzy widzieli chocby po dostepnosci nowych aplikacji.
    Sa na iphone, sa na Androida, sa na WP ... a na Symbiana juz nie sa
    wypuszczane.
    Znaczy sie juz jest malo uzytkownikow, a teraz bedzie jeszcze szybko
    ubywac.

    A teraz sa na iphone i na Androida :-)

    >Powiedziałem "pokaż mi 9-cio letniego działającego Androida" a nie co
    >Ci się wydaje.

    Nie kupilem 9 lat temu Androida, to nie pokaze ... ale moze ktos z
    kolegow ma, i sie pochwali :-)

    >Ja też o całokształcie. Nokie były bardzo drogie, ale miały
    >niesamowite komponenty :-)

    Komponenty moze i mialy dobre, ale system do d* :-)
    tzn sam system moze i dobry, ale aplikacje do niego do d* :-)

    >A ja widziałem jak bateria szajsunga była śmieciem po 2-óch latach. A
    >system zidiociał po 3-ech. Wspaniały był.

    Nie mowie nie, mam jednak taki, ktory dluzej wytrzymal.
    WIec nie kazdy szajsung to g* ..

    >Rewelacyjny system "I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek
    >milionow klientow, ktore kolejnego iPhona kupily i firma pęcznieje"
    >Już zapomniałeś swoich "mądrości"?

    WIdac setkom milionow nie przeszkadza. Mnie przeszkadza.

    Nokia jednak nie moze sie pochwalic setkami mln zadowolonych klientow
    :-)

    >Ale to nie wynikało z tego że system był zły.

    A z czego ?

    >Tak wiem. Podobnie Jolla, Maemo, MeeGo, Sailfish, czy Tizen to musi
    >być straszny chłam "I to nie jest tylko moje zdanie, ale setek
    >milionow klientow, ktore kolejnego OSa nie kupily i firma padla "

    Bo tak jest :-)
    Przy czym jak widac - wina moze nie byc czysto systemu, moze producent
    o promocje nie zadbal, moze narzedzi dla developerow nie udostepnil

    J.